Gå til innhold

Kjennes ut som at tærne rives av...

Anbefalte innlegg

Gjest tuppesjura
Skrevet

Når jeg har gått eller jogget et stykke kjennes det ut som at tærne på ene foten skal rives av. Får intens smerte i leddene på alle unntatt stortåa. Det har vært sånn en måned eller to nå. Kommer gjerne etter 7-8 km og det er uansett om jeg har gått i skog eller løpt på asfalt. Grusomt ubehagelig!

Noen som har vært borti noe sånt og har tips til hvordan jeg skal unngå det?

Videoannonse
Annonse
Gjest constance90
Skrevet

Hvilke sko bruker du?

Skrevet

Hvis du får de smertene uansett hva du gjør på, bare du går litt, så vil jeg anbefale deg å be legen din henvende deg til spesialist for å få sjekket leddene dine. Evt røntgen. Har du skadet deg tidligere?

AnonymBruker
Skrevet

Ta en tur til lege for å få tid hos en ortoped. Du har sikkert en fotstilling el, som gjør at føttene kanskje trenger en form for såler eller lignende. Eller en spesiell type sko.

Jeg har høye fotbuer både på tvers og på langs, og kan få ubeskrivelige smerter i føttene etter å ha gått/løpt en stund. Jeg må derfor gå med spesialtilpassede såler. Leddene i føttene blir "dratt i fra hverandre" og det gjør satans vondt.

Anonymous poster hash: 74304...793
Gjest tuppesjura
Skrevet

Har brukt nike pegasus tidligere, men har nå asics gel kayano. Har fått vondt med begge skoene. Går til fysioterapeut for noe annet, men han så på føttene mine og mente at jeg hadde noe som var i ulage på oversiden av foten. Han prøvde å trigge det til å gå på plass, men har antakelig ikke klart det.

Smertene kommer som sagt etter 7-8km, så merker ingenting ved kortere turer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...