AnonymBruker Skrevet 26. mai 2014 #1 Skrevet 26. mai 2014 Skulle hatt gjester, men de ble forhindret i å komme, med god grunn. Jeg sitter igjen med 1,5 kg stekt biff jeg nå ikke vet hva jeg skal gjøre med..... Kan det fryses ned og tines og smake godt?? Anonymous poster hash: 15ebf...2b0
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2014 #2 Skrevet 26. mai 2014 Skulle hatt gjester, men de ble forhindret i å komme, med god grunn. Jeg sitter igjen med 1,5 kg stekt biff jeg nå ikke vet hva jeg skal gjøre med..... Kan det fryses ned og tines og smake godt??Anonymous poster hash: 15ebf...2b0 Er den gjennomstekt? Den smaker nok like godt etter tining, men jeg ville vel brukt den til litt andre retter enn opprinnelig tenkt. Kanskje biffsnadder el.l Anonymous poster hash: 66b6a...fd5
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2014 #3 Skrevet 26. mai 2014 Jeg fryser alltid ned rester av biff (stykningsdeler som feks ytrefilet eller entrecôte), og det er alltid medium stekt, dvs rosa i midten - ikke noe problem. Dette kjøttet bruker jeg til steak sandwich, dvs dobbel- eller trippeldekkere (av feks formbrød eller focaccia) med garnityr omtrent som til burgere (salat, majones/dressing, løkringer, tomater, bacon, avokado.... osv). Jeg tiner da kjøttet i kjøleskap, og bruner det på nytt utvendig før jeg skjærer opp og bruker i sandwichen. Det blir da ikke varmt tvers gjennom, men saftig og smakfullt - som roastbeef, kan man si. Ypperlig resteutnyttelse! Anonymous poster hash: 1e51a...071
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå