Gå til innhold

Hvordan få ned nervøsiteten og nervene før trening? (lagsport)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir så himla nervøs hver gang laget skal spille kamp. Prestasjonene mine blir slett ikke dårlige, men jeg blir preget i forkant av kampene, og jeg blir dehydrert HVER gang. Selv om jeg drikker masse vann både dagen før og på kampdag. Jeg tror jeg stresser meg veldig opp, og må tisse maaange ganger før kamp.

Hvordan kan jeg best unngå dette? Da tenker jeg på nervøsiteten i hovedsak, for det er sannsynligvis den som gjør meg dehydrert..

Dette er snakk om fotball på et lavt og useriøst nivå, så jeg burde jo ikke bli nervøs av sånt. Samtidig er det viktig for meg å spille bra, og helst score mål, noe jeg ikke har klart enda i sesongen.

Anonymous poster hash: 13f2b...cfb
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nerver i forkant av konkurranse er helt normalt, men hvis det blir så mye nerver at det ødelegger konsentrasjonen kan det fort bli veldig slitsomt, og det er jo ikke noe artig å løpe på do i ett sett før kamp heller. Jeg ville forsøkt meditasjon i første omgang, finn en måte å tømme hodet på og ta kontroll over nervene. Etter en stund med meditasjon kan du finne "mantra" som du kan gjenta for deg selv for å dra oppmerksomheten vekk fra nervøsiteten og over i ro og konsentrasjon. Hvis det høres nyttig ut for deg kan du google litt meditasjonsteknikker, det kommer hvertfall ikke til å gjøre noen skade :) Ellers er det jo viktig at du passer på å sove godt natten før (lettere sagt enn gjort, men prøv så godt du kan å ha et stabilt og godt søvnmønster) og få i deg nok næring og væske.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: e00f4...b2c
Skrevet

Jeg pleide å høre på musikk før jeg skulle på kamp, dette hjalp litt hvertfall. Prøv å avkoble.

Hvor lenge har du spillt? Pleier å være litt sånn i starten, men for meg avtok det etterhvert

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleide å høre på musikk før jeg skulle på kamp, dette hjalp litt hvertfall. Prøv å avkoble.

Hvor lenge har du spillt? Pleier å være litt sånn i starten, men for meg avtok det etterhvert

Har mange års aktivitet innen fotballen bak meg, men dette da jeg var barn og ungdom, og da slet jeg ikke med nerver. Nå er jeg godt voksen, har ikke spilt aktivt på 10 år og har utviklet angstproblemer innen en rekke ting.. Så det henger jo sammen med andre ting også.

Anonymous poster hash: 13f2b...cfb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...