Gå til innhold

Erfaringer med Paleo?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vil dele sine erfaringer med å leve på et paleo kosthold. Har endret kostholdet drasisk de siste to ukene og har veldig god effekt av å spise mer fett og rene matvarer. Men jeg spiser fremdeles melkeprodukter og noe rugbrød/ sigdal knekkebrød (en og en halv rugbrød skive eller to sigdal knekkebrød om dagen).

Jeg tåler det, så derfor vil jeg helst ikke kutte det ut. Er ikke overvektig heller, men har BMI 19. Det er flere som har sagt at jeg ser tynnere ut etter disse to ukene, men jeg har spist mye mer enn før og ca 2300 kalorier hver dag. Har ikke vekt så vet ikke om jeg har gått ned, men er det noen som har erfart det når de har lagt omtil paleo kosthold?

spiser i hovedsak egg, omelett stekt i meierismør, olivenolje, masse grønnsaker, 200g frukt daglig, masse nøtter, mørk sjokolade, alt av kjøtt men mye lam, svin, storfe (kjøper på slaktern), kylling, laks, torsk, scampi, ost, rømme, kesam, cottage cheese, frø, havregryn, fete meieriprodukter, søtpotet, potet, litt fullkornpasta eller quinoa, linser, kikerter...ja ikke helt paleo, men fokuserer på ren mat iallefall.

Anonymous poster hash: e3b0e...f53

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ville ikke kalt det paleo etter hva du ramser opp at du spiser. Trenger ikke nødvendigvis sette en merkelapp på hva slags kosthold du har , er du fornøyd med hva kostholdsomleggingen gjør så spiser du det du vet gjør deg godt.

Jeg har lagt om til paleokosthold for litt over en måned siden og har vært veldig fornøyd.

Endret av Miamaia83
Skrevet

Hvis du er fornøyd med kostholdet du har nå, hvorfor skal du da kutte ut meieriprodukter? :) Jeg spiser nokså likt deg (men ikke pasta og potet), og det passer meg utmerket. Du kan jo evt kutte litt ned på meieriprodukter, og hvis du trives med det, kan du prøve å kutte det ut. Men når du tåler det, og ikke skal ned i vekt, ser i alle fall ikke jeg vitsen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...