Gjest princess123 Skrevet 26. mai 2014 #1 Skrevet 26. mai 2014 Hei! Jeg har flyttet for meg selv og er hjelpeløs uten mammas gode råd!! Jeg har kjøpt en del håndkler, men kun etter en vask så ble de både harde og luktet litt stramt, og etter flere vask har ikke dette gått over.. Hvor må jeg gå for å få tak i håndkler som holder? Og har det noe å si hvor mange grader man vasker klær på? Stiller den alltid på 30 eller 40 grader fordi jeg ikke skjønner hva forskjellen er..
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2014 #2 Skrevet 26. mai 2014 Hei! Jeg har flyttet for meg selv og er hjelpeløs uten mammas gode råd!! Jeg har kjøpt en del håndkler, men kun etter en vask så ble de både harde og luktet litt stramt, og etter flere vask har ikke dette gått over.. Hvor må jeg gå for å få tak i håndkler som holder? Og har det noe å si hvor mange grader man vasker klær på? Stiller den alltid på 30 eller 40 grader fordi jeg ikke skjønner hva forskjellen er.. Vask håndklærne dine på minst 60 grader, sånn at du dreper bakteriene. Det er nok derfor det lukter stramt. Prøv å vaske de på 60 grader, med eddik i stedet for skyllemiddel. Eddiken burde fjerne lukten. Deretter kan du bruke vanlig skyllemiddel igjen, men fortsett med 60 grader på sokker, undertøy, håndklær, vaskekluter og sengetøy. Anonymous poster hash: 48d6b...59f 3
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2014 #4 Skrevet 26. mai 2014 Hei! Jeg har flyttet for meg selv og er hjelpeløs uten mammas gode råd!! Jeg har kjøpt en del håndkler, men kun etter en vask så ble de både harde og luktet litt stramt, og etter flere vask har ikke dette gått over.. Hvor må jeg gå for å få tak i håndkler som holder? Og har det noe å si hvor mange grader man vasker klær på? Stiller den alltid på 30 eller 40 grader fordi jeg ikke skjønner hva forskjellen er.. Du skjønner ikke forskjellen på 30 og 40 grader? Forskjellen er jo at 40 grader er varmere enn 30.. Anonymous poster hash: 199d4...c43 2
Gjest princess123 Skrevet 26. mai 2014 #5 Skrevet 26. mai 2014 Du skjønner ikke forskjellen på 30 og 40 grader? Forskjellen er jo at 40 grader er varmere enn 30.. Anonymous poster hash: 199d4...c43 Så klart forstår jeg det, det jeg mente er at jeg ikke skjønner forskjellen det utgjør på klærne som blir vasket. Derfor vasker jeg alt på 30-40 grader, bare for å være sikker 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2014 #6 Skrevet 26. mai 2014 Du må lese på merkelappen på klærne om du er usikker. Håndklær / kluter / undertøy på 60, vanlige klær klarer seg fint med 30 eller 40. Enkelte plagg må håndvaskes feks ull, eller på ullprogram dersom du har det. Anonymous poster hash: 11730...075
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2014 #7 Skrevet 26. mai 2014 Som de andre her sier: Sokker, truser, håndklær, sengetøy skal på minst 60 grader, og de skal gå på høyeste temperatur (90 grader) med jevne mellomrom for å drepe alt av bakterier. Mopper, kjøkkenkluter, og kjøkkenhåndklær skal alltid gå på høyest temperatur. Vanlig tøy (genser, bukser, topper) kan du ta på 40. Følg bruksanvisningen på pakken til vaskemiddelet slik at du kan sjekke om du bruker for mye eller for lite. Husk å vaske hvitt for seg og bruk vaskemiddel for hvite klær. Tilsett en spiseskje klar eddik 11% i kammeret for skyllemiddel hver gang du kjører en maskin. Ikke la håndklær og andre våte ting ligge på badegulvet eller i skittentøyskurven. Heng alltid opp håndkleet etter bruk selv om du ikke har tenkt å bruke det flere ganger, og så kaster du det i skittentøyet når det har tørket. Husk å bytte håndkle for hender på badet og kjøkkenkluter og kopphåndduker på kjøkkenet ofte. Anonymous poster hash: 29636...330
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå