Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter litt om og men har jeg bestilt meg time hos frisør - for første gang i livet med farge - men jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har alltid hatt veldig mørkt hår (farget), men nå har jeg latt det vokse ut så nå har jeg bare den klassisk-norske-kommunegrå fargen. Den er drittkjedelig. Vil gjerne friske opp hårfargen min, men aner ikke hva jeg skal gjøre, og er redd for at frisøren ikke akkurat får så mye ut av mitt ønske om å bare "friske opp". Jeg vil ikke bli blond, men hadde vært kult med noen litt lysere striper av noe slag. Vil fortsatt være "brunette", men gjerne med en del flere nyanser i håret?

Noen kommunegrå-jenter her som har gjort dette, eller andre som har noen tips (gjerne med bilder) om hva jeg kan gjøre? Har søkt litt rundt på Google, men er så mye at jeg ikke klarer å bestemme meg.

Btw, jeg er ganske blek. Så å gå litt lysere er ganske en god ting for meg? Men har aldri gjort det før, så føler det er ganske skummelt...

Anonymous poster hash: b2816...3ab
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke noe tips om farge til deg, men tenkte jeg skulle nevne at de fleste frisører er flinke til å se hvilke farger og fargekomboer som kan passe deg. Så tror ikke du skal være redd for å bare si fra at du trenger å friske opp fargen litt :)

Skrevet

Lysebrune striper blandet med kalde, blonde striper er knallfint i kommunehår.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har samme problemet som deg. Ønsket meg en mer naturlig, men likevel fresh farge. Fikk farget håret med en minicolor hos frisøren. Husker ikke helt hva den heter, men ble veldig fornøyd. Er en slags mørkeblond farge, men ser mer ut som lys brunette enn blond. I tillegg vaskes fargen gradvis ut, og vil se mer og mer naturlig ut etterhvert, samtidig som det blir lite antydning til ettervekst da denne fargen er relativt lik min egen. Er veldig fornøyd med dette, så vil anbefale deg å dra til en frisør og høre hva de synes om minicolorasjon :)

Edit: fant et bilde som ligner min farge nå, ca 2,5mnd etter farging.

Fikk ikke til å legge til bildet, men her er link: http://kristinesvanem.typepad.com/.a/6a01676655c32e970b0176165a995f970c-800wi

Endret av henp
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar så langt. :) Sett litt mer rundt, tenkte kanskje å ta noe ala hva Hedda har på bloggen sin her. Har en litt rødlig undertone, og er en god del lysere enn hva jeg har nå, men tror kanskje det hadde blitt kult! Har ca. samme lengde som henne også, så tror det muligens hadde passet...

Anonymous poster hash: b2816...3ab
  • Liker 2
  • 1 år senere...
Skrevet

Takk for svar så langt. :) Sett litt mer rundt, tenkte kanskje å ta noe ala hva Hedda har på bloggen sin her. Har en litt rødlig undertone, og er en god del lysere enn hva jeg har nå, men tror kanskje det hadde blitt kult! Har ca. samme lengde som henne også, så tror det muligens hadde passet...  Anonymous poster hash: b2816...3ab

Det var dritfint!

Har samme problemet selv. Problemet mitt er bare at jeg ikke tørr å farge håret, er så redd jeg skal ende opp med noe jeg ikke kler. Angrer så sykt på at jeg ikke testet ut masse forskjellig på ungdomsskolen, slik som alle andre!

Gjest Trappetroll
Skrevet

Det var dritfint!

Har samme problemet selv. Problemet mitt er bare at jeg ikke tørr å farge håret, er så redd jeg skal ende opp med noe jeg ikke kler. Angrer så sykt på at jeg ikke testet ut masse forskjellig på ungdomsskolen, slik som alle andre!

Da er vi to!

Har alltid vært blond, men problemet er at jeh blir mer og mer kommunegrå etter så årene går. Er 22 nå..

Skrevet

Lysebrune striper blandet med kalde, blonde striper er knallfint i kommunehår.

Har du bilde som eksempel? Vil gjerne se siden det høres flott ut men klarer ikke å se det for meg. :biggrin:

Skrevet

Da er vi to!

Har alltid vært blond, men problemet er at jeh blir mer og mer kommunegrå etter så årene går. Er 22 nå..

Sant! Fant faktisk et hvitt hår her om dagen, og jeg er omtrent like gammel som deg.. Shit shit shit, må nok bare slenge seg ut i det (har jeg tenkt de siste 5 årene )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...