Gå til innhold

Har du forsikret dyret ditt?

Imax

Har du forsikret dyret ditt?  

2 stemmer

1. 1. Har du forsikret dyret ditt?

• Ja
      18
    • Nei
      12

Anbefalte innlegg

Har du forsikret hunden/katten/hesten (og evnt. andre dyr man kan forsikre) din?

Jeg har forsikring på bikkja i Gjensidige Nor, begynte på 500 pr år, nå er jeg oppe i 800,- (etter 4 år, litt av en stigning...) Hvor har du forsikring?

Har du hatt bruk for den? Det har jeg, hunden min ble operert 5 mnd gammel til 5 000,- Siden har jeg ikke brukt den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min hund er forsikret. Husker ikke helt hva jeg betaler, men hun er forsikret for 10.000kr pr i dag men den verdien stiger jo mer jun blir verdt - konkurransehund.

Den gamle hunden var også forsikret ( til han ble for gammel ). Tror jeg har brukt forsikringen 2-3 ganger på han hos dyrlegen ved skader ( slosskamper og bittskader ) samt når han ødelag foten ( kuttet over noen sener i labben ). Var ikke noe problem å bruke forsikringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarte ja, selv om jeg ikke har fått valpen ennå. Vi skal forsikre den med en gang vi får den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har forsikret hunden vår både for veterinær og dødsfall/ulykke til 8000 kroner hver. Vi betaler ca 800 kroner i året for det hos Vesta.

Vi har ikke hatt bruk for forsikringen enda, men på den forrige hunden vi fikk kom det opp en operasjon til over 6000 og da var forsikring god å ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har forsikret begge - uten tvil. Og dessverre har jeg brukt forsikringen alt for mye (så mye at Gjensidige Nor ikke vil ha meg som kunde lenger og ulovlig prøvde å si opp avtalen). Altså, jeg har ikke dårlig samvittighet for å bruke det jeg har betalt for retten til å bruke, men det er jo dessverre at hunden har vært såpass syk som den har. Og selv med forsikringen i ryggen har jeg måttet legge ut flere tusen i egenandeler, medisiner, spesialfôr, sjampoer, duppeditter og dekket noen veterinærbesøk helt av egen lomme.

Premien min er rimelig skyhøy nå, etter en individuell økning på 40% hvert år (altså i tillegg til det alle andre får).

Jeg anbefaler en hundeforsikring på det varmeste, bare pass dere for å bruke den mye over tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, katten vår er ikke forsikret og kommer neppe til å bli det heller. Faktisk har aldri noen av familiens katter vært forsikret, og vi ville heller aldri fått bruk for dem da ingen av dem har vært syk annet enn på slutten når de ble avlivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Katten min er ikke forsikret. Hva kan vel skje med en lat, gammel pus som ligger å drar seg på sofaen hele dagen :wink: (Men om noe skulle skje hadde det vært å suse til dyrlegen i en viss fart...) Så bør det nevnes at han ikke er noen rasekatt/utstillingskatt heller da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten min er ikke forsikret. Hva kan vel skje med en lat' date= gammel pus som ligger å drar seg på sofaen hele dagen :wink: (Men om noe skulle skje hadde det vært å suse til dyrlegen i en viss fart...) Så bør det nevnes at han ikke er noen rasekatt/utstillingskatt heller da.

Ja, nettopp. :wink: Og som du sier, den hadde blitt tatt til dyrlegen uansett og jeg hadde gladelig betalt for behandling om den kunne reddes, forsikring eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Hunden er forsikret.

Nåværende og tidligere katter har ikke vert forsikret.

For noen år tilbake brukte vi vel 2000 kr på å "lappe sammen" en katt (vanlig "hus-katt") som var blitt bitt av grevling (dyrlegen hadde liten tro på at det skulle gå bra). Måtte til dyrlegen annenhver dag for stell/sår-skifte. Det var påske og helligdager.

Men det var verdt det!

Katten ble "god som ny", og levde mange år etter det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ja, han er forsikret for 10.000 hos Sparebanken 1. Greit nok, man vet jo aldri om noe virkelig akutt skulle ha skjedd, derfor ålreit med forsikringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hunden min er forsikret i Gjensidige Nor, synes det er en selvfølge egentlig. Men det var faktisk bare så vidt jeg fikk lov til å forsikre henne, pga rasen. Kattene mine er vanlige huskatter, så de er ikke forsikret. Den eldste er 5 år gammel også, så henne er det nok liten vits i å forsikre, men jeg tenkte å evt skjekke pris på å forsikre kattungen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ilderne mine er forsikret for 3000,- hver og det koster meg bare 850,- per år. Kan fort være verdt det hvis noe skulle skje. Spesielt siden veldig mange ildere får kreft (binyrekreft bl a) og en sånn operasjon med påfølgende medisinering kan fort komme opp i summer på 10 000,- og mer.

Til dere som ikke har forsikring på kattene deres. Hva om de blir alvorlig syke? Selv om de ikke er utstillingsdyr, og selv om de er veldig late, rolige, whatever... så kan de få feks kreft, forstoppelse, komme op i slosskamp osv. Ja, selvfølgelig vil de aller fleste da dra til vet'en uansett forsikring eller ikke, men hva hvis det koster 5000,- for en operasjon da? Veldig få har så mye penger på stående fot. Og med tanke på hvor lite en forsikring koster i forhold så hadde jeg ikke turt å la vær å forsikre dyrene mine.

Men det er meg da... mulig jeg kaster penger ut av vinduet på forsikring, men jeg syns faktisk det er bedre å være på den sikre siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5000 på stående fot klarer vel de fleste, og jeg blir faktisk litt sjokkert om ikke folk har såpass liggende til et nødstilfelle e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med tanke på at veldig mange som er dyreeiere også er f eks alenemødre, studenter ol så tror jeg ikke det. :wink:

Selv har vi alltid en viss sum stående på konto til nødstilfeller, men jeg vet jo at det kan bli trangt økonomisk iblandt, og nå er det jo ofte sånn at dyrene blir syke på de værst tenkelige tidspunkt. :roll:

Mitt største mareritt er om dyrene blir syke samtidig som f eks datteren min, eller at ett eller annet ryker. Tv, vaskemaskin, komfyr eller no... med småbarn i huset så blir det liksom litt mer komplisert hvis noe skjer. Hadde jeg bare hatt meg selv å tenke på hadde det vært anderledes, men mange har jo familie også. Og uansett hvor glad jeg er i dyrene mine så vil alltid datteren min gå først. Men nå skal det jo sies at alle mine barn, både to og firbeinte, er forsikret da. Nettopp med tanke på krisesituasjoner. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...