AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #1 Del Skrevet 25. mai 2014 Hei! Jeg skal planlegge et bryllup, og jeg tenker at jeg skal ha masse blomster, lys og jeg har også tenkt til å pynte bordene ekstra. Det er runde bord, men jeg lurer på noe. Skal man dekke på borde altså med tallerken og glass PSV før gjestene kommer? Jeg vil ha sånne holdere med blomster på hvert bord. Skal legge til noen bilder av hvordan eg vil ha det. Vet dere om noen som kan hjelpe til å pynte med blomster, borddekking osv? Kan dere eventuelt skrive hvor mye det koster? Budsjettet er 200.000 kr, men det bør være litt billig. Bor i Oslo Anonymous poster hash: 555b8...594 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #2 Del Skrevet 25. mai 2014 Glemte å legge til bilder, men se herAnonymous poster hash: 555b8...594 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiMa Skrevet 26. mai 2014 #3 Del Skrevet 26. mai 2014 Du har ikke fått med bilder. Jeg ville dekket bordene før gjestene kommer. Hva skal dere servere? Forrett ligger gjerne ferdig på tallerkener, den ville jeg (fått) servert når gjestene har satt seg til bords. Jeg ville ha dekket med middagstallerkener, bestikk og glass til alle retter. Hvis hovedretten også blir lagt opp på tallerekener ville jeg dekket med dekketallerkener (ev. middagstallerkener hvis dere ikke har dekketallerkener). Hvis dere har koldtbord eller buffet ville jeg satt tallerkener ved maten, og dekket med bestikk og glass. Du kan sikkert få noen til å dekke bordet, enten du har bryllupet et sted hvor de gjør alt for deg eller du leier inn folk til å gjøre det. Hør med cateringfirma hvis dere bestiller mat, eller kanskje et par av servitøerene kan komme tidlig og gjøre i stand? Bordpynt kan du vel få i hvilken som helst prisklasse. Lys finner du billig på ikea, europris el. nille. Blomster trenger heller ikke koste all verden, gifter dere dere om sommeren kan dere til og med plukke markblomster og slippe å betale noe for det. Velg blomster det er sesong for, det er billigere enn å spesialbestille. Blomsterdekorasjoner kan være helt enkle, små vaser med noen roser eller mer forseggjorte som du bestiller i blomsterbutikk. Det siste blir selvfølgelig dyrere, da trenger du gjerne mer blomster i tillegg til at du må betale noen for å gjøre det. Pynt gjerne med litt blomster og lys rundt i lokalet, ikke bare på bordet. Er både duker og servise i en lys/nøytral farge kan det være fint med litt mer pynt på bordet, for eksempel en løper som går på tvers over hele bordet, tynt, drapert stoff (funker fint også på runde bord), eller roseblader strødd løst på duken for eksempel. Bruk gjerne litt farger på blomster og bordpynt, match kjole/bukett, men helst hvite servietter. (Det er det vi tenker oss.) Bordkort og menyer er også med på å pynte opp på bordet, så ikke overdriv med andre ting. Tenk på helheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå