Gå til innhold

Minnekort til Canon speilrefleks

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor kjøpte du ditt? funker de fra Clas Ohlson?

Anonymous poster hash: 34189...01a
Skrevet

Dette kommer jo helt ann på ditt behov og bruksområde. Litt flere detaljer så er det enklere å hjelpe :)

AnonymBruker
Skrevet

Dette kommer jo helt ann på ditt behov og bruksområde. Litt flere detaljer så er det enklere å hjelpe :)

Joda, men det jeg egentlig lurte på var om de var Clas Ohlson virker på Canon? man må ikke ha et med Canon på må man vel?

Sorry, er helt ny på det her :P

Skrevet

Joda, men det jeg egentlig lurte på var om de var Clas Ohlson virker på Canon? man må ikke ha et med Canon på må man vel?

Sorry, er helt ny på det her :P

Nå selger jo Clas Ohlson flere forskjellige minnekort, både CF-kort og SD-kort. Mange forskjellige merker. Både Kingston og San Disk.

Nå høres det ut som at du ikke er en veldig "avansert" bruker, så du vil nok ikke ha behov for noe mer enn et SD-kort. Det er dog ikke alle SD-kort som støtter alle kameraer. Hvilken modell har du?

Les denne artikkelen for eksempel, da forstår du kanskje litt bedre.

http://www.akam.no/artikler/minnekort/112441

Skrevet

Hvor du kjøper et minnekort spiller vel egentlig ikke så stor rolle, koster nogenlunde det samme på de fleste butikker som selger minnekort :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvor du kjøper et minnekort spiller vel egentlig ikke så stor rolle, koster nogenlunde det samme på de fleste butikker som selger minnekort :)

Er ikke kresen nei. Skal bare ha plass til bilder. Masse bilder :) har Canon 1100D.

Skrevet (endret)

Er ikke kresen nei. Skal bare ha plass til bilder. Masse bilder :) har Canon 1100D.

http://www.akam.no/artikler/minnekort/112483 les gjennom denne artikkelen, og finn ut av hvor mye du ønsker å legge i det, hvor høy hastighet du har behov for, og hvor stor lagringsplass du mener dekker ditt behov. :)

Endret av Vinduskarmen
AnonymBruker
Skrevet

Minnekortene de selger på Clas Olson er merker de selger også på vanlige fotobutikker. Så det er ikke noe spesielt med akkurat de på Clas. Men du ønsker et som har plass til masse bilder. Det avhenger av antall gigabyte minne på kortet. Men også innstillingene dine på kameraet. På et minnekort jeg bruker i kameraet mitt akkurat nå så tar det 600 bilder på en innstilling og 100 bilder på en annen innstilling. Den innstillingen med minst bilder gir best bilder, jo bedre bilder og oppløsning jo større plass tar de. Hvor mange bilder legger du i "masse bilder"? Vil ambefale deg minst 32gb eller 64gb. Sett kameraet ditt på den beste innstillingen og velg det kortet som gir ønsket antall bilder. Kanskje du må opp i 128gb også. Masse bilder kan bety så mangt. Vil også ambefale deg å legge litt penger i kortet, som en annen bruker skrev her så er det forskjell på minnekortene og man får det man betaler for. :)

Anonymous poster hash: 172ad...5e6

• Liker 2
Skrevet (endret)

Minnekortene de selger på Clas Olson er merker de selger også på vanlige fotobutikker. Så det er ikke noe spesielt med akkurat de på Clas. Men du ønsker et som har plass til masse bilder. Det avhenger av antall gigabyte minne på kortet. Men også innstillingene dine på kameraet. På et minnekort jeg bruker i kameraet mitt akkurat nå så tar det 600 bilder på en innstilling og 100 bilder på en annen innstilling. Den innstillingen med minst bilder gir best bilder, jo bedre bilder og oppløsning jo større plass tar de. Hvor mange bilder legger du i "masse bilder"? Vil ambefale deg minst 32gb eller 64gb. Sett kameraet ditt på den beste innstillingen og velg det kortet som gir ønsket antall bilder. Kanskje du må opp i 128gb også. Masse bilder kan bety så mangt. Vil også ambefale deg å legge litt penger i kortet, som en annen bruker skrev her så er det forskjell på minnekortene og man får det man betaler for. :)

Anonymous poster hash: 172ad...5e6

Jeg antar du nå tenker på RAW format, forsåvidt trenger man ikke så mye gb for denne instillingen så lenge man er flink med å importere bildene og formatere kortet (slette bildene) etter bruk. Jeg løper rundt med 2 16gb og ett 32gb (32gb til filming) og jeg har massevis av plass når jeg er ferdig med en shoot. (200 bilder med RAW, Canon 5dmarkii)

Til TS, jeg anbefaller at du på det meste kjøper deg et 16gb sandisk/kingston sdkort. Skal du redigere bildene mye etter du har tatt dem? Kan du RAW og photoshop? Nei, da kan du fint bruke jpg (kan du photoshop men skal inn å redigere kontrast, farger - > jpg format)

Endret av dillyduzit
Skrevet

2000 bilder i råformat med en 5D II? Jeg får plass til 280 bilder av samme format med 550D og minnekort på 16gb. TS, kjøp et klasse 10-minnekort med 16 eller 32gb av typen SanDisk, Samsung, Kingston eller lignende, så får du noe som fungerer bra.

Skrevet

2000 bilder i råformat med en 5D II? Jeg får plass til 280 bilder av samme format med 550D og minnekort på 16gb. TS, kjøp et klasse 10-minnekort med 16 eller 32gb av typen SanDisk, Samsung, Kingston eller lignende, så får du noe som fungerer bra.

Ops, 200! 2000 var i overkant mye ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...