AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #1 Skrevet 25. mai 2014 Er det noen her som har greier på en grei kostholdsplan for å gå ned i vekt? Er 168 cm og veier 85 kg. Trener 3-6 ganger i uken (kondisjon og styrke), så det er ikke noe problem sånn sett. MEN jeg sliter med maten. Jeg spiser sjeldent, men mye når jeg først spiser, derfor trenger jeg en enkel plan hvor det står hva jeg skal spise til frokost, lunsj, middag og kveldsmat, eventuelt mellommåltider.. Anonymous poster hash: 0fc63...650
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #2 Skrevet 25. mai 2014 Frokost: omelett av to egg, masse friske grønnsaker stekt i en ts smør, en skive rugbrød eller et knekkebrød med skinke lunsj: kyllingfilet/ laksefilet med massr friske grønnsaker eller salat med 1 ss olivenolje, noen nøtter (10stk usaltede) og en frukt Middag: vanlig mat laget fra bunn, men reduser karbohydratene(spis en potet eller en halv porsjon fullkornspasta), men unn deg en god saus eller annen fettkilde som litt rømme, eller parmedanost etc. kveldsmat: oppskårede grønnsaker, noen nøtter eller en bit mørk sjokolade, gresk yoghurt med noen hakkede mandler og litt honning, ett knekkebrød med egg og skinke Dette er bare et forslag, men tenk livstilsendring og ikke diett. Les bøkene til Berit Nordstrand. De er veldig bra!Anonymous poster hash: fbb38...3a7
Inwe Skrevet 25. mai 2014 #3 Skrevet 25. mai 2014 (endret) Last ned lifesum eller en annen kaloriteller, skriv opp hvor mange kalorier du skal ha i deg daglig. Jeg vil anbefale mellom 1500 og 1600 på treningsfrie dager og 200 mer de dagene du trener. Jeg spiser få og store måltider da det er dette jeg foretrekker. En dag kan se omtrent slikt ut: Frokost: 3-4 rugsprø, et egg, kalkunskinke og smøreost Lunsj: Omelett laget på 2 egg og 2 hvitter med masse grønnsaker og en proteinkilde på rundt 100g eller om jeg er på farten blir det ofte kesam eller cottage cheese med bær evt speltlomper og skinke Middag: Proteinkilde på 150-200g, grønnsaker og 70-80g ris/fullkornspasta eller 200g søtpotet Kvelds: 2 rugsprø/gresk yoghurt/kesam med bær.. eller noe annet jeg har lyst på Nå lever jeg mye lavere på kaloriene, men det er ikke noe jeg vil anbefale uten oppfølging. Edit: Kaloriene er ikke regnet ut på eksempelet over, og det er fra en treningsfri dag. Som sagt anbefaler deg å legge inn matvarer i en kaloriteller app, så du vet du får i deg nok. Og ikke bli helt nazi på det, er helt greit å få i seg litt over noen dager og litt under andre dager Ser forsåvidt at mitt eksempel har mye mer karbohydrater enn det over, dette er noe jeg foretrekker da jeg blir veldig slapp om jeg kutter for mye på de. Endret 25. mai 2014 av Inwe
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2014 #4 Skrevet 26. mai 2014 Frokost: omelett av to egg, masse friske grønnsaker stekt i en ts smør, en skive rugbrød eller et knekkebrød med skinke lunsj: kyllingfilet/ laksefilet med massr friske grønnsaker eller salat med 1 ss olivenolje, noen nøtter (10stk usaltede) og en frukt Middag: vanlig mat laget fra bunn, men reduser karbohydratene(spis en potet eller en halv porsjon fullkornspasta), men unn deg en god saus eller annen fettkilde som litt rømme, eller parmedanost etc. kveldsmat: oppskårede grønnsaker, noen nøtter eller en bit mørk sjokolade, gresk yoghurt med noen hakkede mandler og litt honning, ett knekkebrød med egg og skinke Dette er bare et forslag, men tenk livstilsendring og ikke diett. Les bøkene til Berit Nordstrand. De er veldig bra!Anonymous poster hash: fbb38...3a7 Last ned lifesum eller en annen kaloriteller, skriv opp hvor mange kalorier du skal ha i deg daglig. Jeg vil anbefale mellom 1500 og 1600 på treningsfrie dager og 200 mer de dagene du trener. Jeg spiser få og store måltider da det er dette jeg foretrekker. En dag kan se omtrent slikt ut: Frokost: 3-4 rugsprø, et egg, kalkunskinke og smøreost Lunsj: Omelett laget på 2 egg og 2 hvitter med masse grønnsaker og en proteinkilde på rundt 100g eller om jeg er på farten blir det ofte kesam eller cottage cheese med bær evt speltlomper og skinke Middag: Proteinkilde på 150-200g, grønnsaker og 70-80g ris/fullkornspasta eller 200g søtpotet Kvelds: 2 rugsprø/gresk yoghurt/kesam med bær.. eller noe annet jeg har lyst på Nå lever jeg mye lavere på kaloriene, men det er ikke noe jeg vil anbefale uten oppfølging. Edit: Kaloriene er ikke regnet ut på eksempelet over, og det er fra en treningsfri dag. Som sagt anbefaler deg å legge inn matvarer i en kaloriteller app, så du vet du får i deg nok. Og ikke bli helt nazi på det, er helt greit å få i seg litt over noen dager og litt under andre dager Ser forsåvidt at mitt eksempel har mye mer karbohydrater enn det over, dette er noe jeg foretrekker da jeg blir veldig slapp om jeg kutter for mye på de. Takk for gode tips! Anonymous poster hash: 0fc63...650
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2014 #5 Skrevet 26. mai 2014 Er du på farten er en boks cc, noen få nøtter og ett eple fint å få i seg Anonymous poster hash: a300c...cb6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå