Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2015


Nautika

Anbefalte innlegg

Vel kom nettopp hjem fra legen , følte jeg trengte å dra dit for å bekrefte at ting er ok pga alt dette med spottingen ( spottet litt i går kveld , men ikke noe friskt blod )

Så ender jeg med å komme tilbake enda mere forvirret :-/ .

Altså denne legen mener at siden hun ikke kunne se noe sac som hun kallte det så kan det være at jeg er gravid utenfor livmoren .

Men det jeg ikke forstår er at hvorfor hun absolutt skulle ha ul i dag , er det ikke alt for tidlig for det ? flere sider som jeg har lest på sier at man ikke kan se noe før man er mellome 1000-2000 i hcg nivå.

Jeg er jo kun 659 i hcg nivå i dag og unnfangelsen må jo ha skjedd engang etter 24 mai så kan jo ikke akkuratt være langt på vei heller sier jeg til hun , som svar får jeg beskjed om at jeg må komme tilbake på mandag for ny ul og ta med ny hcg test , og vist hun ikke da kunne se noe sac så var det ikke noe der

:( eller så var det graviditet utenfor livmoren.

Sitter her nå virkelig forvirret og savner min Norske lege utrolig masse :(

( er i Asia btw til de som ikke visste det )

DET var forvirrende beskjeder å få!!! Håper alt er i orden, og at det bare er for tidlig å kunne se noe på UL enda. OG du, litt brunt i trusa er helt normalt! :) Krysser fingrene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ELuna og Tvillingmor: har dere foreløpig termin så jeg kan sette dere inn i terminlista på første side? ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ELuna

ELuna og Tvillingmor: har dere foreløpig termin så jeg kan sette dere inn i terminlista på første side? ;)

11. februar :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel kom nettopp hjem fra legen , følte jeg trengte å dra dit for å bekrefte at ting er ok pga alt dette med spottingen ( spottet litt i går kveld , men ikke noe friskt blod )

Så ender jeg med å komme tilbake enda mere forvirret :-/ .

Altså denne legen mener at siden hun ikke kunne se noe sac som hun kallte det så kan det være at jeg er gravid utenfor livmoren .

Men det jeg ikke forstår er at hvorfor hun absolutt skulle ha ul i dag , er det ikke alt for tidlig for det ? flere sider som jeg har lest på sier at man ikke kan se noe før man er mellome 1000-2000 i hcg nivå.

Jeg er jo kun 659 i hcg nivå i dag og unnfangelsen må jo ha skjedd engang etter 24 mai så kan jo ikke akkuratt være langt på vei heller sier jeg til hun , som svar får jeg beskjed om at jeg må komme tilbake på mandag for ny ul og ta med ny hcg test , og vist hun ikke da kunne se noe sac så var det ikke noe der

:( eller så var det graviditet utenfor livmoren.

Sitter her nå virkelig forvirret og savner min Norske lege utrolig masse :(

( er i Asia btw til de som ikke visste det )

Uff, høres ikke noe kjekt ut dette. Er du veldig usikker på når befrukting kunne ha funnet sted? Kan det være at du ikke er så langt på vei og at befruktingen skjedde f eks. en uke etter 24 mai?

Om de ikke ser noe sac på mandag, vil de kansje konkludere med gr. utenfor livmoren men om jeg var deg ville jeg ha forsikret meg godt om at dette er tilfellet, før jeg hadde gjort noe ''endelig'' som f. eks abortpiller osv.. (om de vil du skal ta dette)

Prøv kansje å kontakte din norske lege og forklar situasjonen? Eller ta kontakt med en av de mange norske nettdoktorer/jordmødre å spør om råd?

Er selv i utlandet å fikk beskjed om gr. utenfor livmor. Begynte på antibiotika-kur, sluttet med folat, spiste ''nei-mat'' å ventet i dagesvis på blødning som aldri begynte. Nå er jeg over 10 uker på vei med en sprell levende krabat i magen.

Endret av Moina
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AquaFina

Uff, høres ikke noe kjekt ut dette. Er du veldig usikker på når befrukting kunne ha funnet sted? Kan det være at du ikke er så langt på vei og at befruktingen skjedde f eks. en uke etter 24 mai?

Om de ikke ser noe sac på mandag, vil de kansje konkludere med gr. utenfor livmoren men om jeg var deg ville jeg ha forsikret meg godt om at dette er tilfellet, før jeg hadde gjort noe ''endelig'' som f. eks abortpiller osv.. (om de vil du skal ta dette)

Prøv kansje å kontakte din norske lege og forklar situasjonen? Eller ta kontakt med en av de mange norske nettdoktorer/jordmødre å spør om råd?

Er selv i utlandet å fikk beskjed om gr. utenfor livmor. Begynte på antibiotika-kur, sluttet med folat, spiste ''nei-mat'' å ventet i dagesvis på blødning som aldri begynte. Nå er jeg over 10 uker på vei med en sprell levende krabat i magen.

Uff ja det er akkuratt det jeg er så redd for :-/

Jeg tror faktisk at jeg har hatt el så sent som et sted mellom 30 mai til 4 juni og når jeg regner ut i fra feks en plass mellom der så gir det liksom "sense" når jeg sammenligner med hcg nivået mitt og min "kalkulering"

Min siste blodprøve tatt i går lyder slik

659 miu/ml og på skalaen over nivå son forteller hvor du er så kommer jeg under 2-3 gest.week er det sånn type blodprøve svar du også har fått i utlandet ?

Og disse 2-3 ukene er vel fra unnfangelsen så skal man plusse på 2 uker for å få telling på graviditets ukene som legen teller eller hva ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AquaFina

DET var forvirrende beskjeder å få!!! Håper alt er i orden, og at det bare er for tidlig å kunne se noe på UL enda. OG du, litt brunt i trusa er helt normalt! :) Krysser fingrene

Takk missdior :)

Håper virkelig det .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AquaFina

Jeg har ikke noe konkret å fortelle deg. Har ikke kunnskap om sånt, men skjønner godt så du er forvirret. Vil bare gi deg en klem og ønske deg lykke til! Det går nok fint! Krysser fingrene for deg :-)

<3 takk og klem tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja det er akkuratt det jeg er så redd for :-/

Jeg tror faktisk at jeg har hatt el så sent som et sted mellom 30 mai til 4 juni og når jeg regner ut i fra feks en plass mellom der så gir det liksom "sense" når jeg sammenligner med hcg nivået mitt og min "kalkulering"

Min siste blodprøve tatt i går lyder slik

659 miu/ml og på skalaen over nivå son forteller hvor du er så kommer jeg under 2-3 gest.week er det sånn type blodprøve svar du også har fått i utlandet ?

Og disse 2-3 ukene er vel fra unnfangelsen så skal man plusse på 2 uker for å få telling på graviditets ukene som legen teller eller hva ?

Det er samme type blodprøve som jeg har tatt ja. Er Hcg-nivå i blodet som måles. Husk at en enkelt vil ikke fortelle nok i seg selv. Nivå av hcg kan variere veldig men det viktige er at det dobler seg som det skal (ca annenhver dag). Her er en hcg-tabell jeg brukte mye: http://www.betabase.info/chart/basic/single

Du bør derfor ta en ny blodprøve på mandag for å se om det stiger som det skal. Om det gjør det, ville jeg ha tatt ny UL når nivået kommer over 1500-2000, da det er dette nivået mange sier skal til for å kunne se noe i det hele tatt.

Håper det går bra med deg og at Mandag kommer fort. Denne ventinga er ikke noe gøy :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AquaFina

Det er samme type blodprøve som jeg har tatt ja. Er Hcg-nivå i blodet som måles. Husk at en enkelt vil ikke fortelle nok i seg selv. Nivå av hcg kan variere veldig men det viktige er at det dobler seg som det skal (ca annenhver dag). Her er en hcg-tabell jeg brukte mye: http://www.betabase.info/chart/basic/single

Du bør derfor ta en ny blodprøve på mandag for å se om det stiger som det skal. Om det gjør det, ville jeg ha tatt ny UL når nivået kommer over 1500-2000, da det er dette nivået mange sier skal til for å kunne se noe i det hele tatt.

Håper det går bra med deg og at Mandag kommer fort. Denne ventinga er ikke noe gøy :hug:

Ok godt å høre , min første viste 120 ca så 2 dager senere 280 ca og 2 dager etter dette 659 så det har ihvertfall gått den riktige veien så langt , i morgen tar jeg ny test for å se om den er dobblet for da er det 2 dager siden sist.

Ja skal vente med ul til jeg har kommet over 1500 gidder ikke gå tilbake til ho på mandag :-/ .

Har bestilt clear blue test som kan ca fortelle hvor langt jeg er på vei men den kommer selfølgelig ikke før om 10-12 dager :-/ .

:) takk for siden og info hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor klem til AquaFina <3

Her går det fint, bortsett fra at jeg holdt på å sovne på jobb i går. Og ømme bryster, samt stive brystvorter. Regner med dette er normalt :P

Hadde et aldri så lite raseriutbrudd i dag, godt å ha hormonene å skylde på! Hehe.

Når har dere forresten tenkt å fortelle det til folk? Foreløpig vet kun BF og bestevenninne om lille frø. Har litt problemer i forbindelse med sommeravslutning på jobb neste uke. Skalldyrtallerken og hvitvin. Lurer litt på hva jeg kan spise av det, noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ELuna

I dag kom trøttheten her gitt. Stod opp kl 14, spiste frokost, og satt meg i sofaen for å se på tv. Sovna med en gang, og sov til kl 18... Godt jeg har ferie altså!

Vi tenkte vel å fortelle det rundt uke 12, som blir i begynnelsen av august. Blir nok ikke noe problem å holde det skjult for venner, for de ser vi vel ikke igjen før da, for vi bor i studiebyen, og mange har reist til hjemplassen allerede. Men vi skal på ferie med svigers, blir vel vanskelig å ikke måtte si noe da, og broren til samboeren visste at vi var prøvere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ELuna og Tvillingmor: har dere foreløpig termin så jeg kan sette dere inn i terminlista på første side? ;)

13 januar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg forteller nyheten når jeg møter folk. Er 13+4 så er ikke sååå bekymret for å fortelle det.

Var hos legen på torsdag, og da hørte vi hjertelyd. Det var morsomt!! Har vært litt tilbakeholden ettersom jeg ikke har så mye symptomer, men DA ble det virkelig for meg. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så de skal ha sånn for å høre hjertelyd hos vanlig fastlege? :)
Har lyst til å få høre hjertet på første kontroll selv, for å vite at det er i orden liksom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg var inne til vanlig kontroll hos fastlegen. Brukte sånn dopler(?). Fikk høre nå på 2.kontroll, HVIS jeg ikke ble hysterisk om vi ikke hørte noe :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fortalt det til helt nærmeste familie (søsken og foreldre) og én venninne. Blir nok et par til som får vite det til helgen, men etter det skal vi vente til 12 uker. Har heller ikke fortalt det til lillemor som skal bli storesøster. DET gleder jeg meg veldig til! Hun sier hun ønsker seg en baby til bursdagen sin :rodmer: .

Håper alt går fint med deg AquaFina! Det er jo et veldig godt tegn med stigende HcG!

Lite som skjer med denne gravide kroppen, bare fortsatt veldig trøtt. Og samme cravings som sist har startet: knekkebrød med gulost. Nå skal det helst være ryvita sesamknekkebrød og 2 tykke skiver agurk på :)

Noen andre med gravidcravings? Evt noe dere absolutt ikke takler?

Jeg klarer ikke tanken på kornblanding med melk eller havregrøt, som jeg spiste mye før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...