AnonymBruker Skrevet 26. mai 2014 #1 Skrevet 26. mai 2014 Usikker på hvor jeg skulle legge denne tråden, siden den egentlig handler om økonomi. Men tenkte kanskje det var flere her som har erfaringer med dette, så prøver meg... Jeg og min samboer har tenkt å kjøpe hus sammen. Vi har fått klarsignal av banken i forhold til lån. Etter en skade for to år siden går jeg nå på arbeidsavklaringspenger, meningen var at vi skulle kjøpe bolig for to år siden, men dette utsatte vi pga usikkerhet rundt min økonomi da jeg ble skadet. Min mann er i full jobb og tjener ganske greit, men vi er avhengig av å være to for å betjene et lån pga studiegjeld.Har noen her erfaringer med boligkjøp og arbeidsvklaringspenger? Er det noen heftelser i forhold til NAV? Må man avklare dette med NAV på forhånd? Blir veldig forvirret av NAV`s hjemmesider, og saksbehandler er ikke tilgjengelig før etter helgen. (Vet det er mange som er imot boligkjøp og arbeidsavklaringspenger, siden man liksom "snylter". Men jeg er en voksen dame som fikk livet snudd på hodet etter en ski-ulykke, og det er på tide at livet går videre. Penger til bolig trenger jeg på det ene eller det andre viset uansett. Så ønsker vennligst ikke noen kommentarer ang dette.) Anonymous poster hash: 0010f...98a 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2014 #2 Skrevet 26. mai 2014 NAV bryr seg ikke om formuen din eller hva fu bruker penger på når du går på AAP eller er uføretrygdet. Det er kun når man har sosialstønad de bryr seg om det. Anonymous poster hash: 4a77d...c90 3
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2014 #3 Skrevet 26. mai 2014 Jeg har kjøpt bolig "med" Aap. Nav har ikke noe med hvordan man bor når man mottar Aap.Anonymous poster hash: c28f7...a81 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2014 #4 Skrevet 30. mai 2014 delte meninger. Snakket med en tosk i husbanken og skal si deg jeg fikk meg litt av en nedlatende regle.......... Anonymous poster hash: 1e45a...7c3
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2014 #5 Skrevet 30. mai 2014 Nav driter i hva du bruker pengene på. Men banken kan være skeptisk, i og med at de regner aap som en usikker inntekt. Anonymous poster hash: feacd...193 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå