Semydfe Skrevet 26. mai 2014 #1 Del Skrevet 26. mai 2014 (endret) Vi har nylig byttet fra Maxi cosi til Besafe iZi Combi X3 med isofix-base. Var veldig fornøyd med maxi cosien! Mini satt så stødig og godt bakoverlent da hun sov. Ingen dingling med hodet. Mini er ganske stor for alderen og vi har allerede måttet bytte sete. Byttet da hun var 6,5 mnd og vi har nå brukt Besafe-setet i 1 mnd. Liker det meste med setet, bortsett fra når hun sovner i det. Selv på innstillingen som gjør at det er lent så mye som mulig bakover, blir det dingling med hodet når hun sover. Kjenner det plager meg. Litt redd for oksygen-tilførsel. Kvaliteten på søvnen blir jo også dårligere samt at hun våkner lettere når det blir mye dingling. Noen med erfaringer fra setet og har noen triks???? Endret 26. mai 2014 av Semydfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBallerina Skrevet 26. mai 2014 #2 Del Skrevet 26. mai 2014 Nå vet jeg ikke med combien, men med kid kan man kjøpe en ekstra "kloss" for å få bedre liggestilling. Jeg kjøpte på Barnas Hus. Har ikke isofix heller... Men kan jo undersøke det i hvert fall? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2014 #3 Del Skrevet 26. mai 2014 Har du prøvd å sette setet i midten? Da kan du lene det litt lenger bakover. Gikk hvertfall på vår Volvo V50 Anonymous poster hash: 51130...865 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
charactouy Skrevet 26. mai 2014 #4 Del Skrevet 26. mai 2014 Sovekrage? En slik man legger rundt halsen når man skal sove sittende vet du... De finnes for barn, men skal da ha åpningen bak så haken hviler på kragen :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Semydfe Skrevet 26. mai 2014 Forfatter #5 Del Skrevet 26. mai 2014 (endret) Har du prøvd å sette setet i midten? Da kan du lene det litt lenger bakover. Gikk hvertfall på vår Volvo V50 Anonymous poster hash: 51130...865 Det har vi ikke prøvd. God idé! Har dere isofix-fester i midten også? Må sjekke med mannen min om vi har det... Endret 26. mai 2014 av Semydfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2014 #6 Del Skrevet 26. mai 2014 Det har vi ikke ). God idé! Har dere isofix-fester der også? Må sjekke med mannen min om vi har det... Nei, vi har Plus uten izofix. Så det vet jeg ikke. Men fikk hjelp av Barnas Hus til å feste det slik at det er like trygt som å bli festet med Izofix! Midterste setet er også et av de tryggeste plassene man kan ha setet. Anonymous poster hash: 51130...865 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Semydfe Skrevet 26. mai 2014 Forfatter #7 Del Skrevet 26. mai 2014 Nå vet jeg ikke med combien, men med kid kan man kjøpe en ekstra "kloss" for å få bedre liggestilling. Jeg kjøpte på Barnas Hus. Har ikke isofix heller... Men kan jo undersøke det i hvert fall? Har hørt om den klossen, men har foreløpig ikke funnet den på nettsiden til besafe. Tror jeg skal ringe forhandler i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2014 #8 Del Skrevet 27. mai 2014 Har hørt om den klossen, men har foreløpig ikke funnet den på nettsiden til besafe. Tror jeg skal ringe forhandler i morgen. Den passer kun til de som ikke har isofix, desverre http://www.barnashus.no/besafe-izi-kid-combi-ekstra-pute.html Anonymous poster hash: c774e...6ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2014 #9 Del Skrevet 27. mai 2014 Jeg forstår veldig godt hva du mener, vi har det samme setet. Jeg synes det hjalp litt med en sovekrage som noen nevner over her. Anonymous poster hash: 2d094...b2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Semydfe Skrevet 27. mai 2014 Forfatter #10 Del Skrevet 27. mai 2014 Har kjøpt sovekrage i dag, så får vi se om det hjelper. Hun ble ikke så fornøyd når hun fikk den på på en liten tur i stad, men hun får få litt tid til å venne seg til den ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magdalene Skrevet 27. mai 2014 #11 Del Skrevet 27. mai 2014 Har kjøpt sovekrage i dag, så får vi se om det hjelper. Hun ble ikke så fornøyd når hun fikk den på på en liten tur i stad, men hun får få litt tid til å venne seg til den ;-) Det er jo bare å ta den på når hun sover da, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
charactouy Skrevet 27. mai 2014 #12 Del Skrevet 27. mai 2014 Håper det funker, det er den enkleste og billigste løsningen :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Semydfe Skrevet 27. mai 2014 Forfatter #13 Del Skrevet 27. mai 2014 (endret) Det er jo bare å ta den på når hun sover da, Hun sover så lett så den må nok tas på når hun blir satt i bilen.. Men hun hvis vi kjører når det er sovetid da. Stort sett kun da hun sovner. Jeg har trua :-) Endret 27. mai 2014 av Semydfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 27. mai 2014 #14 Del Skrevet 27. mai 2014 Har samme setet og samme problemet med dinglende hode hos sovende barn. Har prøvd nakkekrage, men han ble grusomt svett av den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 27. mai 2014 #15 Del Skrevet 27. mai 2014 (endret) Den klossen hjelper bare bittelitt. Setet er for bratt for de fleste bakseter. På barn nr 2 har jeg kjøpt izi plus, som har en mye bedre og justerbar hellning. Der dingler ikke barnets hode. Så mitt tips - selg izi combi, kjøp izi plus. Forøvrig - maxi cosi cabriofix er for liten når toppen av ørene når toppen av setet, eller 13 kg passeres. Tviler på at en baby på 6,5 mnd er så lang.Beltefestene kan justetes oppover, har du prøvd det? Tatt ut spedbarnsinnlegget? Endret 27. mai 2014 av ViljaH Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 27. mai 2014 #16 Del Skrevet 27. mai 2014 Den passer kun til de som ikke har isofix, desverre http://www.barnashus.no/besafe-izi-kid-combi-ekstra-pute.htmlAnonymous poster hash: c774e...6ff Man kan putte klossen under den dingsen som støtter mot seteryggen, for å presse vinkelen 1% bedre eller så. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2014 #17 Del Skrevet 27. mai 2014 Den klossen hjelper bare bittelitt. Setet er for bratt for de fleste bakseter. På barn nr 2 har jeg kjøpt izi plus, som har en mye bedre og justerbar hellning. Der dingler ikke barnets hode. Så mitt tips - selg izi combi, kjøp izi plus. Forøvrig - maxi cosi cabriofix er for liten når toppen av ørene når toppen av setet, eller 13 kg passeres. Tviler på at en baby på 6,5 mnd er så lang.Beltefestene kan justetes oppover, har du prøvd det? Tatt ut spedbarnsinnlegget? Vi har Izi Plus også har har heller ingen dinglende hoder Ligger fint og sover Anonymous poster hash: 51130...865 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Semydfe Skrevet 27. mai 2014 Forfatter #18 Del Skrevet 27. mai 2014 (endret) Den klossen hjelper bare bittelitt. Setet er for bratt for de fleste bakseter. På barn nr 2 har jeg kjøpt izi plus, som har en mye bedre og justerbar hellning. Der dingler ikke barnets hode. Så mitt tips - selg izi combi, kjøp izi plus. Forøvrig - maxi cosi cabriofix er for liten når toppen av ørene når toppen av setet, eller 13 kg passeres. Tviler på at en baby på 6,5 mnd er så lang.Beltefestene kan justetes oppover, har du prøvd det? Tatt ut spedbarnsinnlegget? Spedbarnsinnlegget er så klart tatt bort og beltene justert;-) Hun er ikke for lang for setet, men for bred over skuldrene. Hun fikk plass på slutten, men satt skikkelig klemt.. Hvis det ikke funker veldig godt med kragen, så tror jeg at vi må vurdere et annet sete. Håper ikke det blir nødvendig. Er jo ikke akkurat gratis disse setene... Endret 27. mai 2014 av Semydfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBallerina Skrevet 27. mai 2014 #19 Del Skrevet 27. mai 2014 (endret) Den klossen hjelper bare bittelitt. Setet er for bratt for de fleste bakseter. På barn nr 2 har jeg kjøpt izi plus, som har en mye bedre og justerbar hellning. Der dingler ikke barnets hode. Så mitt tips - selg izi combi, kjøp izi plus. Forøvrig - maxi cosi cabriofix er for liten når toppen av ørene når toppen av setet, eller 13 kg passeres. Tviler på at en baby på 6,5 mnd er så lang.Beltefestene kan justetes oppover, har du prøvd det? Tatt ut spedbarnsinnlegget?Vi har både iZi Plus og iZi Kid. Kid heller faktisk mer enn Plus. Har hatt ettåringen i begge og hun sitter bedre i Kid nå. Men det er nok forskjellig fra bil til bil. Vi har klossen da. Endret 27. mai 2014 av LilleBallerina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardinal Skrevet 27. mai 2014 #20 Del Skrevet 27. mai 2014 Har samme problemet..... Prøvd forskjellige ting som den klossen (vi har ikke isofix), regulert støttebenet, montere sete på nytt osv. Nå har vi kjøpt nakkepute som vi skal prøve ut. Denne: http://lilleprinsen.no/LUNA-nakkepute Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå