Gå til innhold

Hvordan hjelpe venninne i giftig forhold.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en venninne som blir psykisk nedbrutt og slått av kjæresten sin.

De fikk problemer for mange måneder siden, og hun påstår at det har vært "slutt" lenge.

Han klager på alt hun gjør, rakker ned på henne for hvordan hun ser ut, og hun har også fortalt at han har slått henne gul og blå.

Jeg har tilbudt henne all den hjelpen jeg kan gi, flere ganger, hun kan få bo hos meg, og jeg kan låne henne penger, jeg kan tilogmed hente henne når som helst for at hun skal komme seg bort derfra(om så bare for en liten stund).

Jeg er jo selvsagt bekymret for henne og ringer for å høre hvordan det går med jevne mellomrom, men nå i det siste har hun sluttet å ta telefonen, svarer aldri på meldinger og bryter avtaler uten å gi beskjed(begynte litt, men nå er det helt slutt).

Etter en stund med brutte avtaler og ubesvarte telefoner fikk jeg nok og sendte henne en ganske krass melding om at jeg syns det var dårlig av henne å la meg sitte å bekymre meg. Da ringte hun tilslutt, fortalte at han hadde slått henne og at hun var så sur og trist for tiden at hun ikke orket å være med noen, eller snakke med noen. Jeg var forøvrig den beste jenten i verden, og fortjente ikke en så dårlig venninne som henne.

Etter dette la hun på, og siden har jeg ikke fått svar på de små kontaktforsøkene jeg har gjort.

Jeg er kjemperedd for henne, og vil at hun skal ta tak i situasjonen sin(med all hjelp fra meg), istedenfor å bure seg inn i leiligheten med denne idioten hun bor med.... Noen forslag?

Anonymous poster hash: 1f429...869
Videoannonse
Annonse
Gjest Blomsterert
Skrevet

Du får ikke gjort stort.

Bare si du er der uansett.

Kan du besøke henne?

AnonymBruker
Skrevet

Nei, hun vil bare være i fred :(

Skrevet

Kan du ikke anmelde dritten, da?

AnonymBruker
Skrevet

Hjelper det da? Hva gjør de hvis jeg anmelder ham?

Skrevet

Du kan ikke hjelpe noen som ikke vil ha hjelp.

Du får heller vente på at hun forhåpentligvis tar til vette og støtte henne da. :)

Skrevet

Hadde kanskje håpt at noen som hadde vært i samme situasjon som henne, hadde råd om hva de mente kunne hjulpet dem....

Skrevet

Oki, der var jeg visst ikke anonym lenger:-P men det får gå, ingen som vet hvem man er likevel

Gjest Cartman
Skrevet

Hadde kanskje håpt at noen som hadde vært i samme situasjon som henne, hadde råd om hva de mente kunne hjulpet dem....

Vet om lignende eksempler. Hun må komme seg ut av forholdet, men det er hennes avgjørelse. Er ikke så mye andre får gjort. Vell bortsett fra å smekke til fyren.

Skrevet (endret)

Frister å gi ham en overhøvling han sent vil glemme....

Men litt av problemet er at hun ikke har jobb eller penger til å bo alene......og at hun ikke tar imot noe hjelp fra meg, hun bare biter tennene sammen og burer seg inne hjemme uten å snakke med noen....

Hun har innsett at hun må vekk fra ham, men ser ingen muligheter....

Endret av Fugleskremsel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...