Gjest Kaffekrus Skrevet 27. mai 2014 #21 Skrevet 27. mai 2014 (endret) Jeg måtte sjekke om dette lå under "Skråblikkosv" men nei. Det er riktig så ironisk at de som generaliserer som verst her er de som slår ned på generaliseringer i andre tråder. Fy faen for et elendig menneskesyn dere viser her. Endret 27. mai 2014 av Kaffekrus 7
spektralkatt Skrevet 27. mai 2014 #22 Skrevet 27. mai 2014 det kan sikkert bety mange ting. det kan sikkert være ironisk, alvorlig ment, mer eller mindre reflektert. Spiller det egentlig noen rolle? Jeg syns egentlig det er mer patetisk å tro at utdanning er eneste måten en lærer på. Ja, en lærer mye nyttig av å gå på skole. Det er viktig for samfunnet, og berikende for enkeltmenesket å kunne utdanne og utvikle seg. men det er mye som er viktig i et menneskeliv, en ikke lærer på en skole. Respekt for andre mennesker f eks, forståelse for at mennesker lever forskjellige liv, og alle møter på en eller annen måte utfordringer. Å være litt ydmyk for livet og utfordringene en møter. Alle, absolutt alle av oss kan være uheldige, og komme i vanskelige livssituasjoner. Jeg tror alle, også narkomane og unge mødre,( for å bruke eksempel fra tidligere i tråden, ) har har erfaringer og opplevelser vi alle kan lære av, om vi lytter og viser dem respekten de fortjener. jeg syns det å harselere med andres vanskeligheter, og å tråkke på andre for å hevde seg, er en kvalmende og ufyselig måte å oppføre seg på. 8
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2014 #23 Skrevet 27. mai 2014 Det betyr at de ikke har noen utdannelse. Kanskje de fikk barn da de var 16 og mener at det faktum at de har klart å presse ut et barn og holde det i live i noen år betyr at de har livserfaring og innehar viktigere kunnskaper enn man kan oppdrive gjennom å studere. Vel, om man først får barn som 16 åring så gir det nok en del livserfaring på godt og vondt selv om det kanskje ikke var det lureste valget der og da. Men det behøver ikke å være negativt, det kommer an på hva man selv lærte av det og/eller hvordan man forholder seg til det nå. Anonymous poster hash: 0c4b5...e5e 1
spektralkatt Skrevet 27. mai 2014 #24 Skrevet 27. mai 2014 her f eks, har vi et eksempel på ei dame som ble mor midt i tenåra, som det kan være vel verdt å lytte til: http://www.kk.no/historier/slik-ble-hun-mor-til-%C3%A5tte-25790
Snop Skrevet 27. mai 2014 #25 Skrevet 27. mai 2014 Dette er en typisk ting jeg i utgangspunktet ikke vil generalisere rundt, men den gruppen som oftest skriver "livets harde skole" på facebook gjør det veldig vanskelig for meg å la være. I 10 av 10 tilfeller har det vært harry folk som har skrevet dette, som jeg har sett. Jeg synes det hadde vært bedre om disse hadde skrevet "livets skole", da "livets harde skole" er så negativt ladet. Ikke fordi man bare skal fronte et happyclappy liv i sosiale medier, men jeg synes det blir litt sånn "Hei, mitt navn er Kari og jeg har hatt et vondt liv!" 7
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2014 #26 Skrevet 27. mai 2014 Jepp, jeg jobber og tjener sannsynligvis bedre enn deg. Jeg har lang utdanning og god jobb, men fordi det er en utsatt jobb, fronter jeg den ikke på facebook. "Livets harde skole" er tryggere. Dere må slutte å dra alle over den berømte kammen, men jeg venter vel egentlig ikke så mye mer her. Anonymous poster hash: 61d3c...050 Kjempeflott at noen av de jobber. Kan garantere at ingen av de som har gått på "livets harde skole" på min FB liste verken jobber eller tjener mer enn meg. For de samme sitter og klager på NAV med ujamne mellomrom (og jeg kjenner de såpass godt at jeg vet at de ikke jobber...). Men jeg har en jobb jeg ikke fronter selv på FB (jeg har hatt forbud mot å nevne hvor jeg jobber periodevis), men jeg har valgt å bare ha det tomt i stede. Anonymous poster hash: 61c50...d4b 6
