AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #1 Skrevet 25. mai 2014 Hei! Jente 25 her Jeg holder på å bli gal! Jeg hopper frem og tilbake fra kaloritelling til lavkarbo hele tiden! Så, nå tenkte jeg å "droppe" begge deler... Hva tenker dere til at jeg holder meg til disse måltidene (ikke alle på en dag og ikke i den rekkefølgen. Men at jeg spiser noe av dette når jeg blir sulten) -En boks Cc, eple, 5 mandler (eventuelt bær) -En boks Kesam lime og litt bær -En boks tunfisk, ca 2 ss lett rømme, litt mais, grønt -Indrefilet av svin (2-3 stykker på 2 cm tykkelse) stekt i smør og grønnsaker -2-3 egg (kokt, stekt, omelett) og grønnsaker -1 laksefilet og mye grønt -Smoothie av 1/2 avokado, en banan, 1/2 dl kokosmelk, grønnkål, bær eller ett eple. En normal porsjon middag (proteiner og grønnsaker for det meste) Spise sakte står i hovedfokus, stoppe når jeg blir mett! Vann. Hva tenker dere? Anonymous poster hash: 88403...c89
Inwe Skrevet 25. mai 2014 #2 Skrevet 25. mai 2014 (endret) Alle måltidene høres sunne og gode ut, men jeg ville blitt fort lei om dette var alt jeg hadde å velge mellom.. Og i tillegg må jeg ha mer karbohydrater for å fungere, men det er vel individuelt. Endret 25. mai 2014 av Inwe
Gjest multibox Skrevet 26. mai 2014 #3 Skrevet 26. mai 2014 Hei! Jente 25 her Jeg holder på å bli gal! Jeg hopper frem og tilbake fra kaloritelling til lavkarbo hele tiden! Så, nå tenkte jeg å "droppe" begge deler... Hva tenker dere til at jeg holder meg til disse måltidene (ikke alle på en dag og ikke i den rekkefølgen. Men at jeg spiser noe av dette når jeg blir sulten) -En boks Cc, eple, 5 mandler (eventuelt bær) -En boks Kesam lime og litt bær -En boks tunfisk, ca 2 ss lett rømme, litt mais, grønt -Indrefilet av svin (2-3 stykker på 2 cm tykkelse) stekt i smør og grønnsaker -2-3 egg (kokt, stekt, omelett) og grønnsaker -1 laksefilet og mye grønt -Smoothie av 1/2 avokado, en banan, 1/2 dl kokosmelk, grønnkål, bær eller ett eple. En normal porsjon middag (proteiner og grønnsaker for det meste) Spise sakte står i hovedfokus, stoppe når jeg blir mett! Vann. Hva tenker dere?Anonymous poster hash: 88403...c89 Dette er jo ikke en plan. Dessuten, "når du blir sulten"? Når blir du sulten? Om du er av typen som blir sulten hver halvtime og spiser mange av disse måltidene har jo ikke det så mye å si. I tillegg skulle du slutte(?) med lavkarbo, det er nesten ingen karbohydrater i maten din, noe som vil gjøre det vanskelig å bygge muskler. Hva er målet ditt? Gå opp i vekt? Ned i vekt? Hva er aktivitetsnivået ditt i dag? Hvor mye veier du? Skjønner du ikke er gira på å telle kcal, men det er greit å finne ut hvor mye du trenger + hva målet ditt er for å få en indikasjon på hvordan matplan man skal følge
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2014 #4 Skrevet 26. mai 2014 Dette er jo ikke en plan. Dessuten, "når du blir sulten"? Når blir du sulten? Om du er av typen som blir sulten hver halvtime og spiser mange av disse måltidene har jo ikke det så mye å si. I tillegg skulle du slutte(?) med lavkarbo, det er nesten ingen karbohydrater i maten din, noe som vil gjøre det vanskelig å bygge muskler. Hva er målet ditt? Gå opp i vekt? Ned i vekt? Hva er aktivitetsnivået ditt i dag? Hvor mye veier du? Skjønner du ikke er gira på å telle kcal, men det er greit å finne ut hvor mye du trenger + hva målet ditt er for å få en indikasjon på hvordan matplan man skal følge Jeg blir sulten hver 3-4 time ca. Så blir vell 3 av disse alternativene til dagen. Frokost, lunch og kvelds. Nei, etter lang tid på lavkarbo er jeg litt redd karbohydrater... Men jeg tenkte jeg skulle få inn havregrøt med eple og kanel til kvelds da Målet er å gå ned i vekt, har 20-25 kg for mye. Også vil jeg bygge muskler. Jeg trener styrke 2-3 dager i uka, skal øke til 4 dager i uka fra neste uke av (begynner da på Fat Attack av Silje Mariela) også trener jeg intervaller etter hver styrkeøkt og 1-2 gåturer i uka på 1-1.5 timer Problemet mitt til nå er at jeg spiste lavkarbo og raste ned i vekt, fortsatte med lavkarbo men spiste mye sjokolade og brød i tillegg, så da la jeg på meg igjen. Har hatt en tung periode i livet mitt, derfor all sjokoladen.Anonymous poster hash: 0afe4...b4a
miramis Skrevet 26. mai 2014 #5 Skrevet 26. mai 2014 Ville holdt meg mer unna meieriprodukter, og spist lite kjøtt. Hvis du samtidig minker ned på snop og matvarer som pasta, ris og brød er du i mål. :-)
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2014 #6 Skrevet 26. mai 2014 Ville holdt meg mer unna meieriprodukter, og spist lite kjøtt. Hvis du samtidig minker ned på snop og matvarer som pasta, ris og brød er du i mål. :-) Hva er igjen til å spise da?Anonymous poster hash: 0afe4...b4a 1
miramis Skrevet 26. mai 2014 #7 Skrevet 26. mai 2014 Hva er igjen til å spise da?Anonymous poster hash: 0afe4...b4a Alle andre matvaregrupper enn meieri, hveteprodukter og kjøtt? Altså svært mye. :-)
Arts Skrevet 26. mai 2014 #8 Skrevet 26. mai 2014 Ville holdt meg mer unna meieriprodukter, og spist lite kjøtt. Hvis du samtidig minker ned på snop og matvarer som pasta, ris og brød er du i mål. :-) Ja, god ide.. Hva er igjen til å spise da?Anonymous poster hash: 0afe4...b4a Tydelig at h*n er en av råmathippiene som har fått det for seg at kjøtt og meieriprodukter ikke er bra for oss. Til TS. Alt handler om mengde. Spis hva du vil, når du vil, men i korrekte mengder. Tell kalorier på en fornuftig måte, og ikke bry deg med lavkarbo. Få inn litt trening, og løft frivekter om du har mulighet. 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2014 #9 Skrevet 26. mai 2014 Alle andre matvaregrupper enn meieri, hveteprodukter og kjøtt? Altså svært mye. :-) Nevn 8 tingAnonymous poster hash: 0afe4...b4a 1
miramis Skrevet 26. mai 2014 #10 Skrevet 26. mai 2014 Ja, god ide.. Tydelig at h*n er en av råmathippiene som har fått det for seg at kjøtt og meieriprodukter ikke er bra for oss. Til TS. Alt handler om mengde. Spis hva du vil, når du vil, men i korrekte mengder. Tell kalorier på en fornuftig måte, og ikke bry deg med lavkarbo. Få inn litt trening, og løft frivekter om du har mulighet. Rene hippien jeg ja, løper rundt i tie-dye samtidig som jeg studerer ernæring og miljø.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå