Gå til innhold

"hei hvorfor har du ikke fridd til meg?"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min samboer og jeg har bodd sammen i 6 år, vi ha vært sammen i 7 år, vi er 26 og 28 år gamle.

for rundt 1 år siden sa min samboer om at han hadde kjøpt ring til meg.

jeg vet hvor han har ringen henne, han har vist meg esken ringen er i og lagt den i skapet sitt og sagt med et glis "du må ikke åpne den"

jeg har IKKE åpnet den, men nå er mannen min på kurs og kommer ikke hjem før 1 Juni, og jeg dauer av nysgjerrighet...

Må tilføye at vi har det veldig bra sammen, altså VELDIG bra sammen, så hvorfor har jeg ikke fått den ringen?

Hva er det som er galt, han har i følge han selv hatt den ringen liggende i nesten 2 år nå.

jeg kan ikke akkurat spør han heller "hei du hvorfor har du ikke fridd til meg?"

Hilsen trist, frustrert, nysgjerrig og spent dame

Anonymous poster hash: 58c11...cde
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja... Kanskje han venter på riktig tidspunkt? Han kan jo også faktisk i mellomtiden glemt at han har ringen. Trenger ikke være noe som er galt.

Hvis dere kan prate åpent med hverandre, så kan du jo nevne den ringen "Du, den der ringen du har i skapet, skal den bare ligge der å samle støv eller?".

• Liker 11
Skrevet

du må nesten spørre han. hadde blitt litt bekymret selv... men det kan jo være at han har glemt den. Synes det er merkelig at han sa det til deg og ikke gjorde noe med en gang.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har faktisk spøkefult spurt han om heller skal kjøpe noe nyttig med den ringen i stedet, som fks en ny seng eller tv, i stedet for at den støver ned i skapet.

da lo han bare og sa "men du har jo så store krav til frieri jeg ikke finner ork"

men da er bare tingen jeg har ALDRI satt noen krav til frieri eller ring eller noe :(

jeg svarte med at uansett hvordan han velger å gjøre det blir jeg fornøyd om det så blir på toppen av Paris tårnet eller midt i grisebingen til farfar er jeg likegyldig.

alle vennene mine har sett ringen, + familie og hans venner, det har blitt en atraksjon å "vise den frem" til alle utenom meg og jeg er ås lei :(

han tar dem med på soverommet og viser den fram mens jeg sitter ute eller i stua og hører dem si "åå den var fin" eller "oi var den dyr" osv

det siste der synes jeg bare er ONDT

Anonymous poster hash: 0c30b...8c7
AnonymBruker
Skrevet

Wtf, hva feiler det ham...

Anonymous poster hash: cd642...265

• Liker 15
Skrevet

Fri selv!

• Liker 3
Skrevet

Dette var bare merkelig... Jeg forstår godt at du er lei deg!! Skal dere på en spesiell ferie e.l. snart?

• Liker 3
Skrevet

En ting er jo om han aldri hadde vist deg ringen, altså at han sparer den til det riktige øyeblikket. Men siden han har sagt at han har kjøpt og den ligger tilgjengelig... Rart!

Ps: hvordan har du forresten klart å IKKE se på ringen i løpet av 2 år? Makan til selvkontroll ;)

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Han har tenkt å fri. Du har tenkt å si ja. Dere har tenkt å gifte dere.

Teknisk sett er dere allerede forlovet. Ring på fing eller i skap, en forlovelse er en avtale om ekteskapsinngåelse.

Når det er sagt synes jeg det er helt tåpelig å holde på å vise ringen til andre, men ikke fri til deg. Jeg hadde vært veldig skuffet.

Anonymous poster hash: a75a5...490
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

takk for alle svar, så jeg er ikke helt urimelig når jeg blir lei meg pga dette.

ja jeg vet en forlovelse er en avtale om ekteskap, men kunne veldig gjerne tenk meg å gifte meg også, da jeg ikke vil ha barn utenfor ekteskapet (jeg er kristen, og samboer har godtatt dette, enda han ikke er det).

Kanskje han ikke frir fordi han vegrer seg for at vi skal ha et dyrt bryllup? bryllup er jo dyre greier.

han er veldig økonomisk av seg.

og nei jeg vil ikke fri selv, jeg er veldig "gameldags" og mener det er mannen sin jobb å fri til sin fru.

vet ikke helt hva jeg skal si eller gjøre jeg :(

har så lydt til å se ringen (jeg dør av nysjerrighet), og alle sier til meg "den er dritfin" "du kommer til å elske den" osv.

men jeg synes det er feil å se ringen før man får den representert, og det ødelegger jo hele at jeg allerede har sniktittet på den.

og tenk om den er driiiiiiiiiit fiiiiin.... da blir det bare enda hardere å vente og vente og vente på om det frieriet vil en dag komme :(

• Liker 2
Gjest Daenerys
Skrevet

Her er det egentlig bare én ting jeg reagerer på, og det er at han har vist ringen til andre enn deg. Det syns jeg er dumt gjort.

Ellers, kanskje han er som forloveden min? Han tenkte, noe jeg var klar over og det derfor var lett å vente, at ekteskap er noe man inngår i løpet av ett års tid etter forlovelsen, og at det da er fint om det passer med økonomien. Hvis han tenker at det er 2-3 år frem i tid kan det hende han venter pga det.

Skrevet

Jeg har faktisk spøkefult spurt han om heller skal kjøpe noe nyttig med den ringen i stedet, som fks en ny seng eller tv, i stedet for at den støver ned i skapet.

da lo han bare og sa "men du har jo så store krav til frieri jeg ikke finner ork"

men da er bare tingen jeg har ALDRI satt noen krav til frieri eller ring eller noe :(

jeg svarte med at uansett hvordan han velger å gjøre det blir jeg fornøyd om det så blir på toppen av Paris tårnet eller midt i grisebingen til farfar er jeg likegyldig.

alle vennene mine har sett ringen, + familie og hans venner, det har blitt en atraksjon å "vise den frem" til alle utenom meg og jeg er ås lei :(

han tar dem med på soverommet og viser den fram mens jeg sitter ute eller i stua og hører dem si "åå den var fin" eller "oi var den dyr" osv

det siste der synes jeg bare er ONDT

Jøss, må si du er standhaftig som har klart å la være å se i boksen.

Mulig scenario:

Han har ikke noen ring i boksen, men i boksen står planene for hvordan han skal fri, og det er planene han viser frem til venner og familie som jo selvfølgelig da er med på spøken ved å si at det er en fin ring, og at du først setter igang de planene når du har vært slem pike og sniktittet. ;) Dog, dette kan backfire helt ved å snoke, så du har jo et dilemma. ^^

• Liker 1
Skrevet

Hva er det som er galt, han har i følge han selv hatt den ringen liggende i nesten 2 år nå.

jeg kan ikke akkurat spør han heller "hei du hvorfor har du ikke fridd til meg?"

Hilsen trist, frustrert, nysgjerrig og spent dame

Anonymous poster hash: 58c11...cde

Eh, jo det er vel akkurat det du kan, og som det kanskje er på tide å gjøre?

Jeg hadde lett spurt om det, man kommuniserer da om alt og ingenting i et forhold.

Du kan jo også si rett ut at nå er du lei for at "alle" har sett ringen utenom deg, det har nesten gått 2 år, og det ser vel strengt tatt litt dumt ut for de som så ringen for 2 år siden også, at du fortsatt ikke er forlovet. Å vise ringen til venner av dama er vel noe man gjør rett i forkant av frieriet, ikke flere år i foreien, så jeg ser absolutt ikke noe dumt med at du tar det opp.

Bare tenk på det selv da; Du har det jo ikke bra med det sånn det er nå, du lurer jo på hvorfor, om det er noe galt osv.

• Liker 4
Skrevet

Kan også gå an at du sier: Du, nå forventer jeg at du frir til meg i løpet av 2-3 mnd og finner en fin og ok anledning, ellers går jeg faktisk inn i skapet og tar på meg den ringen.

Ferdig snakka!

• Liker 6
Skrevet

Hvordan er kommunikasjonen i forholdet ellers?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei, takk for råd :D

Kommunikasjonen er helt fantastisk, det går i å snakke om ALT sammen, og vi holder ingenting skjult.

det er nok derfor han har fortalt meg om ringen og viste meg boksen, fordi han ikke holder noe skjult for meg.

Økonomien er veldig bra! jeg tjener godt over 500 i året og han mellom 1.3 - 1.5 mill, så penger er det nok å ta av, selv om vi prioriterer meste parten av dette på oppussing, så ser jeg ikke problemet i å ha et lite bryllup innen 2-3 år.

jeg kan gjerne vente 2-3 år etter jeg får ringen til vi gifter oss (helst innen 2 år), og dette har jeg fortalt han.

men det at ringen er i skapet og støver ned synes jeg er helt på tryne, vi trenger da ikke å gifte oss innen 1 måned etter forlovelsesringen heller..

det hjelper ikke på heller at venner og kjente når de er med meg på 2 mans hånd maser på meg om når jeg skal få den ringen, det er da ikke jeg som skal fri til meg selv :(?

for rundt 8-10 måneder siden tenkte jeg "jaja han frir når han frir, han har jo kjøpt ringen så kan ikke være så langt unna det frieriet"

så feil kan jeg ta, og nå begynner dette hele å stresse meg og påvirke dagene mine.

jeg har hintet når fks vi skal ut å kle oss fint i selskaper eller fin middag med nære venner, eller par ferie, at med "denne kjolen hadde det vært fint med en skinnende ring" *hint hint*

han bare ler og blåser det bort.

jeg hat til og med kjøpt meg mange fine ringer selv som jeg bruker hyppig til litt finere dager, cafee, shopping osv for å vise "se jeg liker faktisk å kle meg med fine ringer" (noe jeg også gjør).

jeg vil ikke syte eller presse på heller, da forsvinner jo hele moroa med opplegget.

og en tidsfrist vil jeg absolutt ikke presse på han, jo jeg kan jo spøke med "hvis ikke henter jeg den og tar den på selv" osv, men ville aldri klart å gjøre det, det bryter liksom tilliten.

jeg må jo ha tillit til at han finner en fin anledning :)?

jeg har faktiskt spurt han rett ut i dag "hvorfor har du kjøpt en ring vist den til folk og ikke fridd til meg?"

så remset jeg opp alle de fine gangene han kunne ha fridd, fks 5 års jubileet vårt, datoer som 10.10.10, 11.11.11 og 12.12.12 og til og med 10.11.12 og 11.12.13, remset opp par ferier og når vi kjøpte hus sammen osv osv.

han blåste det lett bort med at han "ikke har funnet tid"

ikke tid? er jeg ikke prioritet?

men under al planlegging i forholdet vårt er jeg høy prioritet, i hva jeg mener, syns, har lyst til å gjøre osv, jeg blir alltid satt på første rekke, noe jeg setter stor pris på.

spurte han en gang om han ikke trodde på giftemål, jo det gjorde han jo.

geez uff ikke meningen å plage dere, håper aller helst at dere får litt drama underholdning av hele opplegget så det ihvertfall kommer noe godt ut av dette :blomst:

• Liker 1
Skrevet

Kan også gå an at du sier: Du, nå forventer jeg at du frir til meg i løpet av 2-3 mnd og finner en fin og ok anledning, ellers går jeg faktisk inn i skapet og tar på meg den ringen.

Ferdig snakka!

Eller gjør det på en bedre måte. Finn en ring som han ikke har sett, lim på en stein ellernoe og lur han til å tru at hun har tatt den fra eska. Løp forbi han med hånden mot han og si "den er fiiiiiiiin!" før hu løper inn på badet og låser seg inn. Etter litt banking på døra, så vil han nok løpe inn til skapet for å sjekke eska, og da kan hu løpe etter. ;) Eventuelt har hun lurt han til å tenke litt på ringen og esken, samt fått hintet om at hun eventuelt snart kommer til å bare ta den. På denne måten så har hun ikke kommet med noen teite ultimatum eller brutt løftet om å ikke kikke inn i esken, men heller latt han gå på en liten "prank".

Finnes sikkert utallige måter å pranke han på, så da kan hun starte å gjøre dette fremfor å bryte løftet hennes. Så da får han tåle å bli køddet med, når han holder henne på pinebenken.

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde iallfall fortalt han at han må slutte å vise bort ringen din til andre, at det sårer deg at han nærmest inkluderer alle unntatt deg i frieriet hans. Noe som egentlig skal være ganske intimt og privat (synes jeg). Noe av moroa med å få ringen er jo å vise den fram og da er det jo ikke noe moro når han har allerede vist den bort til gudoghvermann. Er ikke noe særlig å gå og lure på når det skal skje, - føler veldig med deg! En eks av meg var av den typen hvor han sa at han ville gifte seg neste år, men hver gang sida begynte å nærme seg at vi måtte forlove seg så utsatte han det et år. Og det var ikke jeg som ville gifte meg først engang. Men så klart, han kan jo være kjempenervøs for å fri. Samboeren min fridde litt på sparket og ikke noe store greier i det hele tatt, men han klarte ikke snakke de to timene før frieriet - jeg trodde han var syk, stakar. Og han var veldig sikker på at jeg kom til å si ja, vi hadde jo pratet om forlovelse. Kanskje det er mye skumlere enn vi jenter skjønner..?

• Liker 1
Skrevet

Merkelig at han har kjøpt en ring for så å droppe frieriet? Kanskje han har gjort noe han ikke burde, derfor han avventer... Uansett så er det merkelig å innvie ALLE dere kjenner, men droppe å fri.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

ja det at han er redd eller nervøs for å fri har ikke falt meg inn, da må det i isåfall være det ENESTE han er redd for i hele verden.

man av stål skal du lete lenge etter, han er så bekymringsfri og lite stressa person jeg klikker av og til, for alt er så "chill".

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...