Gå til innhold

hvorfor liker ikke damer menn med penger som dater yngre damer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå er overskriften en liten forenkling, men dette fungerer tross alt best. Hvorfor er det sånn at mange tenker ille om menn med mye penger som får seg yngre og attraktive koner? Kommentarer av typen, "han hadde aldri fått henne hadde det ikke vært for pengene", og lignende faller lett.

Jeg skjønner ikke helt dette. Det blir litt som å si til en veltrent og vakker kvinne at "hadde du ikke trent, så hadde du ikke hatt sjans på han der", det bare gir ikke noe mening. Vi er jo et resultat av våre egne valg (i større eller mindre grad ettersom hvordan man stiller seg til determinismens filosofi), så hvorfor skulle det ene liksom være riktigere og bedre enn det andre?

Nå er det jo engang sånn at materiell trygghet er viktig for endel kvinner, og at et vakkert utseende er viktig for menn. Dessuten skaper jo de fleste med penger store verdier i samfunnet, og gjør mer nytte for seg sånn sett enn mennesker som har vært heldige i genlotteriet med et pent utseende. Har inntrykk av at folk generelt tenker at vakre mennesker på et eller annet nivå "fortjener hverandre", selv om det ikke gir logisk mening i det hele tatt. Det føles bare "riktigere" for en del mennesker. Paradokset er jo at det er disse som ofte slipper å gjøre noe som helst for å få nettopp den partneren de ønsker, mens skytset stort sett rettes mot menn som har gjort det bra materielt og samfunnsmessig, og dermed ender opp med en attraktiv kvinne.

For the record er jeg en relativt ung og attraktiv kvinne som er sammen med en 10 år eldre mann og bemidlet mann som gir meg alt jeg trenger følelsesmessig og intellektuelt. Jeg er lei av å stadig måtte avkrefte at jeg er sammen med ham på grunn av lommeboka, jeg liker han fordi han har oppnådd så mye, ikke på grunn av et beløpet han har i banken. Uansett tviholder folk på at "ja, det er nok statusen om det ikke er pengene". Og hvis dette er tilfellet, so what, er det liksom mer "moralsk" å være sammen med en fysisk veldig attraktiv fyr som bare ligger og slenger på sofaen? Jeg skjønner meg ikke på hvordan folk tenker!

Anonymous poster hash: 1a115...4c3
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De liker ikke å ikke ha kontroll eller muligheten til å få den typen selv, tenker jeg, fordi de har en del år på seg. Synes veldig godt på kvinner, derfor ser rike menn etter yngre, pene kvinner.

Anonymous poster hash: 6ffe1...fea
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker generelt ikke mennesker som er så materalistiske. Det er ganske kvalmt, men bryr meg ikke om hvem de er sammen med for de har jo samme holdning til det.

Penger klarer jeg for det første og ordne meg helt fullstendig selv slik som de aller fleste andre kvinner her i Norge, så jeg har ikke noe behov for en rik mann. For det andre ville jeg ikke vært sammen med en person som ikke klarte å ha det fint også uten alle pengene.

Jeg hadde dessuten ikke hatt så mye sjans på mannfolka om jeg ikke hadde trent og bare vært hjemme, og det gjelder like mye menn. Ville ikke vært sammen med en latsabb.

:)

Anonymous poster hash: 33037...d79
  • Liker 2
Skrevet

Jeg liker generelt ikke mennesker som er så materalistiske. Det er ganske kvalmt, men bryr meg ikke om hvem de er sammen med for de har jo samme holdning til det.

Penger klarer jeg for det første og ordne meg helt fullstendig selv slik som de aller fleste andre kvinner her i Norge, så jeg har ikke noe behov for en rik mann. For det andre ville jeg ikke vært sammen med en person som ikke klarte å ha det fint også uten alle pengene.

Jeg hadde dessuten ikke hatt så mye sjans på mannfolka om jeg ikke hadde trent og bare vært hjemme, og det gjelder like mye menn. Ville ikke vært sammen med en latsabb.

:)

Anonymous poster hash: 33037...d79

Å tjene bra og ha mye penger er da vel ikke synonymt med å være veldig materialistisk eller å ikke kunne ha det bra uten pengene?

• Liker 1
Gjest Malanthor
Skrevet

Hverken den unge attraktive kvinnen som blir sammen med den eldre og velstående mannen eller den eldre velstående mannen som vil ha en ung og vakker kone er da spesielt likt av de aller fleste.

Fra et rasjonelt perspektiv er de jo like overfladige og tomme begge to.

Jeg har slettes ikke intrykk av at det er mannen som blir misslikt i slike scenarioer, jeg føler tvert imot at de begge to tillhører en gruppe som mange føler har feil prioriteringer når det kommer til valg av partner, og at de begge to får negative reaksjoner grunnet dette.

• Liker 2
Skrevet

Hverken den unge attraktive kvinnen som blir sammen med den eldre og velstående mannen eller den eldre velstående mannen som vil ha en ung og vakker kone er da spesielt likt av de aller fleste.

Fra et rasjonelt perspektiv er de jo like overfladige og tomme begge to.

Jeg har slettes ikke intrykk av at det er mannen som blir misslikt i slike scenarioer, jeg føler tvert imot at de begge to tillhører en gruppe som mange føler har feil prioriteringer når det kommer til valg av partner, og at de begge to får negative reaksjoner grunnet dette.

Altså fra et biologisk og reproduktivt perspektiv er det jo det mest rasjonelle man kan gjøre for begge parter. Du må gjerne utbrodere hvilket rasjonalitetsbegrep du benytter her, men det gir i alle fall ingen mening i mitt hode.

Den holdningen din er jo litt av problemet. Hvorfor er man "tom", fordi man ønsker seg en yngre partner, eller fordi man blir imponert av en mann som har nådd til topps her i livet? Du reduserer jo mannen med penger, og den fine dama her, respektivt, til helt flate karakterer med bare en egenskap hver. Nemlig penger og utseende. Det er jo trist hvis din erfaring er at pengesterke folk er tomme, og at vakre mennesker er det samme, for det er nemlig ikke min. Jeg er derimot av den oppfatning av at mennesker som har skapt noe har mer energi, har flere morsomme historier, og er bedre sosialt enn folk som har jobba på det samme statlige kontoret i 15 år, og er sammen med ungdomskjæresten. Kanskje det er en alternativ forklaringsmodell til at de finner seg fine damer? Jeg mistenker at det svir litt for mye for folk, for det betyr jo at man selv verken kan påberope seg å være kulere, eller mer moralsk overlegen. Skikkelig kjedelig ass!

• Liker 1
Gjest Malanthor
Skrevet

Du missforstår en smule. Jeg klandrer ingen for og være velstående eller tiltrekkende, og jeg sier heller ikke at disse menneskene ikke kan være flotte folk med masse gode kvaliteter. Det jeg kritiserer er folk som fokuserer på disse kvalitetene hos partner. Da type "Det viktigste for meg I et forhold er at partner er rik/det viktigste for meg er at partner er tiltrekkende". Det er da min påstand at mennesker som gjør dette er både overfladiske, materialistiske og tomme. :fnise:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Penger er en sykdom i gale hender. De som oftest har mye penger, bruker pengene sine til å kjøpe seg (falske)venner og (falsk) kjærlighet. Ikke nødvendigvis, men ofte er det slik. Derfor er det vanlig å generalisere litt om at det er en grunn til at en rik mann ble sammen med en yngre dame. Helt forståelig.

En som er rik, men som verdsetter mennesket mer enn penger, vil nok ikke være så forskjellig fra hvermansen. Men rikinger prøver ofte å skille seg ut, og i dette tilfelle med yngre dame. Da har pengene gått til hode på en, med stor sannsynlighet.

Anonymous poster hash: b7ea6...508
  • Liker 2
Skrevet (endret)

De fleste eldre menn med penger er nå ikke i lag med en veldig ung en da....Det er noen år mellom herr og fru Donald Trumph, men hvor går grensen for att det blir rart ?

Jeg tror att en del av disse mennene har gjort seg ferdig med sin egentlige store å ekte kjærlighet i livet. Kanskje ble de skilt, kanskje hun døde ? Så er disse unge jentene ett sexleketøy og status symbol uten de helt dype følelsene.

Men det kan selvfølgelig være unntak.

Man vil veldig fort bli stigmatisert som en "gold digger" selvfølgelig, men er det ekte tåler det det.

Endret av Tarsan97
Skrevet

Folk får date hvem de vil for meg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...