Gjest Pheel Skrevet 25. mai 2014 #1 Skrevet 25. mai 2014 Overskriften sier sitt. Setter pris på svar om du sitter på det!
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #2 Skrevet 25. mai 2014 Nei, de går bare i dvale. Generelt sett, det finnes jo hundre arter eller noe i den duren, så det varierer nok litt hva de tåler. http://wiki.answers.com/Q/What_is_the_survival_temperature_of_Lactobacillus_bacteriaAnonymous poster hash: e0e0b...68c
Gjest Pheel Skrevet 25. mai 2014 #3 Skrevet 25. mai 2014 Nei, de går bare i dvale. Generelt sett, det finnes jo hundre arter eller noe i den duren, så det varierer nok litt hva de tåler. http://wiki.answers.com/Q/What_is_the_survival_temperature_of_Lactobacillus_bacteriaAnonymous poster hash: e0e0b...68c Takk skal du ha! Tenkte på å fryse ned naturell yoghurt for lenger holdbarhet, som jeg bruker i smoothie, men vil jo helst ha med de gode bakteriene.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #4 Skrevet 25. mai 2014 Det finnes jo også frysetørkede melkesyrebakterier i kapsler, som våkner av dvalen når de blir spist. Så jeg vil anse sjansen for at de i yoghurten overlever også som rimelig gode. Anonymous poster hash: e0e0b...68c
Gjest PPM Skrevet 25. mai 2014 #5 Skrevet 25. mai 2014 Bakteriene overlever, men ta en test. Det kan hende det skiller seg etter tining. Kanskje ikke noe problem hvis det skal brukes til smoothie.
magicpie Skrevet 25. mai 2014 #6 Skrevet 25. mai 2014 Takk skal du ha! Tenkte på å fryse ned naturell yoghurt for lenger holdbarhet, som jeg bruker i smoothie, men vil jo helst ha med de gode bakteriene. Yoghurt holder seg generelt lenge selv i kjøleskap da, sikker på at du trenger å fryse det ned?
Gjest Pheel Skrevet 25. mai 2014 #7 Skrevet 25. mai 2014 PPM: Ikke noe problem om det skiller seg, nei. Yoghurt holder seg generelt lenge selv i kjøleskap da, sikker på at du trenger å fryse det ned? Tenkte å kjøpe en stor boks siden det er mest rimelig, og går litt i perioder når jeg spiser det, så tviler på at det hadde holdt seg så lenge når den er åpnet. Dessuten innrømmer jeg at jeg nok kaster for mye mat pga. holdbarheten eller at jeg bare er usikker på om det enda er bra, så hadde vært greit å være sikker.
Supraspinatus Skrevet 26. mai 2014 #8 Skrevet 26. mai 2014 Yoghurt du lager selv holder i evigheter i kjøleskapet. Det er faktisk ikke så vanskelig å lage det, og da slipper man å tenke på holdbarhet. Så lenge det ikke er mugg på den, så kan man spise den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå