Poppsilopp Skrevet 26. mai 2014 #1 Skrevet 26. mai 2014 Vi skal på forsamtale til ivf i neste uke. Jeg kommer sannsynligvis til å få mensen noen dager før timen. Hva skjer videre etter denne samtalen? Er det mulig at vi får starte denne syklusen hvis jeg skal ha langt forløp? Eller er må vi vente til etter ferien? Setter også stor pris på erfaringer fra forsamtaler, hva blir gjort på disse samtalene? Del gjerne alt dere ønsker. Prøver så godt jeg kan å sette meg inn i disse tingene. Er veldig spent, og klar for å endelig komme igang
Sunniv Skrevet 27. mai 2014 #2 Skrevet 27. mai 2014 Vi hadde ikke IVF, men AID, så mulig at praksisen er litt ulik. Normalt sett må man reservere plass for oppstart. Det er ofte litt ventetid på dette. Plassen kan som regel reserveres ved at man ringer inn første mensdag. Ventetiden kan variere, men det er vel ofte 1-3 mnd før man kan starte. Pga sommerferie osv, er det nok derfor ikke så realistisk at dere kommer i gang før etter sommeren.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2014 #3 Skrevet 27. mai 2014 Vi var i Haugesund, og det er sikkert litt ulik praksis fra sykehus til sykehus, men jeg svarer ut i fra mine erfaringer. Først måtte mannen min levere en sædprøve. Han hadde levert sædprøve tidligere i utredningen, så dette var mer som en kontrollprøve. Prøven ble analysert mens vi var der (vi var på sykehuset ca 1,5 - 2 timer) og bekreftet at vi var gode kandidater til ivf. Deretter ble det foretatt enn innvendig ultralyd av meg. Legen så på eggstokkene og livmorslimhinnen. Jeg har PCO, og manglende eggløsning er nok hovedårsaken til våre infertilitetsproblemer. Basert på min alder (jeg er ung) og at jeg har PCO, bestemte legen at jeg skulle ha kort regime med ganske lav hormondose for å forsøke å unngå overstimulering. V hadde også en samtale med samme legen der vi snakket om sjanse for å lykkes, fikk praktisk info om egguttak og innsetting, svarte på spørsmål om livsstil osv. Til slutt snakket vi med en sykepleier som viste hvordan jeg skulle sette sprøyter og forklarte alt det praktiske rundt prosessen. Det var litt ventetid mellom hver "stasjon", så derfor tok det nesten 2 timer totalt. Vi var på forsamtale tidlig i desember 2012, og sykepleieren reserverte tid for oss i januar 2013. Da jeg fikk mensen i januar, ringte jeg inn og kunne starte med sprøyter. Vi var kjempeheldige og lyktes på første forsøk. Nå er vi stolte foreldre til verdens vakreste gutt. Anonymous poster hash: 5471b...f76
Poppsilopp Skrevet 27. mai 2014 Forfatter #4 Skrevet 27. mai 2014 Tusen takk for fine svar 😊 mannen har allerede levert inn sædprøve nr 2, slik at den er ferdig analysert når vi kommer. Det blir spennede å se. Håper i hvertfall på at vi kommer til før ferien.
Nybegynner 2009 Skrevet 27. mai 2014 #5 Skrevet 27. mai 2014 Kan jeg spørre hvor lang tid det tok fra dere fikk beskjed om at søknaden var mottatt og til dere nå skal ha samtale? Jeg fikk beskjed i slutten av april at de hadde mottatt søknaden vår, lurer på hvor lang tid det tar før jeg hører noe mer...
Poppsilopp Skrevet 28. mai 2014 Forfatter #6 Skrevet 28. mai 2014 Kan jeg spørre hvor lang tid det tok fra dere fikk beskjed om at søknaden var mottatt og til dere nå skal ha samtale? Jeg fikk beskjed i slutten av april at de hadde mottatt søknaden vår, lurer på hvor lang tid det tar før jeg hører noe mer... Selvfølgelig 😊 Søknaden blei sendt før jul en gang, så det tar litt tid. I mellomtiden har jeg tatt ulike undersøkelser og prøver.
Nybegynner 2009 Skrevet 28. mai 2014 #7 Skrevet 28. mai 2014 Oki 😊 da er det bare å vente. Jeg har tatt masse prøver i forkant, men mulig jeg må ta flere etter hvert da. Jeg vet hvorfor jeg ikke blir gravid, så jeg trenger ikke noe enorm utredning, men kanskje Ullevål skal ha sin egen utredning. Hva vet jeg. Får smøre meg med tålmodighet i allefall 😊
Poppsilopp Skrevet 28. mai 2014 Forfatter #8 Skrevet 28. mai 2014 (endret) Oki da er det bare å vente. Jeg har tatt masse prøver i forkant, men mulig jeg må ta flere etter hvert da. Jeg vet hvorfor jeg ikke blir gravid, så jeg trenger ikke noe enorm utredning, men kanskje Ullevål skal ha sin egen utredning. Hva vet jeg. Får smøre meg med tålmodighet i allefall Ja, det er ikke alltid godt å si. Vi har heller ikke fått beskjed om hva som er galt. Føler vi blir sendt litt hit og dit, uten å få noe ordentlig svar. Klarte ut i fra prøvesvarene på første sædprøve å skjønne at mannen, i hvertfall på den prøven, hadde for få sædceller. Men det blir i hvertfall greit med en samtale hvor alle løse tråder kan samles Endret 28. mai 2014 av Poppsilopp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå