AnonymBruker Skrevet 26. mai 2014 #1 Skrevet 26. mai 2014 Ser det er mange tråder om uføre og hets osv her inne. Snylting er mye debattert. Hypotetisk sett: Hvor mye er det overhodet mulig å snylte til seg fra staten? La oss si noen hadde gått inn for det for fullt og hadde funnet ut at man skulle begynne snyltingen i en alder av 30-35 år. Hvor mye kunne dette mennesket da klare å snylte til seg? Jeg mener på alle nivå. Stat, lån, fylke, kommune, osv. Håper dette kan bli svart saklig på, siden jeg IKKE er tenkt å få oppskriften på noe her . Anonymous poster hash: a6cdd...c71
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2014 #3 Skrevet 26. mai 2014 Jeg er litt usikker på hva du legger i begrepet snylting? Å lyve seg til stønader man ikke skulle hatt er en ting f.eks men du nevner også lån. Hvordan skal man kunne snylte via å ta opp lån? Alt må jo tilbakebetales før eller siden, med mindre du f.eks utvandrer slik at inkassoselskapene ikke kan inndrive gjelden.Anonymous poster hash: daa77...465
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2014 #4 Skrevet 26. mai 2014 Jeg tenkte på i løpet av et år:-) Anonymous poster hash: a6cdd...c71
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2014 #5 Skrevet 26. mai 2014 Man kan f. eks ta opp lån i lånekassen og få det slettet ved uføretrygd:-) Anonymous poster hash: a6cdd...c71 1
Veggdyret Skrevet 26. mai 2014 #6 Skrevet 26. mai 2014 Det var vel en sak i avisene for noen år siden om noen romkvinner som hadde registrert på seg en rekke ikke-eksisterende barn og fått barnetrygd for disse... Dersom du klarer å lyve på deg noen barn vil du få omtrent en tusenlapp i måneden i barnetrygd + et par tusen i kontantstøtte når de søte små er i barnehagealder. Med flere barn så blir det jo fort litt penger ut av det.
Gjest Herr Heftig Skrevet 26. mai 2014 #7 Skrevet 26. mai 2014 En av de mest effektive snyltemåten er å skaffe seg falsk sykemelding. Da får du 100% av tidligere lønn,uten å måtte gjøre noen ting annet å fortsette å være "syk".
Gjest Evel Skrevet 26. mai 2014 #8 Skrevet 26. mai 2014 At noen gidder å forsøke, det forstår jeg ikke.
Smascha Skrevet 26. mai 2014 #9 Skrevet 26. mai 2014 En av de mest effektive snyltemåten er å skaffe seg falsk sykemelding. Da får du 100% av tidligere lønn,uten å måtte gjøre noen ting annet å fortsette å være "syk". Eg hadde nok blitt sjukemeldt på ekte etter kort. Av paranoia og ikkje minst kink i nakken av å kikke meg over skuldera heile tida!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå