AnonymBruker Skrevet 26. mai 2014 #1 Skrevet 26. mai 2014 Det er ikke ofte jeg føler for å gå inn på et forum for å blåse ut... men nå må jeg bare... Har en del "venner" som jeg møter i blant da vi har barn på samme alder. Men jeg begynner virkelig å lure på hvorfor jeg orker å treffe enkelte av dem. Når vi møtes en og en er flere av dem HELT uinteressert i hverdagen min og i viktige "begivenheter" som de vet har skjedd eller prosesser som er i gang i livet mitt. Jeg er bevisst på å ikke prate for mye, for jeg liker ikke å oversnakke om meg og mitt. Men hvis jeg føler for å nevne litt om meg/mitt/tankene mine/at jeg har en floke jeg må løse- det hadde vært godt å høre andres mening om saken- da skjer det nesten alltid at jeg så vidt får snakket og fortalt ferdig før temaet er uinteressant og fokuset er på ungen eller noe helt annet.... Kunne like godt snakka til veggen... Fins ikke noe som heter toveiskommunikasjon/dynamisk samtale... Er vi flere sammen og "disse vennene" er der, er det likedan og kanskje verre. Da kan de avbryte midt i setningen med " ååååå se på ungen min hahaha så søt han er når han gjør sånn"- mens jeg er midt i noe. Hvis jeg ikke selv fortsetter historien så tar de heller ikke opp tråden. Er det virkelig SÅ uinteressant for enkelte å høre på andre? Selv snakker de i bøtter og spann hele tiden om seg og sitt og ungen sin. Enkelte eier virkelig ikke antenner.... Har heldigvis venner som ikke er sånn her og, der vi har interessante og fine samtaler der begge parter gir og tar i like stor grad, og man går fra hverandre med energilagrene fylt av positive tilbakemeldinger og inspirasjon. Men, nå er jo hverdagen slik at det er litt tilfeldig hvem man avtaler en kaffe/et besøk med- ifh til hvem som har tid osv. Da ender jeg enkelte ganger med disse "vennene" som gir meg NULL og niks... De trives sammen med meg, men det er vel ikke så rart, når de får snakke og snakke om seg selv hele tiden... Skal man kutte ut slike mennesker? Føler at det er så utrolig mange som er sånn. Blir mange å skygge unna Og vi er jo en gjeng. Blir litt vanskelig å holde seg unna enkelte og, da man kommer til å møtes i diverse sammenhenger. Men jeg skulle ønske jeg var flinkere til å bruke mer tid på folk som GIR meg noe- der vi gir hverandre noe begge parter. Ikke bruke så mye tid på folk som er helt uinteressert i mitt liv og som stjeler energi fra meg. Har sittet en del på cafe alene i det siste, og da skjer det skremmende ofte at jeg blir sittende ved siden av et venninnepar, der den ene holder på å ta livet av den andre stakkars venninna. Hun prater og prater og prater .....og prater.... om seg og sitt og sladrer om andre og klager og syter. Den andre venninna kommer ikke til ordet, bare sitter der og ser tomt ut i lufta og nikker og prøver å holde motet oppe...Jeg sitter nesten og grøsser for meg selv i sympati for hun som sitter der og må holde ut... Hvorfor GIDDER vi mennesker å holde ut med slike venner?? Og hvorfor finnes det så utrolig mange antenneløse mennesker? Er det ikke et "velkjent" problem alle vet om: at folk misliker de som driver enetale og ikke klarer å lytte til andre? Eller har de ikke selvinnsikt nok til å se hvordan de er? Anonymous poster hash: 68081...8ce Anonymous poster hash: 68081...8ce 1
FalconPunch Skrevet 26. mai 2014 #2 Skrevet 26. mai 2014 (endret) . Endret 20. februar 2018 av FalconPunch
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2014 #3 Skrevet 26. mai 2014 Hvorfor GIDDER vi mennesker å holde ut med slike venner?? Og hvorfor finnes det så utrolig mange antenneløse mennesker? Er det ikke et "velkjent" problem alle vet om: at folk misliker de som driver enetale og ikke klarer å lytte til andre? Eller har de ikke selvinnsikt nok til å se hvordan de er? Anonymous poster hash: 68081...8ce Anonymous poster hash: 68081...8ce Mange av oss, inklidert meg, gjør ikke det. Vi kutter dem ut og beholder de vennene vi har et mer symmetrisk forhold med. Grunnen til at slike mennesker finnes er mennesker som deg, som lar dem ture frem og fortsatt gidder å nikke å smile. Selvinnsikt er vanskelig for mange, og enda vanskeligere når omgivelsene ikke gir signaler på at de oppfører seg som idioter. Anonymous poster hash: 31a89...055
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå