Gå til innhold

Jeg er separert. Er det slemt å si til mennene jeg dater at jeg er skilt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det blir så mye mindre komplisert. Har inntrykk av at mange menn skygger banen når man sier separert for da er man liksom ikke ferdig på partneren på en måte...

Anonymous poster hash: e55ca...4f6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du ferdig med partneren?

• Liker 5
Gjest brutal_mann
Skrevet

Det er ikke bestefall unøyaktig informasjon du gir ut. Mange vil synes det er et negativt trekk.

Skrevet (endret)

Hvorfor ikke bare si det som det er - så får det heller skremme de som lett lar seg skremme :vetikke:

Endret av Mike Waters
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Er du ferdig med partneren?

Tror det

Skrevet

Tror det

Ok, du er separert. Ikke skilt ;)

• Liker 12
Skrevet

Tror det

Hvis du tror, og ikke veit, så er du separert, ikke skilt...

Ikke før noen bak lyset, det følger bare negative ting med det i det lange løp...

• Liker 4
Skrevet

Jeg ville sagt det som det er. Tåler de ikke sannheten er de nok ikke den rette for deg uansett. Jeg synes det er dumt å starte et eventuelt forhold med en løgn. Selv har jeg vært ærlig på det punktet, og heldigvis har samboeren min vist full forståelse for dette.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 2
Skrevet

Sannheten er at du er separert, og det kan du jo ikke gjøre noe med før det har gått ett år. Så om menn backer ut pga ordet separert, vel da er vel ikke de noe for deg.

Jeg er også separert. Bare noen måneder til nå, så er jeg endelig ferdig med det hele. :hug:

Skrevet

Hvorfor skal det være slemt? Er det bedre at de får vite det senere og at de da blir veldig overrasket?

Jeg ville fortalt det som det er, det er ingen skam over å være separert i nåtidens samfunn, det er helt naturlig, mange par blir separert.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal det være slemt? Er det bedre at de får vite det senere og at de da blir veldig overrasket?

Jeg ville fortalt det som det er, det er ingen skam over å være separert i nåtidens samfunn, det er helt naturlig, mange par blir separert.

Men ikke alle er aktive på dating-fronten når de er separert. I realiteten er man faktisk fortsatt gift.

Anonymous poster hash: a1fed...82c

Skrevet

Bedre å skremme vekk noen, enn å begynne et forhold med løgn. Hadde jeg møtt en mann som var skilt, som det senere viste seg ikke var det likevel, da tror jeg at jeg hadde begynnt å lure på hva annet han hadde løyet om.

• Liker 1
Skrevet

Vær ærlig, særlig om du ikke engang vet om du er ferdig med mannen din. Det virker kanskje lurt å skjule det i starten, men pluselig sitter du oppi en suppe du ikke kommer deg ut av på en god måte. Merk deg mine ord. ;) I hate to say I told you so osv.

Skrevet

Men ikke alle er aktive på dating-fronten når de er separert. I realiteten er man faktisk fortsatt gift.

Ja, men likefullt er både jeg og ts SINGLE. Og single mennesker kan date, om de vil det. Jeg har ikke datet enda, men det er fordi jeg ikke gidder.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke at folk involverer seg i en separert person i det hele tatt. Det at vedkommende er separert og åpen for et nytt forhold hadde gjort at jeg hadde skygget banen. Det blir for desperat for meg og jeg hadde følt at jeg ble brukt i et spill mot eksen.

AnonymBruker
Skrevet

Man er singel, men ikke skilt. Det er en løgn, noe jeg syns er ufint.

Hva hvis det blir din neste mann? Da har man startet på en løgn..

Anonymous poster hash: 386df...118

Skrevet

Formelt, ja, i realiteten vil nok en del si nei. Man kan jo ha vært separert i flere år før man tok ut separasjon formelt, og en del vil nok da også føle at det ikke er ekteskap utover papirene som tilsier at man er det.

Skrevet

Jeg forstår ikke at folk involverer seg i en separert person i det hele tatt. Det at vedkommende er separert og åpen for et nytt forhold hadde gjort at jeg hadde skygget banen. Det blir for desperat for meg og jeg hadde følt at jeg ble brukt i et spill mot eksen.

Men hvorfor tror du at alle bruker det som et spill mot eksen?

Noen er faktisk ferdig med eksen den dagen de printer ut separasjonspapirene for å fylle de ut og sende det inn. Andre er ferdige med eksen lenge før papirene blir sendt inn. Jeg for min del dater ikke fordi jeg vil ha denne tiden for meg selv, bli ferdig med ting, forandre på andre praktiske ting osv.

Skrevet (endret)

Men hvorfor tror du at alle bruker det som et spill mot eksen?

Noen er faktisk ferdig med eksen den dagen de printer ut separasjonspapirene for å fylle de ut og sende det inn. Andre er ferdige med eksen lenge før papirene blir sendt inn. Jeg for min del dater ikke fordi jeg vil ha denne tiden for meg selv, bli ferdig med ting, forandre på andre praktiske ting osv.

Nettopp. Man kan ha vært separert (dvs bodd fra hverandre eller lignende) og ferdig med ekteskapet lenge før separasjonen formelt er et faktum.

Endret av Yvonne
Skrevet

Nettopp. Og man kan ha vært separert (dvs bodd fra hverandre) og ferdig med ekteskapet lenge før separasjonen formelt er et faktum.

Ja, i dette tilfelle er det perfekt å si at alt ikke er svart hvitt under en separasjon. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...