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #27 Skrevet 28. mai 2014 Å ha gått på "livets harde skole" innebærer at man har elendig rettskriving, gjerne mottar diverse stønader fra NAV, har et norsk flagg i profilbildet og skriver sinte innlegg om disse "forbanna" muslimene eller barnevernet. I tillegg er de gjerne fan av tv-programmer som Åndenes Makt og Paradise Hotell. Et prakteksempel: Jeg er fan av Åndenes makt, men har ikke gått "Livets harde Skole" :D Jeg har ingenting i mot innvandrere (eller muslimer) eller barnevernet heller. Så unntak finnes.Anonymous poster hash: 35685...822 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2014 #28 Skrevet 24. august 2014 En annen ting er jo alle disse som har studert ved videregående skoler. Du er faen ikke student når du går på vgs! Anonymous poster hash: b9747...432 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2014 #29 Skrevet 24. august 2014 En annen ting er jo alle disse som har studert ved videregående skoler. Du er faen ikke student når du går på vgs! Anonymous poster hash: b9747...432 Selvfølgelig er de det! Anonymous poster hash: 4dea3...d14 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2014 #30 Skrevet 24. august 2014 De på min FB venneliste som har "Livets harde skole" som utdanning/arbeidssted er superharry! Det er jevnt over de som ble mor i en alder av 15-18 og aldri gått på skolen eller jobbet etter det. Har også et par som ikke har utdanning, men jobber som ufaglærte. Jeg tok ikke de smarteste valgene i mine ungdomsår/tidlig voksen, men jeg kom meg da inn igjen og syter ikke over det. For det er det "livets harde skole" betyr: se hva jeg har klart selv om jeg ikke har utdanning og dreit meg ut med valgene mine. Det bare det at de i 90% av tilfellene nav'er. Anonymous poster hash: 56170...796 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2014 #31 Skrevet 24. august 2014 Selvfølgelig er de det!Anonymous poster hash: 4dea3...d14 På videregående er man elev, ikke student.Anonymous poster hash: 688d9...81c 5 1
HylendeApe Skrevet 27. november 2017 #32 Skrevet 27. november 2017 90 % av Nettavisens lesere; «uføre» og rasister.
Call Skrevet 28. november 2017 #33 Skrevet 28. november 2017 (endret) Presidenten i Brazil, Michel Temer, er utdannet advokat. Han tok doktorgraden før han gikk inn i politikken. Han strøk tidlig i kjemi og mattematikk på skolen og fant ut at realfag ikke var tingen for ham. Fortsatt vansker med å få budskjettet til å gå opp, og insisterer på at når 2 % av velgerne synes han gjør en god jobb utgjør det et flertallet. Endret 28. november 2017 av Call 1
kubrak Skrevet 28. november 2017 #34 Skrevet 28. november 2017 tipper det for det meste er selvironisk ment
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #35 Skrevet 29. november 2017 De har ingen utdanelse fra universitet eller høyskole. De er ikke barn av rike foreldre. Men verden brr seg aldri om hvam man egentlig har lært. Verden ser bare at de korrekte papirene er mangelfulle. Anonymkode: e4c06...573
bvp Skrevet 5. januar 2020 #36 Skrevet 5. januar 2020 Jeg så dette innlegget først nå men siden ingen har skrevet hva Livets Harde Skole betyr skal jeg komme med en liten oppklaring, og dette er den korrekte forklaringen. "Livets Harde Skole" ble først kjent i Lillestrøm i 2009, en som heter Terje Martinsen som hadde vært rusmisbruker i 20 år hadde blitt rusfri og hadde brukt de siste 5 årene på og hjelpe andre rusmisbrukere, han hadde startet en forening som het "Livets Harde Skole" som skulle hjelpe rusmisbrukere på bena, dette var stort sett finansiert med donasjoner og han kjørte rundt og delte ut mat og klær til rusmisbrukere i kommunale boliger i Lillestrøm-området, han bruker all sin tid på dette, foreningen yter også bistand ovenfor NAV og det offentlige samt at de stiller opp med øyeblikkelig hjelp når det er nødvendig, i 2009 ble han nominert til og kåret til "Årets Hverdagshelt" av Romerikes Blad og TVRomerike, det som da skjedde var at folk i lokalområdet satte "Livets Harde Skole" på statusen sin som en gest til Terje Martinsen og dette spredde seg ut over hele landet uten at folk visste hva som lå bak statusen (derfor blir jeg også litt irritert når jeg ser folk bruker det på statusen), Livets Harde Skole begynner i det øyeblikket du blir rusfri sa vel Martinsen engang. I 2016 ble det startet ett fotball-lag som er tatt under LSK sine vinger, de kalles "Løse Fugla" og spiller i gatelagsserien mot andre lag med lignende forutsetninger, de trener i LSK-hallen, håper dette kunne oppklare litt om denne statusen. 3
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #37 Skrevet 5. januar 2020 «Livet’s hare skole» Anonymkode: 0d509...ae4 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #38 Skrevet 5. januar 2020 1 time siden, bvp skrev: Jeg så dette innlegget først nå men siden ingen har skrevet hva Livets Harde Skole betyr skal jeg komme med en liten oppklaring, og dette er den korrekte forklaringen. "Livets Harde Skole" ble først kjent i Lillestrøm i 2009, en som heter Terje Martinsen som hadde vært rusmisbruker i 20 år hadde blitt rusfri og hadde brukt de siste 5 årene på og hjelpe andre rusmisbrukere, han hadde startet en forening som het "Livets Harde Skole" som skulle hjelpe rusmisbrukere på bena, dette var stort sett finansiert med donasjoner og han kjørte rundt og delte ut mat og klær til rusmisbrukere i kommunale boliger i Lillestrøm-området, han bruker all sin tid på dette, foreningen yter også bistand ovenfor NAV og det offentlige samt at de stiller opp med øyeblikkelig hjelp når det er nødvendig, i 2009 ble han nominert til og kåret til "Årets Hverdagshelt" av Romerikes Blad og TVRomerike, det som da skjedde var at folk i lokalområdet satte "Livets Harde Skole" på statusen sin som en gest til Terje Martinsen og dette spredde seg ut over hele landet uten at folk visste hva som lå bak statusen (derfor blir jeg også litt irritert når jeg ser folk bruker det på statusen), Livets Harde Skole begynner i det øyeblikket du blir rusfri sa vel Martinsen engang. I 2016 ble det startet ett fotball-lag som er tatt under LSK sine vinger, de kalles "Løse Fugla" og spiller i gatelagsserien mot andre lag med lignende forutsetninger, de trener i LSK-hallen, håper dette kunne oppklare litt om denne statusen. Så fint at du tok deg tid til å legge ut bakgrunnen for dette uttrykket. Det burde ikke brukes som det gjør når det kom av en så fantastisk mann sitt arbeid! Anonymkode: 3b830...572
exictence Skrevet 5. januar 2020 #39 Skrevet 5. januar 2020 På 27.5.2014 den 15.14, spektralkatt skrev: det kan sikkert bety mange ting. det kan sikkert være ironisk, alvorlig ment, mer eller mindre reflektert. Spiller det egentlig noen rolle? Jeg syns egentlig det er mer patetisk å tro at utdanning er eneste måten en lærer på. Ja, en lærer mye nyttig av å gå på skole. Det er viktig for samfunnet, og berikende for enkeltmenesket å kunne utdanne og utvikle seg. men det er mye som er viktig i et menneskeliv, en ikke lærer på en skole. Respekt for andre mennesker f eks, forståelse for at mennesker lever forskjellige liv, og alle møter på en eller annen måte utfordringer. Å være litt ydmyk for livet og utfordringene en møter. Alle, absolutt alle av oss kan være uheldige, og komme i vanskelige livssituasjoner. Jeg tror alle, også narkomane og unge mødre,( for å bruke eksempel fra tidligere i tråden, ) har har erfaringer og opplevelser vi alle kan lære av, om vi lytter og viser dem respekten de fortjener. jeg syns det å harselere med andres vanskeligheter, og å tråkke på andre for å hevde seg, er en kvalmende og ufyselig måte å oppføre seg på.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #40 Skrevet 7. januar 2020 På 28.11.2017 den 14.36, Call skrev: Presidenten i Brazil, Michel Temer, er utdannet advokat. Han tok doktorgraden før han gikk inn i politikken. Han strøk tidlig i kjemi og mattematikk på skolen og fant ut at realfag ikke var tingen for ham. Fortsatt vansker med å få budskjettet til å gå opp, og insisterer på at når 2 % av velgerne synes han gjør en god jobb utgjør det et flertallet. Beklager men jeg klarer ikke å dy meg. Det heter budsjett(uten k) Anonymkode: 7a5b6...f26 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå