Gå til innhold

Kan feil kosthold føre til bulimi?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har gått på en diett for å gå ned i fettprosent og den har funket veldig bra. Men veien dit har vært tung og har innebært et utrolig snevert kosthold med lite karbohydrater, mye proteiner og lite fett. Har hatt et enormt matsug hele tiden, men har holdt meg til planen inntil for 6 uker siden. Da begynte jeg å overspise lraftig, masse fet mat og sukker, masse karbo også ble utveien å kaste det opp igjen. Nå gjør jeg dette mange ganger daglig og det ruinerer livet mitt. Jeg har for lav vekt og fettprosent nå etter denne dietten og føler meg helt på bånn. Vært hos legen, snakket om problemet og han sier det er psykisk, at bulimi handler om at jeg spiser bort følelsene mine. Skal få hjelp hos psykolog. Men jeg føler virkelig ikke dette er noe psykisk i det hele tatt. Jrg overspiser fordi jeg er sulten, skrekkelig sulten, også mister jeg kontrollen også er jeg redd for å legge på meg og derfor kaster jeg alt opp igjen. Klarer rett og slett ikke spise normalt lenger. Hva tenker dere? Føler virkelig ikke jeg har et psykisk problem, heller det at jeg har gått på en kradtig smell etter en dårlig diett og som har surret ned mekanismene i kroppen min. Har BMI 20 bare til info!

Anonymous poster hash: b1656...866

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men å starte på diett av feile årsaker innebærer også at man har større risk for slikt. Mange som har bulimi er ikke de typiske "vrakene" du kanskje tror, men oftere mennesker som er perfeksjonistiske og trenger kontroll.

• Liker 1
Skrevet

Om du kaster opp maten din med vilje (fremprovoserer det selv, ikke at du ikke klarer å stoppe kroppen din fra å kaste opp slik som ved omgangssyken), sitter det i hodet ditt, ikke i kroppen. Ergo har du et psykisk problem.

Gjest Daenerys
Skrevet

Kjære trådstarter.

Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få.

Jeg stenger denne tråden nå og vil gjerne formidle nettsiden til IKS. Her sitter det mennesker med både kompetanse og erfaring, og som kan gi deg gode og nyttige råd på veien.

Mvh

Daenerys, mod.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...