Gå til innhold

Camping/bilferie med valp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har en tre mnd gammel cavalier, og jeg lurer litt på hvordan dere gjør det praktisk når dere har med valp/hund på tur. Det er snakk om et par dager, med et mulig stopp over grensa, da må vi vel ha pass og ormekur til hunden, slik jeg har skjønt det.

Hvordan gjør dere det med sovesituasjonen? Vi skal mest sannsynlig sove i telt, hvis været er ok. Valpen er vant til å sove i bur om natta, det er ingen problem og han ser ut til å trives bra i buret sitt, men er det lurt å ha et bur i teltet?

Tar ellers i mot gode tips og råd, har aldri reist med dyr før :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hunden vår sover ikke i bur, så når vi er på telttur så sover den egentlig hvor den vil. Som oftest i fotenden vår. :) Ser ikke noe problem med det, så lenge den ikke prøver å stikke av fra teltet.

Vi har fra starten av hatt hunden vår med oss over alt, så den roer seg fint alle steder.

Ellers er det viktig med et trygt reisebur, stoppe for å strekke på bena, gå på do, og få vann. Tenk på at temperaturen i bilen kan bli høy om sommeren. Det finnes burvifter som kan hjelpe om sirkulasjonen bak i bilen er dårlig. Og ikke sett hunden igjen i bilen om dere blir borte mer enn en liten stund.

Anonymous poster hash: 3d936...3b1
Skrevet

Tusen takk for fint svar :) Vi får se da om vi bruker bilburet i teltet eller om han bare sover fritt. Han er jo ikke heeelt stueren enda, så er redd for uhell i teltet om han går løst. Det er snakk om å reise nå til helgen, så forhåpentligvis er det ikke kjempevarmt, slik at han slipper det problemet :)

God ide om burvifte, det kan vi sjekke opp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...