Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 4 månder på vei i svangerskapet mitt. Mannen min vil ikke ha sex med meg mer før ungen er ute? Han synes det er rart og en smule ekkelt sier han. Jeg må jo nesten bare godta det føler jeg, men det går veldig inn på meg.

Jeg er en kvinne med over gjennomsnittlig høy sexlyst, og tanken på å vente 4-5 måneder blir jeg trist av. Jeg tok meg selv i å tenke på å ha sex med andre menn til og med! Jeg skjemmes over at jeg i det hele tatt tenkte noe sånt..

:(

Anonymous poster hash: da884...777

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det blir strengt tatt mer enn 4-5 måneder å vente dersom du er 4 måneder på vei nå (20 uker?). Et svangerskap er jo gjennomsnittlig på 40 uker, men gjerne en uke over om du er førstegangs. Så kommer renselsen, der du skal komme til hektene, få ut alt grums fra kroppen din, eventuelle sting skal gro osv. Renselsen sies å vare 6 uker. For noen mer, for andre mindre. Så har du jo de første, harde månedene, med stor sannsynlighet for lite søvn og overskudd til sex generelt.

Vår lille er nå fire måneder, og jeg kan nok telle på en hånd hvor mange ganger vi har hatt sex siden hun ble født. Forhåpentligvis tar det seg opp når hun sovner tidligere om kvelden etter hvert, men nå sovner hun så sent at vi som regel er for trøtte når ungen er i seng.

Vi ladet opp med masse sex i svangerskapet da:-) Utnyttet svangerskapskåtheten jeg hadde til det fulle.

Du får fortelle din mann at penis på ingen måte er i nærheten av barnet. Han kommer ikke borti det. Sex når du er gravid er verken farlig eller ekkelt, tvert imot kan du være enda mer lysten enn normalt ;-) Det finnes mye bra informasjon om sex under svangerskapet på nett, ellers kan sikkert jordmor/lege bidra med informasjon. Null sex fremover høres i alle fall ikke greit ut. Lykke til :-)

Anonymous poster hash: 6afc7...5d0

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av FalconPunch
  • Liker 1
Skrevet

Som Anonym sier så kommer jo ikke penis borti ungen på noen måte.. og det skader heller ikke så lenge ikke du som er gravid får vondt og synes det er ubehagelig eller slikt. Jeg har hørt at det kan være "dumt" å ha sex den siste tiden før man skal føde da- at det kan sette i gang fødselen eller noe slikt hvis du er nær termin, men jeg har aldri vært gravid selv eller hørt dette fra en troverdig kilde så hvor sant det er aner jeg ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i en omvendt situasjon, det var jeg som ikke hadde sexlyst i det hele tatt mens jeg gikk gravid..den forsvant helt og jeg følte meg helt aseksuell. Mannen ble superfrustrert, så endte opp med at jeg forsøkte å presse meg selv til å ha sex, men det ble ikke noe særlig. Enden på visa var at han dumpet meg en ukes tid etter fødselen fordi han "hadde behov". Regner ikke med at ts kommer til å dumpe mannen sin da, men.. Håper du klarer å respektere han fordet om han ikke vil ha sex, selv om det ikke er han som går gravid..

Anonymous poster hash: 03cb7...04c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som Anonym sier så kommer jo ikke penis borti ungen på noen måte.. og det skader heller ikke så lenge ikke du som er gravid får vondt og synes det er ubehagelig eller slikt. Jeg har hørt at det kan være "dumt" å ha sex den siste tiden før man skal føde da- at det kan sette i gang fødselen eller noe slikt hvis du er nær termin, men jeg har aldri vært gravid selv eller hørt dette fra en troverdig kilde så hvor sant det er aner jeg ikke.

Det setter ikke i gang noe så lenge man ikke er moden så vidt jeg har forstått. Jeg gikk over en uke på overtid, og hadde swx hver dag i håp om at det skulle føre til at noe skjedde, men babyen ville ikke ut før rundt ett døgn etter at jeg ble strippet på overtidskontrollen. Jordmor sa i alle fall til oss at vi bare skulle ha sex med god samvittighet. Altså, så lenge det ikke var vondt, og det ikke var noe risikosvangerskap.

Anonymous poster hash: 6afc7...5d0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i en omvendt situasjon, det var jeg som ikke hadde sexlyst i det hele tatt mens jeg gikk gravid..den forsvant helt og jeg følte meg helt aseksuell. Mannen ble superfrustrert, så endte opp med at jeg forsøkte å presse meg selv til å ha sex, men det ble ikke noe særlig. Enden på visa var at han dumpet meg en ukes tid etter fødselen fordi han "hadde behov". Regner ikke med at ts kommer til å dumpe mannen sin da, men.. Håper du klarer å respektere han fordet om han ikke vil ha sex, selv om det ikke er han som går gravid..

Anonymous poster hash: 03cb7...04c

For en grusom mann.. Men de færreste menn som er klar for å få barn med dama si vill stikke på den måten. Ser man for seg en lang fremtid sammen så klarer man fint en periode uten sex i forbindelse med f.eks. svangerskap og fødsel

Anonymous poster hash: 43bed...a88

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hehe "Ikke kommer borti ungen" hvor tror du smilehull kommer fra? Nei da, men du kan jo si at det er opphørssalg på sex nå for etterpå er det ingen som gidder...

Anonymous poster hash: 948bb...85d

• Liker 3
Gjest New_Girl
Skrevet

Hvis det er det at han er redd for at sex kan "påvirke" fosteret på noen måte eller han er redd for at noe skal gå galt så kan det jo være en ide å ta han med til jordmor eller lege? Kan jo hende han har spørsmål om sex og graviditet han også.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hehe "Ikke kommer borti ungen" hvor tror du smilehull kommer fra? Nei da, men du kan jo si at det er opphørssalg på sex nå for etterpå er det ingen som gidder...

Anonymous poster hash: 948bb...85d

Ånei! Og vi som har sex ofte... Ungen kommer til å se ut som en sveitserost med alle smilehullene :fnise:

Anonymous poster hash: 85b50...008

• Liker 1
Gjest Snuppi
Skrevet

Ånei! Og vi som har sex ofte... Ungen kommer til å se ut som en sveitserost med alle smilehullene :fnise:

Anonymous poster hash: 85b50...008

Jeg har smilehull..... Kremt :P

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde nesten aldri sex i svangerskapet pga meg(jeg var dårlig og fikk sexforbud en periode), men var igang raskt og hyppig etter fødsel.

Dog tror jeg nok ikke det er selvsagt om han synes graviditet er "ekkelt" for det er mye etter fødsel og som ikke er helt som vanlig....

Snakk med ham om forventninger til tiden etter fødsel.

Anonymous poster hash: ea053...c5b

Skrevet

Hadde samme problem,og det fikk meg bare til å føle meg stygg! Men forklarte han at barnet lå jo ikke nedi musa;) Og fåreslo at vi ikke trengte å ha stillinger der han måtte se rett på magen min,da ble han veldig lettet for at jeg fåreslo dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...