Gå til innhold

Hvorfor er jeg redd for akkurat dette? (Mannfolk se her)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal prøve å formulere meg på en best mulig måte så ikke noen misforstår meg. Og jeg vil helst ikke ha noen stygge kommentar for det siden jeg allerde fått "ett par".

Min ekssamboer en en snill, omtenksom og en mann som har masse følelser. Han er også hissig og aggressiv og kan bli ganske sint for nesten ingenting. Han tåler ikke urettferdighet og finner seg ikke i at folk behandler han dårlig. Når det er sagt så vil jeg fortelle det at jeg var utro mot han på det groveste plan, med flere og over lang tid.

Da han fant ut av dette gjorde han følgende:

1. Han reiste hjem til fyren og slo han nesten ihjel og måtte sitte i fengsel i 3 måneder.

2. Han prøvde å ta livet sitt med å kjøre i fjellveggen

3. Han slo til meg, voldtatt meg, dro meg etter håret og generelt oppførte seg truende.

4. Han sendte meg på dør. (Greit nok)

Den dagen idag er det nesten 1 år siden bruddet og litt over 2 år siden utroskapsskandalen.

Og den dagen idag er jeg redd for følgende:

1. Han vil ta hevn og oppsøke meg for å skade meg skikkelig (selv om han har sagt at han aldri kunne skade meg)

2. Han vil "ta" min nåværende samboer.

I hodet mitt forestiller jeg ofte at han kommer på døren eller bryter seg inn i huset mitt, mishandler meg mens min nye kjæreste ser på eller lignende. Kidnapping eller andre ting.

Fantasien min er god som dere skjønner. Så da er det altså det som er spørsmålet, hvorfor? 1 år er gått og jeg har ikke hørt noe i fra han (heldigvis for det) men slike tanker har tatt god plass i hodet mitt og ser ut til å bli der en god stund.

Jeg forstår hva jeg har vært gjennom og jeg vet også hvor vondt det var for han å oppleve dette. Mitt håp om at han er kommet over dette og vil ikke komme for å skade meg, hva tror dere? Mannfolk kan gått svare her også. Men trenger sårt svar fra alle som kan og vil ta seg tid til å svare på dette.

På forhånd takk snille mennesker.

Anonymous poster hash: f012a...e17

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man kan vel få noe fra politiet, "restraining order" eller hva det heter? Du skulle selvsagt anmeldt ham da det skjedde, veldig vanskelig å ordne opp i i etterkant.

Anonymous poster hash: 6aee7...e58
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så såret og sviktet som han var på det tidspunktet så var ikke anmeldelse et tema engang. Jeg ville bare komme meg vekk. Og jeg angrer ikke på det den dag idag uansett. Jeg vil at han skal få muligheten til å leve et lykkelig liv han også.

Ts

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du tenker altfor godt om en mann som har vært så grønnjævlig mot deg. Virker som du fokuserer mer på hvor fælt det var for HAN at du var utro, men enn hvor grovt det han har gjort mot DEG er. Det han har gjort er mye, mye verre!

Anonymous poster hash: 95012...849
  • Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Gjort er gjort og det er ingenting jeg kan endre eller gjøre noe med generelt.

Det hjelper lite med å si hva jeg burde ha gjort, mye jeg IKKE burde gjort spør du meg!

Jeg er bare redd at det er ikke over ennå. Selv det er gått ett år.

Hva synes dere?

AnonymBruker
Skrevet

Det hjelper lite med å si hva jeg burde ha gjort, mye jeg IKKE burde gjort spør du meg!

Hva synes dere?

En fagperson som har kunnskap om dette vil kunne gi deg et mye bedre svar enn synsing fra tilfeldige brukere av KG. Du kan spørre om å få rådgivningssamtale hos Politiet. Du kan ta kontakt med en psykolog/ psykiater og få hjelp til å vurdere risiko. Evt spørre psykiater gratis på doktoronline.no. En voldsofferforening kan kanskje gi gode råd.

Anonymous poster hash: ba095...b62

• Liker 1
Gjest chisandra
Skrevet

Det virker som du har utviklet en form for angst.

Hvis dette får lov til å vokse og gro videre uten input, kan det bli veldig vanskelig å takle hverdagen etterhvert.

Du bør søke hjelp, først som sist, for å prøve å stoppe denne prosessen.

Et godt skritt på veien er jo det du gjør nå, å skrive om det her.

Lykke til, høres fælt ut å gå og være så redd.

AnonymBruker
Skrevet

Finnes det noe telefon råd for dette?

Ts

Skrevet

Hva synes dere?

At det er en snodig ting å spørre om på KG!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Finnes det noe telefon råd for dette?

Ts

Her kan du snakke med psykiater på tlf:

https://www.eksperthjelp.no/index.jsp?ref=&artid=15569&location=98&include=utab&type=1&getTab=65&getuTab=261&expandLeftMenuTab=65&competenceId=969

Evt kan du legge inn skriflig sp.m. her: http://forum.doktoronline.no/index.php?/forum/7-psykiatri/

• Liker 1
Skrevet (endret)

Nei utroskap er det verste, fra mitt perspektiv som mann.

Endret av MissStiles
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal prøve å formulere meg på en best mulig måte så ikke noen misforstår meg. Og jeg vil helst ikke ha noen stygge kommentar for det siden jeg allerde fått "ett par".

Min ekssamboer en en snill, omtenksom og en mann som har masse følelser. Han er også hissig og aggressiv og kan bli ganske sint for nesten ingenting. Han tåler ikke urettferdighet og finner seg ikke i at folk behandler han dårlig. Når det er sagt så vil jeg fortelle det at jeg var utro mot han på det groveste plan, med flere og over lang tid.

1. Han reiste hjem til fyren og slo han nesten ihjel og måtte sitte i fengsel i 3 måneder.

3. Han slo til meg, voldtatt meg, dro meg etter håret og generelt oppførte seg truende.

Den dagen idag er det nesten 1 år siden bruddet og litt over 2 år siden utroskapsskandalen.

Og den dagen idag er jeg redd for følgende:

1. Han vil ta hevn og oppsøke meg for å skade meg skikkelig (selv om han har sagt at han aldri kunne skade meg)

2. Han vil "ta" min nåværende samboer.

I hodet mitt forestiller jeg ofte at han kommer på døren eller bryter seg inn i huset mitt, mishandler meg mens min nye kjæreste ser på eller lignende. Kidnapping eller andre ting.

Fantasien min er god som dere skjønner. Så da er det altså det som er spørsmålet, hvorfor? 1 år er gått og jeg har ikke hørt noe i fra han (heldigvis for det) men slike tanker har tatt god plass i hodet mitt og ser ut til å bli der en god stund.

Jeg forstår hva jeg har vært gjennom og jeg vet også hvor vondt det var for han å oppleve dette. Mitt håp om at han er kommet over dette og vil ikke komme for å skade meg, hva tror dere? Mannfolk kan gått svare her også. Men trenger sårt svar fra alle som kan og vil ta seg tid til å svare på dette.

På forhånd takk snille mennesker.

Poster du dette på psykiatri på doktoronline, vil du kunne få gratis svar fra psykiateren der og i tillegg ha sjanse til å få gode svar fra andre med erfaring og kompetanse

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Går det an at en mann som er "snill, omtenksom og en mann som har masse følelser" (som du skriver om han) gjør de grusomme tingene som du forteller at han gjorde (punkt 1 og 3)?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Går det an at en mann som er "snill, omtenksom og en mann som har masse følelser" (som du skriver om han) gjør de grusomme tingene som du forteller at han gjorde (punkt 1 og 3)?

La oss nå ikke glemme at TS var utro mot ham, med flere menn, over en lengre periode. TS er ikke helt uskyldig oppi dette her hun heller... Det hun gjorde var faktisk utrolig jævlig, noe jeg ikke unner min værste fiende. Ja, eksen hennes gikk for langt, men TS lo opp til det selv...

La oss heller spørre: TS, hvorfor syntes du det var greit å ligge med mange andre menn samtidig som du var i et forhold med din eks?

Anonymous poster hash: 21216...7b3

• Liker 5
Skrevet

Ts, greit nok at du var utro... men fatter du ikke at det er ingenting mot hva han gjorde mot deg?! Jævelen har voldtatt deg.

• Liker 2
Skrevet

Som punktene brukeren over uthever AB 12:37 uthever viser er dette ikke en normal velbalansert person. Det er derfor lite vi brukere (selv menn!) kan si om hva denne personen tenker og føler så lenge etter.

Jeg tror rådet om profesjonell hjelp er det beste.

Og selv om noen brukere her fokuserer på utroskapsbiten så har TS sagt at det ikke er det som er emnet her, ser ikke vitsen med å spore av tråden da.

AnonymBruker
Skrevet

La oss nå ikke glemme at TS var utro mot ham, med flere menn, over en lengre periode. TS er ikke helt uskyldig oppi dette her hun heller... Det hun gjorde var faktisk utrolig jævlig, noe jeg ikke unner min værste fiende. Ja, eksen hennes gikk for langt, men TS lo opp til det selv...

La oss heller spørre: TS, hvorfor syntes du det var greit å ligge med mange andre menn samtidig som du var i et forhold med din eks?

Anonymous poster hash: 21216...7b3

Man fortjener ikke å bli voldtatt selv im man var utro!

Det at han banket ham hun var utro med er også utrolig grovt. Det nevnes ikke om han visste at hun hadde type heller. Uansett gikk han alt for langt, og høres direkte farlig ut!

Anonymous poster hash: 0298f...d21

• Liker 2
Skrevet

Så såret og sviktet som han var på det tidspunktet så var ikke anmeldelse et tema engang. Jeg ville bare komme meg vekk. Og jeg angrer ikke på det den dag idag uansett. Jeg vil at han skal få muligheten til å leve et lykkelig liv han også.

Ts

Jeg skjønner denne tankegangen - men samtidig så er det like fullt ulovlig for han å hevne seg gjennom vold på han andre fyren, og voldtekt overfor deg. Du burde anmeldt uansett. Men det er lett å si i ettekant. Kan godt hende du hadde utvilklet denne angste uansett, til tross for et eventuelt rettslig forbud for han i å oppsøke deg.

Kan uansett virke som om du har fått noen psykiske ettervirkninger på hans oppførsel. Det beste er nok å gå til en psykolog, og bearbeide følelsene på en skikkelig måte. Er jo bare naturlig at man reagerer på en eller annen måte når man har blitt utsatt for de tingene du nevner.

Synes like fullt det var storsinnet av deg å ikke anmelde. Men husk at det han gjorde i etterkant ikke ble rettferdiggjort av din utroskap. Vold og trusler er ikke lovlig uansett. Utroskap er umoralsk og et grovt svik, men ikke ulovlig. Og jeg regner med du unnskyldte deg og angret. Mer kan man ikke forlange, sånn er det bare.

• Liker 1
Skrevet

Man fortjener ikke å bli voldtatt selv im man var utro!

Det at han banket ham hun var utro med er også utrolig grovt. Det nevnes ikke om han visste at hun hadde type heller. Uansett gikk han alt for langt, og høres direkte farlig ut!

Anonymous poster hash: 0298f...d21

Veldig sant. Det er veldig ulogisk at han banket opp fyren, i stedet for å banke opp TS. Det er enten en uintelligent mann, eller en ustabil en.. Eller begge.

AnonymBruker
Skrevet

Ts

Det handler ikke bare om deg dessverre. Han har aggresjonsproblemer og dette kan skje med andre kvinner. Du hadde faktisk et ansvar du valgte å ignorere.

Anonymous poster hash: 6aee7...e58

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...