_Pippi Skrevet 25. mai 2014 #1 Skrevet 25. mai 2014 Jeg har vært sammen med kjæresten i 5 måneder nå. Helt fra starten har han gjort det klart at ikke ønsker å snakke om ekser, hverken mine eller hans. Jeg har synes dette er litt vanskelig, da vi er ærlige om, og kan snakke om, alt annet. Så stundom har jeg forsnakket meg litt om min tidligere historie, fordi jeg ikke alltid tenker så nøye om hva jeg sier før det er ute. Saken er at jeg har vært involvert med gutter før, men ikke har hatt noe langvarig forhold eller noe som har betydd like mye for meg som dette gjør. Han har derimot et langt forhold på mange år bak seg, og selv om det er dumt så synes jeg det er vanskelig å tenke på. Jeg lurer veldig på hva de hadde, hvorfor det ble slutt osv. Jeg bli lei meg når han ikke vil fortelle noe om de årene av livet sitt, det at han ikke vil dele det med meg får meg også til å føle at han "deler" den prerioden av livet med eksen, selv om de ikke har kontakt lenger. Jeg har sett bilder og statuser på facebook, og ser jo at de hadde det kjempefint sammen. På ett bilde av han og henne har han på seg de samme klærene som på et bilde av meg og ham. Når jeg ser sånnt blir jeg lei meg og jeg får fysisk vondt inni meg, men allikevel klarer jeg ikke å la være å se på. Jeg blir ikke sint eller sånn på eksen, jeg blir bare redd for å miste ham. Jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten og jeg er livredd for at han plutselig en dag skal finne ut at jeg ikke er noe for ham. Eksen er kjempepen og fremstår perfekt, og når jeg ikke vet så mye om henne så tenker jeg at hun er bedre enn meg og at de hadde det mye finere. Jeg er redd for at han er glad i henne enda og kanskje jeg bare er en rebound? De var jo i tillegg sammen i mange år, mens vi bare har vært sammen i noen måneder. Jeg har ikke egentlig dårlig selvtillit, men sitter igjen og tenker at hvis de slo opp, hva hindrer ham i å slå opp med meg? Når jeg leser gjennom så ser jeg jo at det høres ut som en besatt, 14 år gammel jente, men jeg er faktisk 23, bare utrolig forelsket. Kanskje jeg hadde blitt mindre gal av å få vite litt mer?Jeg vet at jeg hadde blitt lei meg hvis han fortalte om hvor flott de hadde det, men samtidig lurer jeg på om jeg kanskje må få vite det! Jeg lager jo mitt eget bilde i hodet, som sikkert ikke stemmer i det hele tatt. Har noen erfaringer med dette, som synes det er bedre/værre å få vite alt om tidligere forhold, fremfor å lage sitt eget bilde av hvordan det var? Hvordan kan jeg i så fall legge det frem for kjæresten uten å virke som en sjalu stalker fra fatal attraction? Hilsen sliten kjæreste
Josefine1234 Skrevet 25. mai 2014 #2 Skrevet 25. mai 2014 Så koselig å høre at du er så forelsket da! . Tror du bare kan slappe av! Hun er ikke en eks uten grunn og det er deg han er sammen med nå. Syns vel egentlig at han burde fortelle deg om henne og være ærlig.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #3 Skrevet 25. mai 2014 Prat med han om det, spør hvertfall hvorfor han ikke vil prate om det? Si at det gjør deg nervøs. Synes ikke det er noe ille å grave litt, så lenge dere begge får vite litt om hverandre og ikke bare den ene. Hvis det roer deg ned så er det jo uansett positivt Anonymous poster hash: 3cd69...5e7
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #4 Skrevet 25. mai 2014 Jeg hadde nesten formulert meg som du har gjort her og forklart ham det. synes mye var fint skrevet. Anonymous poster hash: 220d6...2c8
_Pippi Skrevet 25. mai 2014 Forfatter #5 Skrevet 25. mai 2014 Takk! Nå følte jeg meg noen hakk mer normal plutselig
humbaba Skrevet 25. mai 2014 #6 Skrevet 25. mai 2014 (var jeg som skrev over her og sa det var fint skrevet) vil bare legge til: tror noen mennesker legger forhold helt bak seg når det er slutt og ikke har behov for å snakke om dem. Andre (som jeg) har større behov for å snakke om det som har vært og hvordan det har preget en. Noen mennesker lever mer i nuet, for å si det sånn. ingen av delene er galt. om du forklarer hvorfor du ønsker å snakke om det, slik du har gjort her, vil han nok forstå hvorfor det er viktig for deg. uansett er det jo et godt tegn at han ikke fokuserer på eksen og heller på det dere har.
_Pippi Skrevet 25. mai 2014 Forfatter #7 Skrevet 25. mai 2014 (var jeg som skrev over her og sa det var fint skrevet) vil bare legge til: tror noen mennesker legger forhold helt bak seg når det er slutt og ikke har behov for å snakke om dem. Andre (som jeg) har større behov for å snakke om det som har vært og hvordan det har preget en. Noen mennesker lever mer i nuet, for å si det sånn. ingen av delene er galt. om du forklarer hvorfor du ønsker å snakke om det, slik du har gjort her, vil han nok forstå hvorfor det er viktig for deg. uansett er det jo et godt tegn at han ikke fokuserer på eksen og heller på det dere har. Ja det er jeg helt enig i, og jeg tror vi er en av hver. Jeg føler at tidligere erfaringer har preget meg og gjort meg til den jeg er, og ved å dele det med ham så blir han bedre kjent med meg. Men jeg tror han er mer opptatt av det vi har her og nå. Men da har jeg kanskje ikke noen rett til å kreve svar av ham heller?
humbaba Skrevet 25. mai 2014 #8 Skrevet 25. mai 2014 Du har ikke rett, men man kan jo alltids spørre ekstra pent hihi.. om han absolutt ikke vil, er det uansett sannsynlig at dine tanker om eksen hans vil gå over av seg selv etterhvert som tiden går og dere opplever mer sammen og blir tryggere.
mara2012 Skrevet 25. mai 2014 #9 Skrevet 25. mai 2014 Jeg er jente, har tre forhold bak meg og jeg var den som brøt ut av de alle. Det var nøye gjennomtenkt hver gang, og jeg angret aldri. Sånn sett, om min nye kjæreste hadde spurt og gravd om min fortid, hadde jeg ikke hatt problemer med å svare, fordi det er fortid og ferdig. Synes det høres litt rart ut å ikke ville snakke om noe. Kanskje han er redd for å bli sjalu på din fortid. Alle mine ekser har gledelig fortalt om sine ekser, i perioder kunne det faktisk bli litt mye. Jeg ville nok heller ha svar på konkrete ting, og ikke la de snakke om eksene på eget initiativ, for det blir for mye urelevant info som man går å bryr hodet sitt med. Om jeg var deg, ville jeg prøvd å lege det litt på is. Hvis det er noe du lurer på, still heller ett konkret spørsmål når det passer seg sånn, om dere allerede sitter å snakker om noe personlig. Vil han ikke svare, ville jeg spurt hvorfor han synes det er så farlig å svare.
Freez Skrevet 25. mai 2014 #10 Skrevet 25. mai 2014 jeg skjønner faktisk hvordan du har det... samboren min hadde en dame i 8 år før han ble singel og han traff meg 1 1/2 år senere... det syns jeg var litt tøft... han hadde ikke kontakt med henne i det hele tatt... og han fortalte meg litt i begynnelsen når vi først ble sammen... men tar jeg det opp nå blir han sint... han vil rett å slett ikke snakke om det... og går jeg forbi henne på gata så vet jeg ikke at det er henne.. har ikke sett no bilde eller noen ting... han vil bare legge det fra seg... men til gjengjeld da så vil ikke han vite noen ting om mine x-er heller.. så han vet ikke stort om mine.. jeg følte meg usikker og viste ikke helt hvor jeg hadde han en periode... men da bestemte jeg meg for at sånn vil jeg ikke ha det... jeg sa til han at jeg må snakke med deg... jeg har noen spørsmål til deg... du må svare på de så jeg får hjerte ro... han skjønte jo at det ble en samtale han ikke kom til å glede seg over... men når han så hvor lei meg jeg ble.. av å uroe meg sånn... og tenke på det så mye... så svarte han på det jeg lurte på... men jeg passet på å ikke spørre alt for mye.. for man trenger ikke vite alt... eneste som overtalte meg om at det ikke kan være noe mer.... var at han var villig til å svare meg selv om jeg viste han syns det var lite kult.. og at han hver dag er flink til å si eller vise at det er meg han er glad i.. Mitt råd til deg er å sette deg ned med han selv om han blir sur og lei... så får du si hva som plager deg fordi det er ikke noe godt å ha det sånn... og han forstår deg nok når du sier det:) selv om han ikke liker tema:/
_Pippi Skrevet 26. mai 2014 Forfatter #11 Skrevet 26. mai 2014 Fortsatt litt usikker på om jeg faktisk vil vite mer. Det lille jeg har sett på facebook har jo ikke gjort meg glad akkurat. Men skal prøve å nevne at jeg gjerne vil vite litt om det, men at det ikke trenger å være akkurat nå, så kan han få tenke litt på hva han vil si og ikke si
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2014 #12 Skrevet 26. mai 2014 Jeg er en sånn som må vite alt før jeg kan slå meg til ro. Men når jeg vet alt, så betyr det ikke noe for meg lengre. Vet ikke hva som er rett og galt her da, hehe. Anonymous poster hash: 47f6a...20e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå