Gå til innhold

Undertøy

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det bare 9 dager igjen til den store dagen, og i går fikk jeg kjøt meg undertøy og sko. Fikk helt sjokk av prisen på undertøy, 1.600,- for truse og korsett/bh (vet ikke helt hva man kaller overdelen). Jeg ble litt skuffet over å ikke finne et korsett som var lengre - slik de hadde i gamle dager under kjolene. Sånn man "snørpes" sammen av. Noen som skjønner hva jeg mener?

Tilfellet er at jeg er gravid, og har nå passert over 3 måneder. Magen begynner å bli synlig, og da hadde jeg tenkt at et slikt korsett ville gjøre at det ikke syntes så godt under kjolen. På morningen sees det ikke så godt, men mot kveldene etter litt mat er det veldig synlig.

Bekymrer meg for kjolen på den store dagen....

Noen som har noen forslag eller vet hvor man kan få tak i slike gammeldagse korsett???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner dilemmaet. Var i Oslo for ett par uker siden og skulle benytte anledningen å se etter korset. Men må ha de uten stropper. Hadde ikke så mye tid på meg, og det jeg fant var bare disse "korte" som du snakker om. Dama på butikken snakka om kortere pga varmen, men sa til henne og lo.. Jeg har født to bqarn, masse løsskinn på magen som henger og slenger. Er ute etter noe som jeg bare kan stappe magen inn i og skjule det verste.. Hun ble litt paff da, viste ikke helt hva hun skulle si :hoho:

Ente med å ikke finne noen, men har bestilt meg Panty-truse :oops: til dagen. Kan kjøpe deg noe sånt å sette under korsettet. Det hjelper jo litt. Fikk et slikt tips etter å sett på et program på tv. Ei dame reduserte str fra 40 til 36 med panty uder korsettet. Det lille sexye under kan du jo ta på deg når dere skal gå til ro :kul:

Skrevet
Ei dame resuserte str fra 40 til 36 med panty uder korsettet. Detslille sexye under kan du jo ta på deg når dere skal gå til ro :kul:

Helt enig, har tenkt å ha så mye push-up, hold-in etc som mulig for å se best mulig ut i kjolen min i bryllupet!! Dette er dagen for å tenke praktisk, for det er jo kjolen alle ser og som skal ta seg bra ut på bildene. Så kan man skifte til sexy undertøy før bryllupsnatten... :wink:

Skrevet

Jeg er ikke særlig overvektig i utgangspunktet, men var ikke gravid da jeg kjøpte kjolen. Når jeg står brud vil jeg være 3,5 måneder på vei, og graviditeten begynner å synes nå. Spesielt etter å ha spist litt så er det ingen tvil om at jeg er gravid.

Kjøpt en sånn torslett eller hva det nå heter, men den strammer jo ikke inn noe særlig. Prøvde kjolen for 2 uker siden, og ennå gikk det greit. Har ikke lagt på meg i kilo siden da, men merker magen er større. Hadde jeg bare hatt et slikt gammeldags korsett som kunne strammet litt....

Generelt skulle man jo tro at slikt skulle være lett å oppdrive. Alle vil j ta seg best mulig ut på bryllupsdagen enten man er liten eller stor, og det gjør mye med figuren å kunne ha et slikt korsett under kjolen.

Skrevet

Ja skjønner problemstillingen, men vet dessverre ikke hvor man får tak i slike korsetter. Skulle gjerne visst det selv, for jeg kommer muligens til å være gravid når jeg gifter meg neste sommer... Lykke til!

Skrevet
Jeg er ikke særlig overvektig i utgangspunktet, men var ikke gravid da jeg kjøpte kjolen. Når jeg står brud vil jeg være 3,5 måneder på vei, og graviditeten begynner å synes nå. Spesielt etter å ha spist litt så er det ingen tvil om at jeg er gravid.

Kjøpt en sånn torslett eller hva det nå heter, men den strammer jo ikke inn noe særlig. Prøvde kjolen for 2 uker siden, og ennå gikk det greit. Har ikke lagt på meg i kilo siden da, men merker magen er større. Hadde jeg bare hatt et slikt gammeldags korsett som kunne strammet litt....

Generelt skulle man jo tro at slikt skulle være lett å oppdrive. Alle vil j ta seg best mulig ut på bryllupsdagen enten man er liten eller stor, og det gjør mye med figuren å kunne ha et slikt korsett under kjolen.

Jeg kjøpte mitt som er litt lenger og som holder inn litt på Christiane.. Kan også bestilles på www.christiane.no. Men, for meg høres det ikke særlig behagelig ut å skulle holde inn en gravid mage... Jeg vet ihvertfall at da jeg var 3 mnd. på vei så var det behagelige linninger osv . som gjaldt....

Skrevet

Faktisk, hvis du bor i nærheten av Oslo, så sjekk Beate Uhse. Det er en "erotisk" butikk i Grensen. Den er egentlig superren og pen, ikke snuskete i det hele tatt. :) Undertøyet, bl.a. en del forskjellige korsetter som går ned til hoftene, er ytterst i butikken. Mener de hadde fine korsetter der, til ca 1000 kr.

Ellers, hvis du har tid, så kan du ta en kikk på www.galleryserpentine.com og se om du finner noe der.

Catzy

Skrevet

Dette var jo rålekkert,men går bare opp til str 38 :evil:

Skulle vel hatt str 40 eller 42. F**også :evil:

JIPPI!!!!Det kan skaffes i min str også!!!HURRA!Korsettet er bestilt!! :danse:

Skrevet

Og jeg bestiller hos Afashion.Net,forresten.

Gjest Lompa
Skrevet

FRK LYKKELIG!:

Jeg vil ikke være vrang her, men bare få påpeke at du må være forsiktig med hvor mye korsett eller lignende strammes, både for din egen og barnets skyld....

Skrevet
FRK LYKKELIG!:

Jeg vil ikke være vrang her, men bare få påpeke at du må være forsiktig med hvor mye korsett eller lignende strammes, både for din egen og barnets skyld....

Gjest Anonymous
Skrevet

skjønne mæ ikke heilt på d måleskjeman førr korsettan.. kor på kroppen e de forskjellige målan?

bruke t vanli klær i 44.. kossn størrelse må æ da ha i korsett? (har en slapp gravidmage etter at æ fikk sønnen min.)

Skrevet

Det finnes en butikk som heter "norsk undertøi magasin" inne i oslo. Tror den ligger i prinsensgate i nærheten av sten og strøm. Det er en butikk som har vært der i årevis. Tror de selger en del undertøy til gamle damer - så der kanskje de har gammeldagse korsetter. Det var i alle fall den eneste butikken som hadde gammeldagse underkjoler.

Skrevet

Jeg kjøpte mitt korsett på Henry&June.com. Det var nydelig, mannen min var i alle fall ganske fornøyd :wink:

Skrevet
Det finnes en butikk som heter "norsk undertøi magasin" inne i oslo. Tror den ligger i prinsensgate i nærheten av sten og strøm. Det er en butikk som har vært der i årevis. Tror de selger en del undertøy til gamle damer - så der kanskje de har gammeldagse korsetter. Det var i alle fall den eneste butikken som hadde gammeldagse underkjoler.

De har ikke sånn korsett som det letes etter her.

Har forsøkt!

Skrevet

De har ikke sånn korsett som det letes etter her.

Har forsøkt!

Hva slags korsett er du ute etter? Victoriansk? Elisabetiansk? Noe mer moderne?

Skrevet

Hva slags korsett er du ute etter? Victoriansk? Elisabetiansk? Noe mer moderne?

Nah, vet ikke? Noe som holder inne DET MESTE! hehe, sånn skikkelig snøring i ryggen hadde vært kjekt.

:o

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...