Gå til innhold

Katten vondt i magen av Whiskas bløtfor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har en pusejente på 10 år. Hun har alltid vært kresen i matveien, og siden vi fortidne bor for langt unna der vi får kjøpt tørrforet hun liker, går det mye i bløtfor. Hun har alltid tørrfor tilgjengelig itillegg, men foretrekker da bløtforet.

Ved et tidligere tilfelle hvor hun var på "ferie" hos noen venner, mens vi var på et utenlandsopphold informerte de oss om at hun hadde fått mye bløtfor de siste dagene, og vi merket at hun var litt slapp, og hadde ikke like mye kontroll over avføringen sin. Vi trodde kanskje at vennene hun hadde vært hos hadde foret henne med noe hun ikke tåler, for å være "greie", som melk eller lignende, og kunne ikke skjønne hvorfor det skulle være tørrforet da hun fikk det nesten daglig hjemme også.

I dag og i går har hun fått mer bløtfor enn hun pleier, og jeg merker hun har vondt i magen. Hun promper, er litt slapp, og går oftere på do enn vanlig. Jeg passer på at hun får i seg væske, slik at hun ikke blir dehydrert. Vi har ikke opplevd det samme med bløtforet fra Friskies, og skal selvfølgelig ikke mate henne med for mye Whiskas igjen.

Men jeg lurer på, har noen andre hatt dette problemet med Whiskas?

Anonymous poster hash: 46e1f...e58
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

??

Skrevet

Nei. Jeg bruker Whiskas og merker ikke at det medfører noe ubehag.

Gir bare 1/2 pose, kanskje det er grunnen?

:heks:

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke hatt noe problem med akkurat Whiskas, men opplever at hvis jeg gir katten min mer våtfor enn normalt (han får stort sett 1/2 pose Iams våtfor om dagen) får han veldig luft i magen og går mer på do.

Anonymous poster hash: 15fbc...c1d
AnonymBruker
Skrevet

Ja, tror problemet i hovedsak er mengden, da hun er en svært slank og nett pus.

Skrevet

Har en 4 mnd. gammel pusejente som nekter å spise tørrfór så det blir (dessverre) mye Wiskas. Hun er liten og tynn, og hun spiser hvertfall 2 slike om dagen (hvis jeg ikke orker koke laks eller kylling). Hun har ikke problemer med magen, men nå er det dette hun er vandt til.

Skrevet

Bruker både Whiskas og Gourmet Gold her i huset, men som regel får de bare en halv pose (whiskas) eller liten boks (gourmet) hver når de først får det.

Gir omtrent to eller tre ganger i uka.

Kan ikke huske om gamlepus ble spesielt uggen i magen etter at leieboeren vår hadde passet på henne en ukes tid for noen år siden heller, da hadde den stakkars katten fått en hel boks våtfór HVER dag, selv om jeg hadde skrevet liste over hvor mye hun skulle få og hvor ofte hun skulle få det.
Leieboeren hadde også fylt både tørrfórskål og våtfórskål til randen med tørrfór.

Good going les liste liksom...

AnonymBruker
Skrevet

Haha, hmm, jaja, katter er vel like forskjellig som mennesker når det kommer til matveien.

AnonymBruker
Skrevet

mine kaster opp av våtfor, og liker det ikke lenger.

Anonymous poster hash: db495...cda
AnonymBruker
Skrevet

Vår katt får diare av våt for hvis han får mye. Derfor får han kun en spiseskje av og til, i tillegg til tørrfor.

Anonymous poster hash: 330ef...11e

AnonymBruker
Skrevet

Pusen min får løs avføring av billig våtfor, med dyrere våtfor kjøpt hos veterinær eller dyrebutikk går det helt fint.

Anonymous poster hash: a5aa4...39e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...