Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei leste innlegg her om dagen at sjefen ikke liker at folk er syke. Det samme mått jeg oppleve idag. Jeg har hatt svake ryggsmerter i 3 uker nå legen anbefalte sykemelding. Men jeg turte ikke å ta fordi sjefen liker ikke at folk blir syke. Men i helgen har jeg hart veldig vondt klarer nesten ikke å stå opp fra senga. Og jeg jobber i en butikk det det er mye å gjøre hele tiden. Ringte sjefen klokken 07:00 idag tidlig og sa ifra om at jeg ikke kommer på jobb. Jeg kunne høre hun ble sur og spurte hva slags vondt har du? Jeg sa jeg har hatt vondt i ryggen i 3 uker men det har gått bra hittil jeg har klart å komme på jobb men jeg har hatt kjempe smerter siden fredag. Og da sa hun jeg har ikke sett noe når jeg jobbet med deg forrige uke. Jeg sa at ryggsmerter kan ingen se. Og jeg burde ha sykemeldt meg første dagen fordi jeg trodde det skulle gå bra men nå er jeg nødt til å være hjemme fordi legen anbefaler det. Så spurte hun om kommer du resten av uka? Jeg vil vite det idag. Jeg sa nei jeg tror ikke jeg kommer. Sjefen var bare sur sa god bedring med en sur tone og la på røret. Og i det samme satt jeg der og tenkte kanskje det var feil gjort av meg å ta sykemelding.

1. Det er legen som gir deg sykemelding og anbefaler at du skal slappe av - det er ikke noe du har tatt deg, så jeg syns du skal legge vekk disse tankene.

2. Sjefen din har ingenting med årsaken til din sykemelding eller hvor du har vondt, og hvis hun vil være sur, så får hun være det.

3. Bli frisk med god samvittighet!

:blomst:

Endret av Avalon
Videoannonse
Annonse
Skrevet

har hatt en sjef som ble sur for sånne ting også! man kan ikke gjøre annet en å drite i det :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...