AnonymBruker Skrevet 26. mai 2014 #1 Skrevet 26. mai 2014 Det er så mye jeg ikke vil finne meg i lengre når det kommer til samboeren min, den første tingen jeg kan nevne er at han bare kan prompe akkurat når det passer han.. Høres jo sikkert morsomt ut på måten når jeg skriver det, men syns det er helt totalt respektløst å ligge å prompe i sengen ved siden av meg osv, og det virker som om det ikke bryr han det minste at det blir for ekkelt for meg til slutt... Andre ting er at jeg er møkka lei å være den som alltid lager middag - og alltid kjøper inn. Han kjøper mat noen ganger, men det er veldig sjeldent. Eksempel jeg kjøper inn slik at vi har middag 6 dager å han 1 dag... Når jeg møtte han - og før jeg ble sammen med han, så hadde jeg jo et ønske om å skulle ha et familieliv en dag, men det virker som om han ikke tenker på det, og etter å ha vært sammen i 1,5 år så kjenner jeg at å få barn med en som han er noe som frister veldig lite.. Vet ikke om jeg høres ut som en prippen kjerring her (det er jeg absolutt ikke, men de tingene jeg har nevnt plager meg så å si hver dag...) men er det noen av dere som hadde orket å være sammen med en som er så... jeg vet ikke, uspiselig? Jente 25 Anonymous poster hash: 7fb70...ed4 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2014 #2 Skrevet 26. mai 2014 Har du snakket med han? Ikke sikkert han tenker over at det er noe problem. Her er det jeg som stortsett handler og lager middag. Han promper heldigvis ikke i tid og utide. Håper det ordner seg.Anonymous poster hash: e081e...1a5
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2014 #3 Skrevet 26. mai 2014 Min samboer promper også i tide og utide. Bare når han er hjemme, ikke blant andre folk heldigvis. Det er stort sett jeg som kjøper og lager middag, men samboer betaler andre regninger, så det går opp i opp. Selvfølgelig lager han middag også, men da er det som oftest lettvintmiddager Anonymous poster hash: 0981b...f30 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2014 #4 Skrevet 26. mai 2014 Opprett en felles matkonto der dere setter inn like beløp, bruk den til mat-innkjøp da spiller det ingen rolle hvem som handler og begge betaler likt . Anonymous poster hash: c4819...539
Minya Skrevet 26. mai 2014 #5 Skrevet 26. mai 2014 AKkurat det med prompingen synes jeg du bare er prippen om, men økonomisk sett burde dere hatt enten separat økonomi eller felles økonomi, ikke en sånn rar mellomting som dere har nå. Sett deg ned med ham og skriv opp hvor mye dere bruker på ting til husstanden hver måned. Kanskje det hjelper på for at han skal skjønne hvor lite han bidrar med? 2
Leehyori Skrevet 26. mai 2014 #6 Skrevet 26. mai 2014 Det er så mye jeg ikke vil finne meg i lengre når det kommer til samboeren min, den første tingen jeg kan nevne er at han bare kan prompe akkurat når det passer han.. Høres jo sikkert morsomt ut på måten når jeg skriver det, men syns det er helt totalt respektløst å ligge å prompe i sengen ved siden av meg osv, og det virker som om det ikke bryr han det minste at det blir for ekkelt for meg til slutt... Andre ting er at jeg er møkka lei å være den som alltid lager middag - og alltid kjøper inn. Han kjøper mat noen ganger, men det er veldig sjeldent. Eksempel jeg kjøper inn slik at vi har middag 6 dager å han 1 dag... Når jeg møtte han - og før jeg ble sammen med han, så hadde jeg jo et ønske om å skulle ha et familieliv en dag, men det virker som om han ikke tenker på det, og etter å ha vært sammen i 1,5 år så kjenner jeg at å få barn med en som han er noe som frister veldig lite.. Vet ikke om jeg høres ut som en prippen kjerring her (det er jeg absolutt ikke, men de tingene jeg har nevnt plager meg så å si hver dag...) men er det noen av dere som hadde orket å være sammen med en som er så... jeg vet ikke, uspiselig? Jente 25 Anonymous poster hash: 7fb70...ed4 Du overdriver. Samboeren min promper hver dag og jeg lager mat hver dag. Pengene er våres ikke ditt eller mitt. 3
Nanami Skrevet 26. mai 2014 #7 Skrevet 26. mai 2014 Jeg og kjæresten ble enig tidlig i forholdet vårt om at vi ikke skal prompe foran hverandre. Vi synes det er ekkelt, respektløst og noe man kan gjøre på do. Så synes egentlig ikke du overdriver her. Synes du det er ekkelt så burde han jo respektere det. Når det gjelder å handle inn mat må du si til han at det beste er å handle inn mat for flere dager. Kanskje dere kan sette opp en middagsliste sammen på søndagen, sånn at han vet hva han skal handle inn til uken? Felles matkonto er også lurt 1
Gjest alegria Skrevet 26. mai 2014 #8 Skrevet 26. mai 2014 To ord: Felles matkonto! - sett inn like mye penger begge to, hver måned.
SiMa Skrevet 26. mai 2014 #9 Skrevet 26. mai 2014 Her i huset er det jeg som stort sett handler inn og lager mat, av praktiske grunner. Kostnadene deler vi, jeg antok det var sånn for ts også? Mitt inntrykk er at det er arbeidsfordelingen hun er misfornøyd med.
Gjest Heartbeat Skrevet 26. mai 2014 #10 Skrevet 26. mai 2014 Her lager jeg maten og han betaler Men om han promper veeldig mye kan du jo ta det opp med han. Men å få prompe litt om han er dårlig i magen må han få lov til synes jeg :
FalconPunch Skrevet 26. mai 2014 #11 Skrevet 26. mai 2014 (endret) . Endret 20. februar 2018 av FalconPunch
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2014 #12 Skrevet 26. mai 2014 Oh my God, promper han?? Nei, han må du jo bare kaste ut..... Anonymous poster hash: 04787...6f8 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2014 #13 Skrevet 26. mai 2014 Et ord: kommunikasjon. Anonymous poster hash: 5b57f...794
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå