Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mister så mye hår! Hadde kjempetykt hår før, men nå er det veldig tynt nede i tuppene. Har fortsatt ganske tykt hår lenger oppe, ettersom det vokser ut nye hår hele tiden, men det får håret mitt til å se kjempemerklig ut :frown: Siden det vokser ut så mange nye hårstrå får det også håret til å "stikke ut" alle veier..

Noen som har tips til hvordan man kan redusere hårtap? Er det feks. vitaminmangel eller noe i den duren???

Anonymous poster hash: aacc0...508
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet om ei som mistet mye hår pga stress i livet hennes. Du kan jo tenke på om det har noe med det og gjøre? Noen spesielle hendelser/personer som påirker deg eller om du generelt stresser mye. Kan ære lurt og dra til legen og sjekke det om det er mye hårtap det er snakk om :)

Skrevet

Først er det viktig å fastslå om du faktisk mister hår, eller om det rett og slett knekker. Men det har du kanskje gjort.

Hvis du mister det, er der mange årsaker til at det kan skje:

Som nevnt over, stress kan gjøre at du mister veldig mye hår en periode, og de vil gro ut igjen.

Mangel på jern, sink, vitamin D eller vitamin B kan gjøre at du mister hår. Du kan evt. ta en multivitamintablett hver dag for å være sikker.

Underernæring: Generelt, og særlig mtp. protein. Det skal forøvrig veldig mye til å mangle proteiner i så stor grad, så det er ikke så sannsynlig.

Isotretinoin, eller inntak av store mengder vitamin A. Det skjedde meg, faktisk nå i det siste jeg har innsett hvorfor jeg plutselig mista så sykt mye hår.

At mange hår tilfeldigvis går inn i hvilefasen samtidig kan også være en årsak.

Dette er de vanligste grunnene til at man mister mye hår, men det kan også skyldes andre ting.@

Er håret ditt veldig langt? Kan hende det har knukket litt i tuppene, eller at en del av hårene har nådd sin makslengde.

Skrevet

Som man sier i Russland-Det kloke håret forlater det d-me hodet.Ikke for å fornærme,bare fleip.

Skrevet

Som man sier i Russland-Det kloke håret forlater det d-me hodet.Ikke for å fornærme,bare fleip.

"how do i keyboard..?" Prøv igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...