Gå til innhold

Blir du vartet opp? (kollektiv)

Anbefalte innlegg

Gjest Steamboat
Skrevet (endret)

Kjenner flere jenter som bor i kollektiv og får middagen lagd av en av guttene i kollektivet. Ikke snakk om kjærester og det er snakk om ensidige tjenester hvor gutten ikke får noe igjen, utenom vennskapet.

Så lurer på hvor vanlig slike ordninger er.

Edit: snakk om middag hver dag, han ene lager også middag til jenta når de ikke kan spise sammen.

Endret av Steamboat
Videoannonse
Annonse
Gjest Faerunpedia
Skrevet

Har opplevd det en gang, men det var fordi fyren elsket å lage mat, og han laget mat til alle uavhengig av kjønn. Han jobber forøvrig som kokk nå:) Men slik du beskriver det har jeg ikke hørt om.

Skrevet

Er vel ingen som tvinger dem. Dette brer seg vel utover langt mer enn kollektiv, vil jeg da tro.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, aldri opplevd det:P Nærmeste jeg kommer er vel da jeg fikk smake mojito og han laget for mye.

Anonymous poster hash: 816bc...94e
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En ordning jeg aldri hørt om. Bodde i forskjellige kollektiv i 6 år, det samme gjorde alle venninnene og kameratene mine. Det er nok høyst uvanlig. (Hvis ikke du mener en lørdagskveld eller søndagsmiddag i semesteret. Men jentene gjorde det oftere). De du har hørt om liker vel å lage mat,da, og syns det er kjedelig å lage bare til seg selv.

Anonymous poster hash: 08093...43f

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg bodde i rent jentekollektiv var det helt normalt å treate hverandre en gang i blant uten å kreve noe igjen for det.

Hvis en av oss hadde tid og ekstra spenn til å lage middag eller f.eks. kake for alle tre så gjorde man det. Helt ensidig var det jo ikke, for man fikk jo alltids et eller annet tilbake i form av at vi alle bidro med ett eller annet - men i utgangspunktet var det ingen som krevde noe til gjengjeld.

Bodde også i 7-mannskollektiv en gang hvor vi var 4 gutter og 3 jenter, men det var det mindre vanlig å diske opp middag til de andre uten at det var planlagt - sikkert fordi vi var så mange. Men de gangene vi faktisk organiserte noe felles for eksempel juleverksted eller kosekveld, så var det stort sett vi jentene som tok initiativ.

Anonymous poster hash: 21764...907
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner flere jenter som bor i kollektiv og får middagen lagd av en av guttene i kollektivet. Ikke snakk om kjærester og det er snakk om ensidige tjenester hvor gutten ikke får noe igjen, utenom vennskapet.

Så lurer på hvor vanlig slike ordninger er.

Edit: snakk om middag hver dag, han ene lager også middag til jenta når de ikke kan spise sammen.

Høres ut som at noen håper på å få seg noe.. Og at jentene vet å utnytte det.

Anonymous poster hash: c642f...8e0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...