Gå til innhold

Jeg vil bli sterkere, få mer muskler. Tips? (mann)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er spe og spinkel, og skulle så inderlig hatt litt mer muskler.

Det kjipe er at jeg syter med å begynne med styrketrening, og har heller ikke et ideelt kosthold, tror jeg.

Jeg vil ikke begynne på treningsstudio, pga økonomi og at det er masse andre mennesker der (litt sosial angst).

Til rådighet har jeg en håndvekt på 12 kilo, samt en vektstang som maks gir 55 kilo med alle vekter. Jeg har aldri prøvd benkpress, men klarer neppe mer enn dette.

Har dere ellers noen tips om hva slags øvelser som er mest effektive, og hva slags kosthold jeg bør holde?

Takknemlig for svar!

Anonymous poster hash: 184ac...f0b
Videoannonse
Annonse
Gjest Coolaid
Skrevet (endret)

Spis ofte og normalt. Alt som du egentlig vet. Grovt brød/knekkebrød, melk, frukt og grønnsaker. Protein som du trenger for å bygge muskler skal du ikke tenke så mye på. Det får du fra for eksempel hvitost, egg, rent kjøtt osv, altså en bra kost.

Du har alt du trenger for å bli sterkere. Tenk på å bruke de store muskelgruppene. Og du trenger ikke tenke på sett og reps. Dersom vektene dine blir for lette etter hvert så kjøre du bare lengre tid. (vet mange kommer til å kicke på dette). Dersom du kjører øvelser i 1-2 minutter får du kjørt deg. Og så kan du kjøre tyngre noen ganger, for eksempel 3 gange 10 reps. Variasjon er kjempesmart for kroppen din. Gå på youtube, finn treningsvideoer som er typisk øvelser med kroppen som vekt, typiske militære øvelser. I tillegg har du benk og manualer som du også finner masse videoer på. Velg ut noen øvelser som du liker og bli vant til disse. Etter hvert så finner du flere. Alt du gjør av trening får du igjen for. Noe annet er umulig. Bare sørg for å være oppvarmet før du begynner. Og husk å hvile. Ikke trene de samme musklene hver dag. La det gå en dag eller to imellom.

For å oppsummere kort:

- Oppvarming

- Tenk stort - gjør øvelser som trener de store muskelgruppene samtidig.

- Tenk militære øvelser som bruker kroppen som vekt

- Kjør etter klokken - ikke etter sett og reps men varier av og til

- Hvile

- Helt vanlig balansert norsk kosthold.

-

Endret av Coolaid
Skrevet

Skal du bli stor og sterk må du ha stenger eller tyngre manualer for å kunne oppnå gradvis progresjon og overbelastning.

Oppskriften er latterlig enkel, utførelsen tar enormt med tid og de færreste klarer å gjennomføre.

1. Løft tungt, med helkroppsøkter tre ganger i uken. Gradvis progresjon i styrke er et must.

2. Spis nok mat. Du må ha et kalorioverskudd for å gå opp i vekt(muskelvekst).

3. Få nok hvile. De færreste sliter med denne delen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...