Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ei jente på 20 år, som flyttet sammen med kjæresten min i en ny by i fjor høst. Jeg valgte å ta et år fri fra skolen, og bare jobbe, men flyttet til denne byen likevel siden jeg ville bo med kjæresten.

For litt over en måned siden ble det slutt mellom oss. Vi er fortsatt venner, og jeg bor i leiligheten vi leier sammen, mens han har flyttet hjem til foreldrene sine igjen. Siden jeg bare jobber og ikke studerer, har jeg ikke fått noen nære venner i denne byen, som jeg bruker å møte på fritiden. Bestevenninnen min fra videregående bor også her, men hun er i praksis gjennom studiene, og derfor er hun her svært sjelden. Dermed har jeg rett og slett ingen jeg kan være sammen med... Føler en enorm ensomhet, og går bare og venter på at dagene skal gli forbi, før jeg skal flytte til en mindre leilighet. Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre om dagene, når jeg ikke jobber. Får en dårlig følelse inni meg når jeg ser andre på min alder har så mye mer liv enn det jeg har. Skal jo begynne å studere her til høsten, så regner med å få venner da, men det er jo fortsatt lenge til. Skal jobbe her i hele sommer, og gruer meg veldig til å ikke ha noe å gjøre når jeg har fri.

Noen som har råd til meg i denne situasjonen? Blir glad for alle svar. Tusen takk :)

Anonymous poster hash: 53679...4e3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ikke noe morsomt ut. Men som du sier så vil jo dette ordne seg til høsten :). Kanskje du kan begynne med en ny hobby for å møte nye venner? Du må faktisk gå aktivt inn for å møte andre og sysselsette deg selv med ting du liker når du har fri :)

Anonymous poster hash: 524b0...583

AnonymBruker
Skrevet

Det høres ikke noe morsomt ut. Men som du sier så vil jo dette ordne seg til høsten :). Kanskje du kan begynne med en ny hobby for å møte nye venner? Du må faktisk gå aktivt inn for å møte andre og sysselsette deg selv med ting du liker når du har fri :)

Anonymous poster hash: 524b0...583

Ja, jeg håper i hvertfall at jeg får meg venner når jeg begynner å studere!

Jeg elsker å trene, og trener på treningssenter. Men får jo ikke venner av det, er jo ikke normalt å bare "bli venner på treningssenteret". Har du noen forslag til hobby hvor jeg kan møte noen? :)

Hilsen TS

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo prøve aktivitetsvenner.no?

Anonymous poster hash: 916dd...132
Gjest Whitestripes
Skrevet

Ja, jeg håper i hvertfall at jeg får meg venner når jeg begynner å studere!

Jeg elsker å trene, og trener på treningssenter. Men får jo ikke venner av det, er jo ikke normalt å bare "bli venner på treningssenteret". Har du noen forslag til hobby hvor jeg kan møte noen? :)

Hilsen TS

Jeg har faktisk fått nye venner på treningsstudio, og det etter at jeg fylte 40! Hadde aldri trodd jeg skulle finne nye venner i min alder, men det gjorde jeg, og da gjennom trening. Det gjelder bare å være åpen for det. Har du andre interesser eller hobbyer hvor du kan bli kjent med folk? Hva med kolleger?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har faktisk fått nye venner på treningsstudio, og det etter at jeg fylte 40! Hadde aldri trodd jeg skulle finne nye venner i min alder, men det gjorde jeg, og da gjennom trening. Det gjelder bare å være åpen for det. Har du andre interesser eller hobbyer hvor du kan bli kjent med folk? Hva med kolleger?

Har ikke noen andre spesielle hobbyer hvor jeg kan bli kjent med folk :(

Har jo flere gode kollegaer, og deltar på jobbfester osv. med dem, men de er liksom ikke som venner, hvis du forstår. Kollegaer og venner, det er liksom to forskjellige grupper...

Hvordan får man venner på treningsstudio? ;)

Hilsen TS

Gjest Whitestripes
Skrevet

Har ikke noen andre spesielle hobbyer hvor jeg kan bli kjent med folk :(

Har jo flere gode kollegaer, og deltar på jobbfester osv. med dem, men de er liksom ikke som venner, hvis du forstår. Kollegaer og venner, det er liksom to forskjellige grupper...

Hvordan får man venner på treningsstudio? ;)

Hilsen TS

Hehe, jeg er vel unormal som har klart det, da ;) Jeg går stort sett på gruppetimer, kom i snakk med noen av de andre damene der, og nå finner vi på ting sammen utenom trening også :)

Kolleger har jeg også blitt såpass vennskapelig med at jeg finner på ting med dem utenom jobb også, men det spørs jo om man jobber sammen med noen man har andre ting til felles med enn bare jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...