miramis Skrevet 26. mai 2014 #1 Skrevet 26. mai 2014 Hater å få hundetunge i ansiktet, er det noe spesielt man kan gjøre for å lære hunden av med det? Sier nei og dytter vekk når han gjør det.
Gjest Skrevet 26. mai 2014 #2 Skrevet 26. mai 2014 Jeg ga opp, bare dytter vekk jeg! I en alder av straks ett år sleiker han så for sjangsen byr seg!
Kong Skrevet 26. mai 2014 #3 Skrevet 26. mai 2014 Vær konsekvent på å alltid snu deg vekk/ ta avstand.
xxhmj Skrevet 30. mai 2014 #4 Skrevet 30. mai 2014 Enig i de over. Vær konsekvent, bare husk det at det ikke er du som skal flytte deg eller snu deg vekk. Så lenge han ikke gir seg må du bare fortsette å dytte han vekk, gi en klar beskjed om at det ikke er lov. Du kan også dytte han vekk og overse han fullstendig etterpå, for hvis det er av oppmerksomhetens sin skyld så gir han seg. Men mange hunder gjør det ved å vise hvor glad den er. Og de fleste ganger så er det vanskelig å få vekk den tingen ved en hund.
Portvinpiken Skrevet 4. juni 2014 #5 Skrevet 4. juni 2014 Det er hundenes måte å hilse på. Snu ansiktet vekk eller gå unna. Ikke si noe som helst bare vis med kroppen at du ikke ønsker det. På den annen side ville jeg funnet og lært hunden en måte du liker å hilse på. Det er litt uhøflig og kjipt med en som ikke vil hilse tilbake... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå