Gå til innhold

Bil og bur til stor hund!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om dette er riktig sted å skrive her, men prøver likevel.

Min mann og jeg skal skaffe oss en ny bil. Vi har ei stor flat coated retriever tispe på vel ett år nå. Må innrømme at vi har flirt litt over det faktum at vi har kjøpt oss så stor hund at vi må kjøpe ny bil! :)

Problemet vårt nå er å finne bil med bagasjeplass til både hundebur og barnevogn - som vil bli nødvendig om ikke lenge. Vi må også kjøpe oss nytt bur, men synes det er litt vanskelig å finne et stort nok. Jeg vet at de ikke skal ha så stor plass i den forstand når de skal ligge i bilen, men utfordringen er å finne et bur som kan stå "ut- og inn", hvis dere skjønner hva jeg mener...

Tispa er veldig lang, så når hun ligger trenger hun forholdsvis stor plass. Jeg har ikke erfaring med gode bilbur, så håper noen har gode tips!

Hvordan har dere gjort det? Spesialbestilt, eller standardmål?

Når det kommer til bil, ender vi nok på Superb, Touran eller passat.
- Eller kanskje noen andre har andre erfaringer?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Buret til hunden skal være stort nok så den kan både sitte, ligge og snu seg. Men ikke for stort da det blir farlig ved evt kræsj. Anbefaler deg å ta kontakt med leverandør av Herkules bilbur.

Anonymous poster hash: fa2d9...88b
AnonymBruker
Skrevet

Se etter bur av typen Herkules og Variocage. De er kollisjonstestede og vil beskytte både hund og andre passasjerer i en ulykke.

Ellers lager Trønderburet på spesialbestilling.

Angående bil vet jeg ikke, da vi har bare stor hund, ikke barnevogn. Men vet Touranen er populær som hundebil.

Anonymous poster hash: bdc94...6d7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...