Gå til innhold

Hva slags stoler spiser dere på til hverdags?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! :)

Står ovenfor et dillemma der jeg er i tvil om jeg skal kjøpe meg noen gode og dyre stoffstoler eller om jeg skal kjøpe noe som er enkelt å vaske, som for eksempel skinn eller en vanlig trestol og bare kjøpe sitteputer til å ha på dem.

Jeg har helst lyst på en stol som også er god i ryggen.

Det jeg lurer på er om det er vanlig å ha stoffstoler til å spise mat i sånn til hverdags? Hva har du?

Blir det mye søl?

Anonymous poster hash: 454d5...4c0
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tja..."

Hva slags stoler spiser jeg på til hverdags?"

Hmmmm

Lakrisstoler- fordi de smaker best :)

Anonymous poster hash: 55943...976
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Jeg har skinn.
Stoff er også et godt alternativ, dersom en bruker sitteputer, eller evt noe som er enda bedre: et slikt trekk som dekker hele setet (også på sidene, slik at det ikke er mulighet for at mat søler til stoltrekket i det hele tatt) :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har skinn.
Stoff er også et godt alternativ, dersom en bruker sitteputer, eller evt noe som er enda bedre: et slikt trekk som dekker hele setet (også på sidene, slik at det ikke er mulighet for at mat søler til stoltrekket i det hele tatt) :)

Her er stoltrekk av den typen som jeg nevner (det finnes kortere varianter også)

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/10141170/

Skrevet

Det kommer vel an på hvem som sitter på stolene?

Det som er greit for single/par/voksne er ikke alltid like praktisk for en småbarnsfamilie. Vi er voksne og har ikke småbarn. Så her "søles" det lite ;-)

Har forøvrig gammeldagse spisestuestoler i tre, med skinnsete.

Skrevet

Vanlige stoler av tre, med en pute for baken ;)

Gjest Eurodice
Skrevet

Hei! :)

Står ovenfor et dillemma der jeg er i tvil om jeg skal kjøpe meg noen gode og dyre stoffstoler eller om jeg skal kjøpe noe som er enkelt å vaske, som for eksempel skinn eller en vanlig trestol og bare kjøpe sitteputer til å ha på dem.

Jeg har helst lyst på en stol som også er god i ryggen.

Det jeg lurer på er om det er vanlig å ha stoffstoler til å spise mat i sånn til hverdags? Hva har du?

Blir det mye søl?

Det har aldri falt meg inn å spise stoler. Så sulten har jeg aldri vært at det har vært et alternativ :lol:

• Liker 2
Skrevet

Å hjelpes som denne tråden får meg til å le! :fnise:

Men kan dere ikke forsøke å svare ts på det hun spør om? Please? :blomst:

Skrevet

Vi har skinnstoler. De er faktisk gode å sitte på :) Og lett å vaske!

Skrevet

Her har vi skikkelig triste trestoler, som ikke er veldig gode å sitte på i lengden. Når vi tjener godt nok til å kunne velge et annet alternativ gjør vi det. Elsker å sitte lenge ved middagsbordet, og da er komforten viktig. Sitteputer er noe herk, og sklir bare av / ser dvaske ut veldig raskt.

Ville valgt noe slitesterkt og behagelig. :)

AnonymBruker
Skrevet

Har ikkje smakt stol, det har ikkje falt meg inn. Pleier å ete maten som ligg på tallerkenen, på eit bord. Eg sit på ein blå kjøkkenstol, laga av tre, ca 60 år gammal frå Bosnia.

Anonymous poster hash: cc7db...774

AnonymBruker
Skrevet

Stoffstoler er vel like vanlig som skinnstoler eller trestoler med pute.

Jeg har skinnstoler med høy rygg, og er enig i at komforten er viktig. Jeg bruker sitteputer oppå skinnstolene da de er for harde til min bak

Skrevet (endret)

Lakrisstoler, yum.

Men for real: Vi har trestoler med puter i, typ: http://hoved.talgo.no/fileshare/filarkivroot/Produkter/M%C3%B8bler/Stoler/RioStol_Hvit_9836.jpg

Jeg har ikke noe problem med dem med mindre det er snakk om 2-3timers middag. Vi har en tresoffa tilhørende med pute og saueskinn som vi "barna" pleier å bruke. Litt vondt i halebenet/korsryggen etter en slik middagsøkt, men ellers helt supre.

Endret av dillyduzit
Skrevet

Det kommer nok litt an på livssituasjonen, om du har små barn eller ikke :)

Her har vi stoler i plast, Pavia fra Bolia. Veldig praktisk i forhold til renhold og overraskende gode å sitte i :)

Men hadde jeg ikke hatt barn, hadde jeg ikke nølt med å kjøpe stoler med stofftrekk altså.

Skrevet

De av trè, de smaker best.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har skinnstoler. De er faktisk gode å sitte på :) Og lett å vaske!

Jeg har også lyst på skinn :) Har du link til de du kjøpte?

AnonymBruker
Skrevet

De av trè, de smaker best.

Type gyngestol? :laugh:

• Liker 1
Skrevet

Jeg sitter på trestoler med stolpute,jeg drømmer om stoffstoler som er gode å sitte i senere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...