Gå til innhold

barnevernet, himmel og helvete

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For ikke å avspore andre tråder skriver jeg et eget innlegg.

Så mange er imot barnevernet i dag, og det trengs vel ikke å legges skjul på at mesteparten er foreldre som selv har mistet ungene til barnevernet, eller folk som kjenner noen som har fortalt kun sin side av saken. Det er alltid to sider av en sak, og siden barnevernet har taushetsplikt vil de aldri få forsvart seg mot anklagelser som "de bare kom og tok ungen min, HELT UTEN GRUNN!". Så har man plutselig et hylekor som ikke ligner noe.

Vi skal være jævlig glad for at vi i Norge har barnevern som er der for barn og ungdom som trenger det. Noen ganger er de der for dem, andre ganger er de det ikke. De gjør godt, og de gjør vondt, og noen ganger gjør de ikke noe i det hele tatt.

Jeg har lest utallige tråder om hvor slemme barnevernet kan være, men hvor er den gode statistikken der folk forteller om et barnevern som samarbeider, som gjør godt?

Flesteparten som har mistet ungene sine ser ikke lenger forbi enn sin egen nese rekker, de ser ikke at kjærligheten de tror de viser, langt fra er nok. Det er så utrolig mye som skal til for at et barn skal vokse opp trygt og godt, kjærlighet er langt fra nok i seg selv.

For de som lurer så ble jeg grovt sviktet av barnevernet selv, og har vel egentlig i følge enkelte all grunn til å hate barnevernet og slenge dritt om dem til evig tid. Vel, jeg har blitt voksen og ser nyansene, jeg havnet på mørketall stastikken, mens andre havnet i den andre.

Så slutt å hør på folk og aviser som blåser opp det å hente barn ut av et hjem som "et lyn fra klar himmel", for det er det sjelden. Barnevernet vil så langt som mulig ha barna i deres hjem, noe som har ført til en del triste skjebner, dog. Det skal mange advarsler og tiltak til før barnet blir fjernet.

Men som sagt, noen ganger feiler det.. Skal man da velge å ikke ha et barnevern, tror dere som hater barnevernet at mørketallene blir noe mindre?!

Anonymous poster hash: b3380...c74
  • Liker 9
Videoannonse
Annonse
Gjest Kvinneline
Skrevet

Veldig enig i det du skriver.

AnonymBruker
Skrevet

Det er de tilfellene der foreldrene roper høyt man hører om. De foreldrene som har null selvinsikt å ikke skjønner hvorfor barn blir tatt fra dem. Tilfeller der foreldrene har fått mange muligheter til å rette opp i det som er feil, men de har hverken samarbeidet med bv eller gjort noe for å bedre situasjonen.

Har også hørt at bv har gjort feilvurderinger, men i de tilfellene har det enten holdt med et møte før saken ble avsluttet eller at barn ble tilbakeført til hjemmet etter kort tid. Disse foreldrene har hverken hylt eller skreket i media, men samarbeidet med bv.

Anonymous poster hash: f74f2...87d
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er de tilfellene der foreldrene roper høyt man hører om. De foreldrene som har null selvinsikt å ikke skjønner hvorfor barn blir tatt fra dem. Tilfeller der foreldrene har fått mange muligheter til å rette opp i det som er feil, men de har hverken samarbeidet med bv eller gjort noe for å bedre situasjonen.

Har også hørt at bv har gjort feilvurderinger, men i de tilfellene har det enten holdt med et møte før saken ble avsluttet eller at barn ble tilbakeført til hjemmet etter kort tid. Disse foreldrene har hverken hylt eller skreket i media, men samarbeidet med bv.

Alt dere vet!

Og det er sikkert bare gøy for unger å bli "frelst" fra sine foreldre fra tid til annen. Er jo bare å flytte hjem igjen...

:sarkasme:

Anonymous poster hash: ae497...809

AnonymBruker
Skrevet

Alt dere vet!

Og det er sikkert bare gøy for unger å bli "frelst" fra sine foreldre fra tid til annen. Er jo bare å flytte hjem igjen...

:sarkasme:

Anonymous poster hash: ae497...809

For du vet jo alt...

• Liker 1
Skrevet

Tja, jeg tror ikke barnevernet hadde hatt vondt av å få en ny reform iallefall. Slik som det er nå er det ikke rart folk vegrer seg for å ta kontakt for f.eks bistand og hjelp, da man har inntrykk av at det er stor sjans for å miste barnet, tilogmed når en selv kontakter dem. Iallefall burde de ha fått hjelp med PR og håndtering av negativ omtale. Klart det er taushetsplikt, og den skal selvsagt overholdes, men det tjener ingen at barnevernet har det imaget det nå har fått, som den store stygge ulven.

(Kan godt innrømme at jeg også er skeptisk, og jeg hadde aldri i verden kontaktet dem for noe som helst..)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...