Gjest Jon Are Skrevet 26. mai 2014 #1 Skrevet 26. mai 2014 Jeg trodde virkelig ikke jeg noen gang skulle stille dette spørsmålet, men ettersom dette har blitt et lite problem hos oss så lurer jeg på hvordan dere kombinerer et ganske så planlagt kosthold og trening med en kjæreste. jeg er sånn part time samboer (bor sammen 50% av tiden)og merker at hun ikke liker at jeg er så fokusert på dette med trening og kosthold. Har ikke sagt noe, men jeg har skjønt det likevel. Jeg trener ca 4-5 ganger i uken. Er for første gang veldig fornøyd med meg selv sånn kroppslig sett. Har vært høy og tynn , høy og feit/dvask til nå og bli ganske så muskuløs om jeg får si det selv. har jobbet masse for dette, og jeg vet hun liker de litt veltrente kraftige mennene. Det har hun sagt tidligere , og hun sa også at jeg hadde anlegg for å bli sånn . Det føler jeg selv også og stortrives med den nye kroppen. Det hun ikke skjønner helt tror jeg,er at det krever at jeg fortsetter å trene også den uken hun er her. Samme med kosthold. jeg kan ikke sitte med potetgullposen og sjokoladen i helgene. Det sier seg selv, men hun forstår det ikke. Sier at det er kjedelig å kjøpe inn snacks som bare hun spiser. Jeg har forsøkt å bake lavkarbo skolebrød ,desserter av vaniljekesam og laget god biff til henne osv, men det hjelper ikke. Hun blir rett og slett litt sur fordi jeg ikke vil spise det vanlige goderiet. Det er akkurat som hun ikke forstår hvor mye som kreves for å ha en sånn kropp som hun sier hun liker. Dette er vanskelig og jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre for å få henne til å forstå det. Andre som har problemer i forhold til kjæresten sin pga dette? Hva gjorde dere for å løse det? Med hilsen fra: Jon Are
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2014 #2 Skrevet 26. mai 2014 Jeg går nå på et ganske strengt kosthold, PSMF, og da er det nærmeste jeg kommer godteri sukkerfri gele og grønnsaker med mager kesam dipp. Nå spiser samboer den slags snacks uten problem i tillegg til det han kjøper selv. Eneste han syntes er kjipt er at det er så mye jeg ikke kan spise og at vi ender opp med å lage separate middager, noe som selvfølgelig blir dyrt i lengden.. Men han er ikke sur da. Syntes det er rart av dama di å reagere slik. Anonymous poster hash: ffa2c...b64
Inwe Skrevet 26. mai 2014 #3 Skrevet 26. mai 2014 Ser ikke helt hvorfor du skal spise godteri bare fordi hun gjør det. Da jeg begynte å endre livsstilen min var jeg samboer. Treningen tar jo bare en time eller to, så det i seg selv gikk fint. Går jo ann å ta henne med? Vi gikk også turer sammen for å få inn litt aktivitet utenom treningen. Veldig koselig, og man får snakket sammen på en helt annen måte enn hjemme i sofaen Når det kommer til kosthold spiste jeg det jeg skulle, men laget alltid ekstra, kanskje saus og karbohydrater til han. Da fikk jeg i meg det jeg skulle og han en "vanlig" middag godteriet hadde ikke vi noe problem med, han spiste det ikke jeg. Koste meg kanskje med litt frukt/bær istedet. Her tror jeg du bare må forklare henne at dette er en måte du vil leve på, enten kan hun velge den samme kosen som deg eller så får hun respektere at dere koser dere med forskjellige ting
Gjest Coolaid Skrevet 28. mai 2014 #4 Skrevet 28. mai 2014 Det er lett for at man møter motstand på hjemmebane og at vedkommende drar deg ned. Det viktigste er at du tar ansvar for din livsstil og forklarer dette til henne på en fin måte. Hun har ansvar for seg selv. Mest sannsynlig ønsker hun å være som deg men har ikke lyst å gjøre jobben. Da blir det enkleste alternativet å dra deg ned. Godta forskjellene, fortell henne at hun er sjef i sitt liv, du i ditt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå