Amarone Skrevet 16. juni 2004 #1 Skrevet 16. juni 2004 Så, her kommer oppskriften som jeg lovet å legge ut! Den er rimelig enkel, ettersom den faktisk er beregnet for at barn skal bake. Men kjempegod allikevel... Den store, stygge ulvens sjokoladekake Visp 2 egg og 1 1/2 dl sukker til eggedosis. Smelt 150 g smør sammen med 50 g mørk sjokolade, eller bland 2 ss kakao i smøret. Bland det med eggedosisen. Bland 1 1/2 dl hvetemel med 1/2 ts bakepulver, sikt det ned i røren, og bland godt. Ha i 1 1/2 dl mandler/nøtter (og rosiner - det er mitt eget tillegg). Legg bakepapir i en liten langpanne, eller smør den godt, og hell i røren. Stek i følge oppskriften i 15 m på 175 g. Min egen erfaring er at kaken trenger 25 m, men jeg har dårlig ovn... Avkjøl i formen, og skjær den opp i firkanter.
Holly Hobbie Skrevet 17. juni 2004 #5 Skrevet 17. juni 2004 Oi, den hadde jeg glemt bort gitt! Den har jeg bakt mye da jeg var yngre - fikk Mikke Mus' Kokebok til femaarsdagen *mimre mimre*! Synes De syv dvergenes muffins er knallgode ogsaa...
Amarone Skrevet 18. juni 2004 Forfatter #6 Skrevet 18. juni 2004 For ikke å snakke om Snehvits glasur... Egentlig verdt å lage bare for å spise uten kake under! :-)
Gjest Gjesta Skrevet 18. juni 2004 #7 Skrevet 18. juni 2004 For ikke å snakke om Snehvits glasur... Egentlig verdt å lage bare for å spise uten kake under! :-) Legg ut oppskrift på glasuren også da Clea
-Fisken- Skrevet 18. juni 2004 #8 Skrevet 18. juni 2004 Legg ut oppskrift på glasuren også da Clea Ja!
Gjest Myumi Skrevet 18. juni 2004 #10 Skrevet 18. juni 2004 Disneys kokebok hadde jeg også da jeg var barn, husker vi bakte muffins ol. fra den boken
anonyma Skrevet 18. juni 2004 #11 Skrevet 18. juni 2004 Ååååå, den boka har jeg også. Vi lagde mye muffins og magiske pannekaker. Snøhvits glasur: 1 dl kremfløte 1 dl sukker 1 spiseskje sukker 1 teskje kakao 3 spiseskjeer smør Bland alt untatt smøret i en kjele, sett på svak varme og kok i 5 minutter, rør så det ikke brenner seg fast. Ta kjelen av platen og rør i smøret.
Chiquita Skrevet 18. juni 2004 #12 Skrevet 18. juni 2004 Kan dere legge disse oppskriftene ut i magasinet også, så finner vi de lett når vi vil ha de senere... (Liker å få samlet alt på et sted jeg)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå