Gå til innhold

1 time trening hver dag, resten; sofaen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får man i det hele tatt NOE fremgang psykisk og fysisk av å kun trene 1 time dagen, når du sitter ellers resten 23 timene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må da vel være bedre enn å være i ro i 24 timer?

• Liker 4
Skrevet

Har stillesittende jobb som jeg pendler et godt stykke til, og liker veldig godt den myke sofaen når jeg kommer hjem. Jeg trener riktignok 10-12 timer i uka da, men er ganske inaktiv resten av tiden, og har hatt stor fysisk og psykisk fremgang siden jeg begynte.

• Liker 1
Skrevet

Skjønner ikke hvordan det er teoretisk mulig å få fremgang av å IKKE sitte stille i 24 timer, men 'KUN' 23.

AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt gjør man det. Men når det er sagt, ingen sitter på sofaen 23 timer i døgnet. 7-8 av de timene tilbringes gjerne sovende i senga, så er det noen timer på jobb eller skole, tid man bruker på å reise til og fra steder, handletur, bevegelse rundt i huset for å gjøre husarbeid, lage mat, etc.

Total sofatid er for de fleste sjelden mer enn et par timer per døgn.

Anonymous poster hash: be08f...49e
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hvordan det er teoretisk mulig å få fremgang av å IKKE sitte stille i 24 timer, men 'KUN' 23.

Det er mye du ikke skjønner, kjære deg.

Anonymous poster hash: ca698...3e2

• Liker 3
Skrevet (endret)

Du bryter ikke ned musklene hvis du ikke trener overhodet, trener man derimot bare én time vil muskelfibrene brytes ned - for så å bygge seg opp igjen, pluss litt til siden kroppen tilpasser seg slik at den skal tåle mer belastning. For dem som sitter i ro dagen lang har det i alle tider ikke vært noen grunn til at kroppen skal tilpasse seg ved å danne muskelmasse, da dette bare resulterer i økt matbehov og ergo lavere sjanse for å overleve.

Endret av meh
Skrevet

Du bryter ikke ned musklene hvis du ikke trener overhodet, trener man derimot bare én time vil muskelfibrene brytes ned - for så å bygge seg opp igjen, pluss litt til siden kroppen tilpasser seg slik at den skal tåle mer belastning. For dem som sitter i ro dagen lang har det i alle tider ikke vært noen grunn til at kroppen skal tilpasse seg ved å danne muskelmasse, da dette bare resulterer i økt matbehov og ergo lavere sjanse for å overleve.

så?

Gjest Coolaid
Skrevet

Får man i det hele tatt NOE fremgang psykisk og fysisk av å kun trene 1 time dagen, når du sitter ellers resten 23 timene?

Ja, en time fysisk aktivitet er bedre enn ingenting. Leser du mattematikk 1 time om dagen lærer du ganske mye. Gjør du ingenting matte om dagen lære du ingenting.

AnonymBruker
Skrevet

Rett på meg hvis jeg tar feil; men all aktivitet er bedre enn intet aktivitet

Anonymous poster hash: e057c...88a

• Liker 1
Skrevet

Selvsagt er en times trening hver dag bedre enn ingen aktivitet. Men det er relativt godt dokumentert at mtp helsen og livsstilstilssykdommer er selve stillesittingen i seg selv en risikofaktor. Det selv om man trener. Kroppen trenger disse sktive pausene i løpet av dagen.Det ttrenger ikke være så mye; ta trappen istedet for heisen, reis deg opp et par ganger i timen, bruk hev /senk-bord på jobben dersom du har mulighet til det.

Skrevet

Men hvis man trener, så trenger jo kroppen å sitte stille for å restitutere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...