AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #1 Skrevet 25. mai 2014 Men det som.er, er at vi har en hund allerede. Vi har hatt katter før, så hunden er vant til katter. Men katten vi får er ett år gammel og vi er litt spent på om pusen kommer til å godta hunden. Noen som har noen tips til hva vi kan gjøre? Anonymous poster hash: 494d4...9e3
Tanuki Skrevet 25. mai 2014 #2 Skrevet 25. mai 2014 Er katten vant med hunder? Ville uansett latt katten selv bestemme tempoet. Hold hunden unna katten i begynnelsen, la katten ha sitt fristed i huset, og prøv dere frem. Hadde en pus hos meg en stund, lot hunden holde til på “lese rommet” mens katten fikk tilgang til stua og verandaen. Pusen var veldig skeptisk i begynnelsen, men hunden er veldig rolig så ble bedre etter hvert, hjalp også katten fikk også gradvis maten servert nærmere hunden, det hjalp også. De ble aldri bestevenner, men de godtok hverandre og kunne i det minste slappe av i samme rom. Vet ikke om dette var gode råd, men det funket hos meg, nå har jeg en liten og veldig rolig hund da, pluss at pusen var ganske modig og utforskende:)
Gjest Lille-pus Skrevet 25. mai 2014 #3 Skrevet 25. mai 2014 Om ikke denne katten har hatt en uheldig episode med en hund tidligere så vil dette komme til å gå seg til. Synes Tanuki har kommet med mange gode råd Min funksjonshemmede hjertevenn var voksen (1 og 1/2 år) da han kom til meg og den daværende som hadde en ung hun av 'litt krevende' type. Første gang pus kom ned trappen fra 2dre etasje og møtte på hunden så gikk det i lynfart opp trappen igjen, og inn på soverommet. Men, han er en modig kar så etter en stund våget han seg ned igjen. Og de to ble så gode venner at de lå og sov sammen på hundens teppe på gulvet. Min sorte Gentleman dro det ikke like langt, han holdt en aksept av hunden, men noe hjertelig vennskap utviklet seg aldri.
Kaylee Skrevet 29. mai 2014 #4 Skrevet 29. mai 2014 (endret) Hunder og katter kjenner hverandre igjen via lukt. Om du for eksempel tar en leke/håndkle/pledd eller lignende fra hunden (som lukter av bikkja) og gir det til katta i en positiv sammenheng (for eksempel at du leker med katta med det, kjæler den med det, legger den i senga osv), så forbinder rett og slett katta hunden med noe bra. Gjør det med begge parter. La dem få møte hverandre etter at de har fått ut mye energi, så går det automatisk bedre. Kan også starte med å "dele" huset i to, og først la hunden være i den del nr. 1 mens katta er i del nr. 2 og så bytte, sånn at de ikke får hvert sitt territorium, og blir vant til lukt og lyd. Men den siste er bare om dere er veldig usikre på om det går bra eller ikke. Endret 29. mai 2014 av Kaylee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå