Gå til innhold

Behandlinger / egenpleie før bryllupet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal dere gjøre?

Jeg tenker på følgende:

• forme og farge bryn (Hvor lenge varer fargen? Formen er vel ikke så vanskelig å opprettholde?)
  • manikyr. Jeg har ikke så lyst å ha kunstige negler. Kanskje jeg skal bestille meg en time til manikyr i Italia? :) Vi reiser en uke før. Så jeg tenker neglene blir ødelagt før bryllupsdagen :o
  • Jeg skal hvertfall ha fotpleie.
  • Skal dere ha hudpleie? Evt. hva?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva skal dere gjøre?

Jeg tenker på følgende:

• forme og farge bryn (Hvor lenge varer fargen? Formen er vel ikke så vanskelig å opprettholde?)
  • manikyr. Jeg har ikke så lyst å ha kunstige negler. Kanskje jeg skal bestille meg en time til manikyr i Italia? :) Vi reiser en uke før. Så jeg tenker neglene blir ødelagt før bryllupsdagen :o
  • Jeg skal hvertfall ha fotpleie.
  • Skal dere ha hudpleie? Evt. hva?

Tenkte å gå litt "all inn"; Sette på vipper, fikse neglene (litt usikker på tåneglene om jeg bare skal lakke disse selv, skal ha peep toe sko, så er jo liksom bare to tær som syntes :P)

I tillegg blir det en tur til frisøren for klipp og farge. Har lyst til å dra til hudpleieren også, men dette burde vel gjøres i litt god tid?

Må jo selvfølgelig få litt farge, med det fine været som er nå, pluss litt solarium burde det gå greit!

Skrevet

Jeg lurer på vipper jeg også. Har ei venninne som snart skal prøve det. Blir det fint på henne, blir det nok vipper på meg også ;)

Klipp og striping er bestilt :)

Skal du/dere ha kunstige negler? Det hadde vært pent med vakre negler på bryllupsdagen. Og de trenger vel ikke være så lange? Og hvilken farge på neglelakken er penest?

Oi, det er mye å tenke på. Men dette er dagen vi virkelig skal skinne :strix:

Skrevet

Neglene har jeg allerede startet på, har kjøpt gelelakk-sett som faktisk gjør dem sterkere så de begynner å få litt lengde. Usikker på om jeg lakker dem selv, eller får det gjort i en salong el., kommer an på hvor mye trening jeg får frem mot bryllupet.

Skal til frisør og sette opp håret, og kanskje bli sminket. Har begynt med "egenpleie" for huden allerede, har kjøpt noen gode produkter.

Farge: skal kjøpe et par topper som "passer" til kjolen, vil helst slippe skille.

Ellers: har lyst til å skjemme meg selv litt bort og unne meg litt luksus i forkant, men er usikker på hva jeg velger å gjøre. Kanskje ta inn på hotellet dagen før og kose oss i boblebadet? Kanskje aromamassasje uka før?

Øyenbrynene skal jeg få nappet, minst en uke i forveien, hvis det blir noen annen hudpleie blir det nok senest en uke før, i tilfelle huden blir litt rød og hoven eller jeg reagerer på produktene.

Har en følelse av at dette kommer til å bli dyrt.

Skrevet

Det blir generelt ikke anbefalt av hudspesialister/hudpleiere å ha en annerledes hudpleie enn du vanligvis har før bryllupet eller unne seg noe "ekstra" på hudpleiefronten enn hva du er vant med etter to uker før bryllupet.

Da kan huden reagere med å f.eks kvitte seg med urenheter eller å lage mer fett, noe som ikke blir pent før noen uker etterpå.

Evt kan du være enda mer uheldig, og få en allergisk reaksjon.

Derfor skal jeg ikke gjøre noe ekstra med huden, men har farget vipper og bryn og nappet de.

4 dager før bryllupet skal jeg vokse både ben, lår, brasiliansk og under armene.

Ellers så blir det negler og pedikyr men det gjør jeg selv, da jeg er veldig flink å legge fransk manikyr :)

• Liker 1
Skrevet

Da har jeg bestilt time til det meste ;) Gleder meg så utrolig mye!!!

Klipp og striper

vipper. Skal prøve i litt god tid, slik at jeg etterfyller før vi drar. Jeg har ikke lyst at alt skal endres på rett før dagen. Det blir sjokk for både meg og omgivelsene :fnise:

Det blir kunstige negler. Jeg skal ikke ha de så lange. Men jeg tror det vil bli veldig pent :)

Form og farge av bryn

en runde med pedikyr. Jeg har lyst å ha friske og fine føtter.

Forhåpentligvis får jeg litt farge i sommer. Heldigvis er kjolen lang, så jeg slipper å vise mine hvite bein ;)

Skrevet

Det blir generelt ikke anbefalt av hudspesialister/hudpleiere å ha en annerledes hudpleie enn du vanligvis har før bryllupet eller unne seg noe "ekstra" på hudpleiefronten enn hva du er vant med etter to uker før bryllupet.

Da kan huden reagere med å f.eks kvitte seg med urenheter eller å lage mer fett, noe som ikke blir pent før noen uker etterpå.

Evt kan du være enda mer uheldig, og få en allergisk reaksjon.

Derfor skal jeg ikke gjøre noe ekstra med huden, men har farget vipper og bryn og nappet de.

4 dager før bryllupet skal jeg vokse både ben, lår, brasiliansk og under armene.

Ellers så blir det negler og pedikyr men det gjør jeg selv, da jeg er veldig flink å legge fransk manikyr :)

Går dette inn i anbefalingene:

Fotbad, stell neglebånd og negler, fjerning hard hud, peeling og parafinmaske.

Forme bryn og farge kan jeg teste før. Ellers er det vel ikke så mye av det jeg skal, som ikke kan gjøres?

Skrevet

Går dette inn i anbefalingene:

Fotbad, stell neglebånd og negler, fjerning hard hud, peeling og parafinmaske.

Forme bryn og farge kan jeg teste før. Ellers er det vel ikke så mye av det jeg skal, som ikke kan gjøres?

Jeg vet ikke hva en parafinmaske er, men du kan jo spørre et sted de tilbyr behandlingen?

Det jeg skrev var bare et generelt råd jeg har fått fra hudpleiere o.l. ifb bryllupet :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på vipper jeg også. Har ei venninne som snart skal prøve det. Blir det fint på henne, blir det nok vipper på meg også ;)

Skal du/dere ha kunstige negler? Det hadde vært pent med vakre negler på bryllupsdagen. Og de trenger vel ikke være så lange? Og hvilken farge på neglelakken er penest?

Jeg skal starte et år før bryllupet med kjemisk peeling av huden i ansiktet, litt restylane i leppene og lash extensions. (Restylane og extensions må selvsagt ha påfyll, men dette er noe jeg vil ha erfaring med før bryllupet. Jeg har fått en ekstremt smal overleppe de siste årene)

Solarium skal jeg også begynne med i god tid før.

Noen dager før brullypet så blir det full voksing, full brasiliansk, lår, legger, vrist, tær, armer og armhuler. Forming av bryn, hos noen jeg har brukt tidligere. Falske negler, men ikke noen lange klør. Neglelakk blir en diskret nudefarge, ikke noe falsk manikyr eller noe. Pedikyr. Hårklipp og farge hos noen jeg stoler på.

Kanskje litt deilig massasje. Huden tør jeg ikke å tulle noe med før bryllupet, men kanskje jeg tar noe hudpleie en god stund før.

Anonymous poster hash: 366e1...c93

Skrevet

Jeg vet ikke hva en parafinmaske er, men du kan jo spørre et sted de tilbyr behandlingen?

Det jeg skrev var bare et generelt råd jeg har fått fra hudpleiere o.l. ifb bryllupet :)

Jeg har hatt parafinmaske på hendene en gang tidligere. De blir babymyke :D

Ellers tror jeg ikke at jeg har så risikable ting på programmet før bryllupet. Jeg kan ikke tenke meg at jeg kommer til å reagere på noe. Men plutselig så gjør jeg det :o

• Liker 1
Skrevet

Tenker å sette på gele eller akryl negler (noen som har erfaringer?), kanskje bare tupp slik at det ser mest naturlig ut. På hendene tenker jeg det blir fransk manikyr eller en lys rosa farge, så kanskje noe litt mer vågalt på tærne, knall rosa eller rød.

Hehe, ja, hvis man ikke skal slå på stortromma nå, når skal man det da? ;P

Skrevet

Tenker å sette på gele eller akryl negler (noen som har erfaringer?), kanskje bare tupp slik at det ser mest naturlig ut. På hendene tenker jeg det blir fransk manikyr eller en lys rosa farge, så kanskje noe litt mer vågalt på tærne, knall rosa eller rød.

Hehe, ja, hvis man ikke skal slå på stortromma nå, når skal man det da? ;P

Har sett ganske mange med både akryll og gel, å min mening er hvertfall at det ser fake ut uansett hvor flinke de er til å sette på :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...