Gå til innhold

Geita Frostie går for første gang

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så glad. sånt er så rørende. synes dere ikke? - begynte å gråte jeg. Man kan se at Frostie får kjærlighet.

Anonymous poster hash: 14e10...f6e
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynte nesten å gråte jeg og, utrolig rørende å se hvor lykkelig den ble! <3

• Liker 1
Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Den videoen gjorde at jeg fikk lyst på en geit.... Den så jo så glad og lykkelig ut <3

Er så glad for at det finnes mennesker som har tid, kjærlighet og ressurser nok til å hjelpe dem som trenger det :)

AnonymBruker
Skrevet

De kunne ha gjort løsningen bedre. Nå slepes bakbena i bakken.

Anonymous poster hash: 4dd52...60a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Huff :(

Det der er rent dyreplageri. Jada geita er kanskje glad der og da, men den vil få belastningskader av den vogna. Og den kan aldri gjøre "geiteting" som å hoppe, sprette og klatre. Ergo kan den heller aldri gå med andre geiter. Den vil rett og slett ikke ha noe godt liv videre fremover, og burde heller fått sluppet.

Får også litt sånn vibber av de folka "se så snille vi er med dyra. Vi er flinke mennesker vi".

Anonymous poster hash: 9f886...483
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Huff :(

Det der er rent dyreplageri. Jada geita er kanskje glad der og da, men den vil få belastningskader av den vogna. Og den kan aldri gjøre "geiteting" som å hoppe, sprette og klatre. Ergo kan den heller aldri gå med andre geiter. Den vil rett og slett ikke ha noe godt liv videre fremover, og burde heller fått sluppet.

Får også litt sånn vibber av de folka "se så snille vi er med dyra. Vi er flinke mennesker vi".

Anonymous poster hash: 9f886...483

Enig. Dette er ikke en gladsak.

Anonymous poster hash: 87d64...41b

Skrevet (endret)

Jeg synes det ser ut som geita har det bra jeg. :) Den logrer med halen, får masse kjærlighet og viser tydelig glede og det ser ut som livskvaliteten er på topp! Dyr er veldig tilpasningsdyktige, og geiter er ikke noe unntak. Den vet ikke om noe annet enn at den ikke kan gå, og nå får den altså oppleve det og viser glede ved det. Så lenge den har noen som gir den så mye omtanke og setter ressursene inn på at den skal ha det best mulig, så er jeg ikke noe bekymret for at den ikke har det bra.

Det er ikke den naturlige livsutfoldelsen for en geit nei, men så kan man spørre seg selv om livskvaliteten for griser som står stuet sammen i trange betongbinger, kyr som står i båser så trange at de knapt kan legge seg ned (o.s.v o.s.v) er noe særlig bedre.. Nei, denne geita tror jeg har det helt fint. :) Dog enig med den som sa at løsningen kunne vært noe bedre m.t.p at det ser ut til at den sleper beina i bakken.

Go geita! :danse:

*Skriveleif

Endret av Aurora M.
Skrevet

Somlet skjønte det av reportasjen så er lammelsen midlertidig, og det er viktig med bevegelse for å få betennelsen ut av kroppen. Mulig jeg misforstod. Hjulene er bare midlertidig i så fall.

• Liker 1
Skrevet

Somlet skjønte det av reportasjen så er lammelsen midlertidig, og det er viktig med bevegelse for å få betennelsen ut av kroppen. Mulig jeg misforstod. Hjulene er bare midlertidig i så fall.

Ja, det er bare midlertidig :)

Fikk helt tårer i øynene av videoen jeg også! Er litt svak for babydyr.. :fnise:

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

De kunne ha gjort løsningen bedre. Nå slepes bakbena i bakken.

Anonymous poster hash: 4dd52...60a

Men dette var jo en aller første test av "vogna"? Jeg gikk liksom ut ifra at de ville justere den, jeg.... Må jo prøve den på for å se an lengden :)

Skrevet

Åja det fikk jeg ikke med meg (hadde lyden av). Enda bedre da. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...