AnonymBruker Skrevet 26. mai 2014 #1 Skrevet 26. mai 2014 Noe som i utgangspunktet er helt fantastisk koselig gjort. Problemet er at jeg virkelig, virkelig gruer meg. Jeg er på kanten til å være overvektig, og veier nok en 15 kilo mer enn hva jeg burde. Har klart å gå ned i vekt før, men klarer aldri holde vekta nede, og veier nå mer enn jeg noensinne har gjort tidligere. Ferien er om 2 uker, så jeg rekker ikke akkurat endre kroppen min stort før den tid. Jeg vil jo dra på ferie med han og kose meg, men alt jeg klarer å tenke på er hvor pinlig det blir både for meg og han, når jeg skal ligge på stranda med den kroppen som jeg har... Noen som sliter med noen kilo ekstra, og klarer å føle seg komfortabel på stranda? Jeg har ikke badet på sikkert 5 år, og bikini/badedrakt er rett og slett min største skrekk sånn som jeg føler meg. Til vanlig går jeg alltid i store, tildekkede klær, så jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare å føle meg noenlunde komfortabel Anonymous poster hash: 79de8...53d 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2014 #2 Skrevet 26. mai 2014 Må dere ligge på stranda da? Er han typen som liker det? Vi pleier alltid å leie bil, og dra rundt i området for å bli bedre kjent på det stedet vi er. Vi gjør alt mulig annet enn å ligge på stranda, og jeg bruker omtrent aldri bikinien som er med. Kanskje dere kan gjøre ferien til litt mer enn bare strand og middag? Anonymous poster hash: ad685...979
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2014 #3 Skrevet 26. mai 2014 Du.. Jeg veier 40 kilo mer enn hva jeg burde, og selv om det er ubehagelig å sprade rundt i badedrakt så gjør jeg det for det! Kiloene skal ikke hindre meg fra å kose meg med soling og bading, og hvis ikke folk takler å se litt valker så er det veldig synd for dem. Selvfølgelig vil jeg jo gjerne ha av de oveflødige kiloene, men enn så lenge så får det bare være. Dra og kos deg! Anonymous poster hash: a7bb2...796 20
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2014 #4 Skrevet 26. mai 2014 Og om dere ligger på stranda, så vit at der er det kropper i alle mulige fasonger. 60-80 år gamle damer, feite damer, tynne damer, menn i samme kategorier osv. Det er ikke bare de som har bikinikropp som er på stranda, det er variasjoner i alle retninger. Du kommer IKKE til å føle at du er alene der med 15 kilo overvekt! Det er helt sikkert! Anonymous poster hash: ad685...979 8
King in the North Skrevet 26. mai 2014 #5 Skrevet 26. mai 2014 Hvis du trener hardt i to uker og passer godt på spisingen så skal du se det gjør underverker. Ikke nødvendigvis at man kommer i superform på snaue to uker, men man føler seg automatisk hundre ganger bedre. Så kan du prøve å fortsette du når du kommer hjem Er ikke snakk om mer enn en halvtime til dagen, søk opp ''30 day shred'' feks. Strammer godt opp, veldig fort. 1
Sylvari Skrevet 26. mai 2014 #6 Skrevet 26. mai 2014 Kanskje lettere sagt enn gjort, men drit i det, ta på deg bikini uansett. INGEN av de folka på stranda kommer til å huske deg, og kjæresten har sett deg med mindre klær før. 12
Gjest heihade Skrevet 26. mai 2014 #7 Skrevet 26. mai 2014 Nå vet jo helt sikkert typen din hvordan du ser ut og han ville vel ikke invitert deg med til syden om han skjemtes over deg? Så det ville jeg ikke tenkt på. Legg kropp til side og kos deg. Alle andre rundt dere er for opptatt med hvordan de selv tar seg ut på stranda til å bry seg uansett. 17
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2014 #8 Skrevet 26. mai 2014 Som andre har sagt så vil du finne folk med alle mulige fasonger på stranda, så at andre glor på dere sånn at det er pinlig skal du ikke tenke på. Jeg skjønner dog hvordan din selvfølelse er rundt dette og det er ikke gøy. Jeg har tidligere slitt på ferier pga dette problemet selv. Mine råd er å begynne å spise rikshospitalets suppekur, den kan egentlig bare brukes i en uke men, er du ellers frisk kan du høre med legen om du kan spise den to uker, da går du ned rundt 8 kilo. I tillegg så kan du trene litt ekstra de neste ukene her som en annen foreslo. Et annet forslag er å bruke svart badetøy da dette er forminskende. Selv bruker jeg badeskjørt/hotpants som skjuler lårene og holder litt inn magen sammen med svart singlet. Lykke til. Anonymous poster hash: bc75b...a5e
Gjest lillelarve Skrevet 26. mai 2014 #9 Skrevet 26. mai 2014 Hvis du trener hardt i to uker og passer godt på spisingen så skal du se det gjør underverker. Ikke nødvendigvis at man kommer i superform på snaue to uker, men man føler seg automatisk hundre ganger bedre. Så kan du prøve å fortsette du når du kommer hjem Er ikke snakk om mer enn en halvtime til dagen, søk opp ''30 day shred'' feks. Strammer godt opp, veldig fort. Det er sant! Ikke bekymre deg over hvordan du ser ut. Fokuser på det du gjør og opplever og bare kos deg! Trening og godt kosthold er jo også veldig lurt, selvfølgelig. Ikke bare for utseendets skyld, men mest av alt for et godt og sunt liv. I tillegg endres psyken din og du føler deg bedre:) Men kos deg på ferie! Det blir nok herlig
Ferny Skrevet 26. mai 2014 #10 Skrevet 26. mai 2014 Han er kjæresten din, jeg kan garantere deg at han synes du har en flott kropp. Ikke tenk på DET. Og er du veldig sjenert, så kan du jo alltids dra et sånt strandsjal rundt deg. De har jo masse sånne greier i syden. Kos deg med den snille kjæresten din - du er kjempeheldig som blir overrasket med en ferietur! 2
geene Skrevet 26. mai 2014 #11 Skrevet 26. mai 2014 Veldig godt poeng fra den over her, at typen hadde nok ikke bedt deg med til syden hvis han skjemtes over hvordan du ser ut i bikini! Mest sannsynlig digger han deg endeløst Jeg pleide å gjøre som deg, skjule meg med klær, men har funnet ut at det gjør bare at folk legger merke til meg mer. Derfor har jeg begynt å gå i bikini, og prøver så godt jeg kan å ikke bry meg om andre, for de bryr seg nok fint lite om meg! Bruker et kult frynsete strandplagg til og fra stranden/baren osv for å skjule litt, men når jeg legger meg ned/bader er det frem med bikinien. Prøv å glem de negative følelsene og ha det gøy! Og fokuser på en del av kroppen/ansiktet du er fornøyd med istedetfor det du ikke er fornøyd med Jeg er selv ca 15 kg for mye. Jeg har vært oppe i 30 kg for mye og nede i "normalen". Og jeg kan fortelle deg at jeg følte akkuratt det samme på stranden selv 3-4 størrelser mindre enn det jeg er nå. Og det var når jeg hadde gått ned 30 kg og egentlig var veldig fornøyd med meg selv og egen innsats. Man blir rett og slett aldri fornøyd! Så kle deg i bikini og prøv å nyt sola og kjæresten og kroppen din, tenk, du har en kropp som fungerer! 2
FalconPunch Skrevet 26. mai 2014 #12 Skrevet 26. mai 2014 (endret) . Endret 20. februar 2018 av FalconPunch 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2014 #13 Skrevet 26. mai 2014 Tusen takk for koselige svar! Jeg får prøve å venne meg til tanken, så jeg ikke ødelegger ferien ved å være selvbevisst konstant... Og selvom kjæresten min nok ikke tenker så mye over det som meg, så er jeg likevel ganske så sikker på at han ikke er sammen med meg pga kroppen min, heller på tross av (selvom han aldri har uttrykt det). Selvtillit er vanskelige greier, og som en skrev over her, jeg følte meg ikke mindre selvbevisst egentlig da jeg var helt innenfor hva en bør veie. Jeg får bare drite i utseendet mitt og kose meg, og dra på utkikk etter badetøy som jeg føler meg noenlunde komfortabel i TsAnonymous poster hash: 79de8...53d 8
netpuppy Skrevet 26. mai 2014 #14 Skrevet 26. mai 2014 La meg spørre deg om noe. Bruker du å bry deg med og tenke negativt om andre når du er på stranda? Jeg gjør ikke det. Jeg er altfor opptatt av mine egne flaue små bryster.. En venninne er for opptatt av at hun har litt mage, en annen er opptatt med lårene sine.. Alle tror at alle bryr seg om akkurat dem, men alle er egentlig opptatt med seg selv og sine egne skavanker. 5
tratrins Skrevet 26. mai 2014 #15 Skrevet 26. mai 2014 Ts, du er sikkert kjempeflott som du er! ...men skjønner tankene du har! Jeg er nok ikke akkurat verdens tynneste selv, så da jeg var i syden i vinter investerte jeg i en litt dyr badedrakt med et lite skjørt på nederst! Da kunne jeg gå rundt uten å tenke for mye på store lår og sånt. Droppet bikinien i år Så finn noe du kan gå i uten å bli altfor selvbevisst, så blir det sikkert en super ferie! :D
henp Skrevet 26. mai 2014 #16 Skrevet 26. mai 2014 Enig med de andre, om kjæresten din ønsker å ha deg med til syden så har han garantert ikke noe å skjemmes over! Skjønner likevel at det er lett å tenke sånn. Jeg har det samme problemet, er nok en 5-10kg mer en jeg burde, og samboeren min er tynn som ei flis. Føler meg som en hval ved siden av han, men han ser ikke ut til å bry seg nevneverdig. Det er jo meg han har valgt, og han kjenner kroppen min både ut og inn Så slapp av, og kos deg masse på ferie! Må si jeg er meget misunnelig, kunne tenkt meg en tur selv! Men.. Når det er sagt så er jeg enig med de andre om rikshospitalets suppekur! Velger selv å ta denne en uke omgangen et par ganger i året, føler meg 10kg lettere etter en uke på den! Og DET hjelper mye på selvfølelsen gitt. Bare husk at under denne kuren bør du ikke ha så mange viktige planer - du bør være i nærheten av toalettet til enhver tid, for mye grønnsaker generelt og kål spesielt = hyppige doturer! Lykke til, og GOD TUR!
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2014 #17 Skrevet 26. mai 2014 Herregud, han vet hvordan du ser ut, han vil ha med den kroppen du har nå på ferie! Han vil garantert heller ha en glad og blid kjæreste som koser seg på ferie, enn en utsultet kvinne som bare sitter og bekymrer seg for ekstrakiloene. Anonymous poster hash: fd80d...029 3
Arianna Skrevet 26. mai 2014 #18 Skrevet 26. mai 2014 Jeg er hundre prosent sikker på at kjæresten din digger deg for akkurat den du er, og at absolutt ingen kommer til å tenke over hvordan du ser ut i bikini. Dra på tur og KOS DEG! Du er kjempeheldig som har en så snill kjæreste!! 1
Spaghetti Skrevet 26. mai 2014 #19 Skrevet 26. mai 2014 Hvis det er én ting jeg ikke bryr meg om eller tenker på når jeg er i syden (bor for øvrig i syden for øyeblikket) så er det hvordan folk ser ut på stranden / bassenget. Tviler på at det er mange som bryr seg eller tenker på det. Mulig kvinner tenker annerledes siden de som oftest pleier å se på og dømme folk. Ser jo hvordan de sitter og ser på andre jenter og ser fra topp til tå hele tiden Men uansett, ikke tenk på det, da. Prøv å ha det gøy i stedet. 1
Aryamili Skrevet 26. mai 2014 #20 Skrevet 26. mai 2014 Så snill kjæreste du har! Sier som mange over deg, jeg tviler veldig sterkt på at kjæresten din skjemmes over deg. Legg vekk disse tankene og vær litt snillere med deg selv På stranda er det et mangfold av kropper, og alle er opptatte med seg selv. Kos deg masse i syden, jeg er sikker på at dere får en fin tur! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå