Gå til innhold

Hva gjør deres 13 åringer etter skolen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er litt bekymret for min sønn på 13 som sjeldent er sammen med andre unger på fritiden. Ikke har han noen fritidsinteresser heler. Har forsøkt å få han med på ting men han nekter. Det går mest i å spille spill inne.

Han har en kompis som av og til er inne og de er av og til ute å finner på ting.Men synes det er lite ut i fra hvordan jeg var på den alderen. Da nærmest levde vi ute til det var mat og så var det ut igjen til man skulle sove.

Hva gjør deres 13 åringer. Håper på ærlige svar og tips hva jeg skal gjøre for å aktivisere han mer.

Han er ofte med om jeg drar han med på turer og aktiviteter, blir også med om vi bare skal til byen en tur. Men føler det ikke er nok. Vil han skal være mer sammen med venner. Hva er normalt i denne alderen?

Har snakket med læreren og han sier at han alltid er sammen med venner på skolen, så hvorfor ikke hjemme???

Anonymous poster hash: 1e2eb...941
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke alle er übersosiale! Min eldste sønn på 19 har et stort behov for å være mye alene, akkurat som jeg har, 13-åringen kan fint være sammen med venner etter skolen i 2-3 dager for så å være helt alene uten noen venner hele helgen. Han sier han liker det og da må man bare stole på at det er slik de er!

Det er slettes ikke slik at hvor mange venner man har definerer hvor lykkelige man er (google introvert). Noen har bare et større behov for alenetid og blir tappet av energi av å være sammen med andre hele tiden.

13-åringen her spiller mye etter skoletid, men han er også sammen med venner, hopper på trampolina, driver med parkour, fotball og turn. Å aktivisere en på 13 blir helt feil i mine ører!

Skrevet (endret)

Vår sønn er på samme måte. Så lenge min sønn er med venner på skolen og har venner på besøk innimellom, så synes jeg det ikke er så farlig. Når jeg vokste opp, så hadde jo ikke vi all den teknologien vi har i dag og dermed så måtte vi finne på noe hvis vi ville at tiden skulle gå. Pluss at de gangene min sønn sitter inne og spiller på dataen, så spiller han multiplayer/online-spill, og da spiller han sammen med venner og søsken.

Vi "kaster" han ut av døren hvis vi synes at han har vært for mye inne og da går han ut. Så lenge du sier at han er med dere når dere først skal ut, så ser jeg ikke noe problem egentlig med at han kan gjøre som han vil resten av tiden. Så lenge han er med venner på skolen og i nabolaget ellers, så synes jeg som sagt det ikke er så farlig. Hadde vært verre hvis han satt inne uten venner og aldri gikk ut med venner.

Så jeg vil egentlig si at dette høres normalt ut pr dagens standard ;)

Endret av Kittykat
AnonymBruker
Skrevet

Okey :) Nå ble jeg litt beroliget. Dette er den eneste av ungene som har vært så mye alene og han sier jo selv at han trives alene.Jeg var bare redd for at han kanskje ikke hadde det bra. Selv er jeg motsatt og veldig aktiv og sosial.

Han spiller også online og da sammen med de i klassen.Jeg bare er litt bekymret for at han har for liten omgang med venner

Anonymous poster hash: 1e2eb...941

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...