AnonymBruker Skrevet 26. mai 2014 #1 Del Skrevet 26. mai 2014 Hva betyr det når noen skriver "livets harde skole" under yrke/ utdanning? Ser flere på face skriver dette under personlige opplysninger... Anonymous poster hash: 09ef7...a4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest heihade Skrevet 26. mai 2014 #2 Del Skrevet 26. mai 2014 (endret) Det betyr at de ikke har noen utdannelse. Kanskje de fikk barn da de var 16 og mener at det faktum at de har klart å presse ut et barn og holde det i live i noen år betyr at de har livserfaring og innehar viktigere kunnskaper enn man kan oppdrive gjennom å studere. Endret 27. mai 2014 av heihade 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest snoopy_93 Skrevet 27. mai 2014 #3 Del Skrevet 27. mai 2014 Tja, kanskje de har fått viktige erfaringer på den harde måten? Fått konsekvenser av ting slått rett i fleisen? Eks: flytte hjemmefra som veldig ung og uten spesielt mye i inntekt, levd mye fra hånd til munn og kanskje fått et barn oppi det hele og da kanskje har "lært" at det ikke var så smart å flytte ut på impuls, og at det å ha lite penger + et barn kanskje ikke er den "beste investeringen" når man lever trangt. Det var kun et eksempel og ikke noe "herregud, folk er så dumme som får unger i hytt og gevær" jeg har respekt for de som klarer seg fint med lite penger og et barn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2014 #4 Del Skrevet 27. mai 2014 Det er noe alle tapere skriver på profilen sin. Anonymous poster hash: 9b78f...d9b 28 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2014 #5 Del Skrevet 27. mai 2014 Narkomane og alkoholikere skriver det. Anonymous poster hash: 6f1d3...0e8 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 27. mai 2014 #6 Del Skrevet 27. mai 2014 Det er noe alle tapere skriver på profilen sin. Anonymous poster hash: 9b78f...d9b Narkomane og alkoholikere skriver det. Anonymous poster hash: 6f1d3...0e8 Tja nå er vel ikke de narkomane de som er mest på fb kan jeg tenke meg, jeg vil anta de har andre prioriteringer.. Dere glemte forresten å nevne blant annet presidenten i Brasil som "har gått livets harde skole" i følge artikkelen, så her finnes det andre definisjoner enn at det kun er tapere og narkomane som har gått livets harde skole. Mer enig i utrykket slik det kommer frem i artikkelen enn det dere gir http://mobil.aftenposten.no/fakta/innsikt/Han-har-gatt-livets-harde-skole-6483426.html#.U4PfdMmhzqA. Når jeg tenker på utrykket " livets harde skole" tenker jeg på noen som kanskje har lært livet på den harde måten, kontra skolebenken. Noen som ikke har blitt født med sølvskje i kjeften og hatt gullhår i ræven og underveis i livet kanskje også muligens ikke tatt de klokeste valgene men klarer seg tålig bra på tross av å ha måtte lære ting uten om skolebenken. (Olav Thon, kjell inge røkke + norges andre rikinger http://m.nettavisen.no/na24/2917792.html er eksempler på folk som har karet seg opp og langt frem i rekkene uten høyere utdannelse, bare for å komme med andre eksempler på folk uten utdannelse enn unge mødre) 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chloe- Skrevet 27. mai 2014 #7 Del Skrevet 27. mai 2014 Tja, kanskje de har fått viktige erfaringer på den harde måten? Fått konsekvenser av ting slått rett i fleisen? Eks: flytte hjemmefra som veldig ung og uten spesielt mye i inntekt, levd mye fra hånd til munn og kanskje fått et barn oppi det hele og da kanskje har "lært" at det ikke var så smart å flytte ut på impuls, og at det å ha lite penger + et barn kanskje ikke er den "beste investeringen" når man lever trangt. Det var kun et eksempel og ikke noe "herregud, folk er så dumme som får unger i hytt og gevær" jeg har respekt for de som klarer seg fint med lite penger og et barn Problemet er at de har erfart, men så absolutt ikke "lært". Syns disse folka aldri ser ut til å bli noe mer fornuftige, jeg. 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
asterix Skrevet 27. mai 2014 #8 Del Skrevet 27. mai 2014 Det er stor forskjell på de som virkelg har gått livets harde skole og de som skriver det som utdanningsstatus på FB(generelt sett de som ikke har noe annet å skrive der...) 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karmosin Skrevet 27. mai 2014 #9 Del Skrevet 27. mai 2014 Det er FB-"utdannelsen" til de som konsistent har tatt dårlige valg i livet og det eneste de har "lært" er at ingenting er deres egen skyld. 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Offensive Pie Skrevet 27. mai 2014 #10 Del Skrevet 27. mai 2014 Tja nå er vel ikke de narkomane de som er mest på fb kan jeg tenke meg, jeg vil anta de har andre prioriteringer.. Dere glemte forresten å nevne blant annet presidenten i Brasil som "har gått livets harde skole" i følge artikkelen, så her finnes det andre definisjoner enn at det kun er tapere og narkomane som har gått livets harde skole. Mer enig i utrykket slik det kommer frem i artikkelen enn det dere gir http://mobil.aftenposten.no/fakta/innsikt/Han-har-gatt-livets-harde-skole-6483426.html#.U4PfdMmhzqA. Når jeg tenker på utrykket " livets harde skole" tenker jeg på noen som kanskje har lært livet på den harde måten, kontra skolebenken. Noen som ikke har blitt født med sølvskje i kjeften og hatt gullhår i ræven og underveis i livet kanskje også muligens ikke tatt de klokeste valgene men klarer seg tålig bra på tross av å ha måtte lære ting uten om skolebenken. (Olav Thon, kjell inge røkke + norges andre rikinger http://m.nettavisen.no/na24/2917792.html er eksempler på folk som har karet seg opp og langt frem i rekkene uten høyere utdannelse, bare for å komme med andre eksempler på folk uten utdannelse enn unge mødre) Om du sammenligner med Brasil, er hele Norges befolkning født med sølvskje og gullhår på de passende stedene, i tillegg til de obligatoriske skiene på beina. Brasils presidents versjon av "livets harde skole" er noe ganske annet enn den gjennomsnittlige norske Facebookbrukerens versjon. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2014 #11 Del Skrevet 27. mai 2014 Det betyr jo at folk har levd et hardt liv, som dem selvfølgelig kan ha valgt selv. Dem kan ha havnet utpå i ung alder, og klart å hente seg inn. Vokst opp med omsorgssvikt, fått barn i ung alder som dem ikke klarer å oppdra. Mange i dette samfunnet som har gått "livets harde skole". Noen blir det folk av - og noen ikke :-)Anonymous poster hash: 5089f...2ca 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2014 #12 Del Skrevet 27. mai 2014 Om du sammenligner med Brasil, er hele Norges befolkning født med sølvskje og gullhår på de passende stedene, i tillegg til de obligatoriske skiene på beina. Brasils presidents versjon av "livets harde skole" er noe ganske annet enn den gjennomsnittlige norske Facebookbrukerens versjon. +1! Klarer ikke å fri meg fra tanken om at de fleste som påstår de har gått "Livets harde skole" på Facebook, med fordel kunne ha strøket "harde". Ja, du har hatt et liv som går opp og ned, gjort noen dumme valg, lært en lekse eller to, hatt noen tøffe perioder og mistet noen du hadde kjær. Akkurat sånn som alle andre, med andre ord Anonymous poster hash: 34997...72b 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2014 #13 Del Skrevet 27. mai 2014 Jobber noen av disse "livets harde skole" folkene? Om man ser bort fra presidenten i Brasil. Synes det bare er trygda folk som setter det opp... Men ja. Vi har det hardt her i landet hvor man kan sitte på ræva og motta penger fra staten... Anonymous poster hash: 61c50...d4b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest snoopy_93 Skrevet 27. mai 2014 #14 Del Skrevet 27. mai 2014 Problemet er at de har erfart, men så absolutt ikke "lært". Syns disse folka aldri ser ut til å bli noe mer fornuftige, jeg. Det er jeg egentlig litt enig i. Ser at en del av de "kjente" som fikk unger når de var 15 aldri gadd å fullføre skolen fordi de måtte være hjemme med ungen. Når ungen begynte i barnehagen oppdaget de plutselig at "ups, er vist gravid igjen jeg. Jaja... Ingen skole på meg!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2014 #15 Del Skrevet 27. mai 2014 Synd å si det, men flesteparten er vel Nav`ere... Anonymous poster hash: 6e67a...8f4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apocalypse Skrevet 27. mai 2014 #16 Del Skrevet 27. mai 2014 Som regel er de ganske harry. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2014 #17 Del Skrevet 27. mai 2014 Jobber noen av disse "livets harde skole" folkene? Om man ser bort fra presidenten i Brasil. Synes det bare er trygda folk som setter det opp... Men ja. Vi har det hardt her i landet hvor man kan sitte på ræva og motta penger fra staten... Anonymous poster hash: 61c50...d4b Jepp, jeg jobber og tjener sannsynligvis bedre enn deg. Jeg har lang utdanning og god jobb, men fordi det er en utsatt jobb, fronter jeg den ikke på facebook. "Livets harde skole" er tryggere. Dere må slutte å dra alle over den berømte kammen, men jeg venter vel egentlig ikke så mye mer her. Anonymous poster hash: 61d3c...050 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2014 #18 Del Skrevet 27. mai 2014 Jepp, jeg jobber og tjener sannsynligvis bedre enn deg. Jeg har lang utdanning og god jobb, men fordi det er en utsatt jobb, fronter jeg den ikke på facebook. "Livets harde skole" er tryggere. Dere må slutte å dra alle over den berømte kammen, men jeg venter vel egentlig ikke så mye mer her. Anonymous poster hash: 61d3c...050 Du kan jo istedenfor velge å ikke fronte noe på Facebook? "Livets harde skole" er ufattelig harry. Er ikke et krav om å skrive hvor en jobber. Anonymous poster hash: 8babf...059 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chloe- Skrevet 27. mai 2014 #19 Del Skrevet 27. mai 2014 Jepp, jeg jobber og tjener sannsynligvis bedre enn deg. Jeg har lang utdanning og god jobb, men fordi det er en utsatt jobb, fronter jeg den ikke på facebook. "Livets harde skole" er tryggere. Dere må slutte å dra alle over den berømte kammen, men jeg venter vel egentlig ikke så mye mer her. Anonymous poster hash: 61d3c...050 But WHY? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2014 #20 Del Skrevet 27. mai 2014 Det betyr at de ikke har noen utdannelse. Kanskje de fikk barn da de var 16 og mener at det faktum at de har klart å presse ut et barn og holde det i live i noen år betyr at de har livserfaring og innehar viktigere kunnskaper enn man kan oppdrive gjennom å studere. Eller at de rett og slett aldri har vært skoleflink? Anonymous poster hash: dddf8...0f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå