Gå til innhold

Et par spørsmål ang. mitt program til dere mer erfarne. :)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så, jeg har akkurat startet å trene styrke igjen. Gjorde det en kort periode for et par år tilbake, men sluttet grunnet jeg var redd for å gå ned i vekt og ikke klare å få i meg nok næring, siden jeg sliter med ekstremt dårlig matlyst (ikke noe sykdomsrelatert).

Jeg ville helst trene annenhver dag, men fant ut at stølheten sitter i kroppen i minst 3 dager hos meg, ihvertfall foreløpig.

Målet mitt er generelt mer muskler "overall", men håper veldig på en strammere rumpe. ;) Selv om jeg faktisk er litt undervektig, så er rumpa mi preget av veldig mye sitting over lengere perioder.

Jeg legger programmet mitt nederst i tråden, og håper dere kan komme med innspill på om det ser greit ut å gå igjennom det annenhver dag. Og generelt om øvelsene ser bra ut o.l.

Alle øvelsene gjøres uten noe utstyr eller vekter, da jeg trener hjemme.

Her er det;

Løpe på sted (Oppvarming)
* Squats
* Utfall fram
* Diagonalhev
* Rumpeløft (Bro)
* Push-Ups
* Sit-Ups
* Tåhev
* Rygghev

Anonymous poster hash: 13d9c...bc4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

*host host*

Bare bumper litt jeg. Skal jeg tyde mangel på svar som at det ser greit ut?

AnonymBruker
Skrevet

Så, jeg har akkurat startet å trene styrke igjen. Gjorde det en kort periode for et par år tilbake, men sluttet grunnet jeg var redd for å gå ned i vekt og ikke klare å få i meg nok næring, siden jeg sliter med ekstremt dårlig matlyst (ikke noe sykdomsrelatert).

Jeg ville helst trene annenhver dag, men fant ut at stølheten sitter i kroppen i minst 3 dager hos meg, ihvertfall foreløpig.

Målet mitt er generelt mer muskler "overall", men håper veldig på en strammere rumpe. ;) Selv om jeg faktisk er litt undervektig, så er rumpa mi preget av veldig mye sitting over lengere perioder.

Jeg legger programmet mitt nederst i tråden, og håper dere kan komme med innspill på om det ser greit ut å gå igjennom det annenhver dag. Og generelt om øvelsene ser bra ut o.l.

Alle øvelsene gjøres uten noe utstyr eller vekter, da jeg trener hjemme.

Her er det;

Løpe på sted (Oppvarming)

* Squats

* Utfall fram

* Diagonalhev

* Rumpeløft (Bro)

* Push-Ups

* Sit-Ups

* Tåhev

* Rygghev

Gjør ingenting at du er støl, tren fordet :) Del opp, ta noen muskelgrupper en dag, andre den andre dagen. Pøs på med vekter, du skal gjøre det siste settet slik at du så vidt klarer den siste repetisjonen. Spinning er bra.

Anonymous poster hash: c4f61...a89

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville gjort oppvarmingen litt mer omfattende, løse opp ledd og varme opp både armer og bein. Det trenger ikke være veldig avansert, men armsirkler, jumping jacks, feks. Få med overkroppen og litt større bevegelser :) Kroppsvekttrening er utmerket, det ligger også masse fine kroppsvektprogram på youtube som du kan bruke hvis du vil ha litt mer struktur/inspirasjon i starten til du blir mer rutinert :)

Enig med AB over at man kan trene selv om man er støl, men da er det ekstra viktig å varme opp skikkelig, og ikke overdrive/presse for hardt, og absolutt ikke kjøre på med maks vekt! Musklene trenger 1-2 døgn restitusjon etter en hard styrkeøkt, da er det bedre å trene kondisjon innimellom. Enig i at spinning er fint, men TS skriver jo faktisk at hun trener hjemme og ikke har utstyr...

Anonymous poster hash: 8f68c...15e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...